Gå til innhold

Microsoft banner konsoller med fanmod!?! *WTF*

HeoAnd

Anbefalte innlegg

Dette overrasker meg ikke fra MS. Jeg fikk streng beskjed av MS nå nettopp over Live, (fikk en meld) om at jeg måtte bytte nick. Jeg kalte meg bananus på Live. Ca 1år!

Nå fikk dem plutselig hetta fordi jeg heter noe som inneholder ordet rektum i. Så jeg måtte "pent" bytte. Hvis ikke blir det Ban...

MS har tydelighvis ikke respekt for sine kunder i dette tillfelle. Blir det samme som og "modde" bilen sin. Slenge på nye felger og dekk. Slik den ser bedre ut og sitter bedre i veien. Skulle plutselig Ford f.eks ta lappen din da fordi du har forandret på noe som ikke har betydning for dem. Men for deg som kunde? Til det bedre! Kyss min hvite ræv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hører hele tiden skrekkhistorier om at MS banner folk fordi de har flashet firmware, installert vifter, kjøpt spill fra utlandet, brukket benet eller hatt sex med kona til Bill Gates, men merkelig nok hører man aldri om dette direkte fra noen som er bannet, bare fra tredjepart.

WTF? Blir jeg banna hvis jeg kjøper fra play-asia :!:

Lenke til kommentar
Jeg hører hele tiden skrekkhistorier om at MS banner folk fordi de har flashet firmware, installert vifter, kjøpt spill fra utlandet, brukket benet eller hatt sex med kona til Bill Gates, men merkelig nok hører man aldri om dette direkte fra noen som er bannet, bare fra tredjepart.

http://www.m-w.com/dictionary/facetious

Lenke til kommentar

Når det gjelder bytte av nick Bananus så er det mulig at du har spillt mot en eller annen "glad kristen" yankee som har sendt "offensive" nick klage til ms, har hørt om folk som gjentatte ganger måtte skifte nick fordi det var noen som sendte inn gjentatte klager på nicket hans bare for å være jævli.

Når det gjelder at ms banner deg for "life" bare du setter ett klistremerke på boksen så tror jeg dette er stooore overdrivelser :!:.

Det er vel titusener med folk som har modda konsollene sine og hvor mange prosent av disse har blitt bannet?, ikke mange.

Og av de som har blitt bannet er det sikkert mange idioter som har lasta ned pirat kopier og spillt dem live, og deretter klager på att de blir bannet.

Er jo ganske forstålig at ms banner maskiner som blir brukt til å spille piratkopier på.

Jeg for min del har modifisert min gamle "core" maskin, gjorde dette etter at jeg klarte og gjennopplive den etter mange rrod.

Først lodda jeg på vifte kontroller med tre vifter på full guffe, men har etterpå fjernet disse da x-clamp fiksen har holdt den i live i mange mnd'er uten tegn til crash.

Har også lagt inn 8x firmware for å få litt stillhet mens jeg spiller (ms burde gi folk en offisiell 8x fw, denne reduserer virkerlig støynivået noe helt utrolig. Maskinen gir bare litt mer lyd fra seg når den spinner opp dvd-drevet enn den gjør når den står i dashboardet.)

Lenke til kommentar

http://www.m-w.com/dictionary/facetious

http://www.m-w.com/dictionary/mistake

Lenke til kommentar
Du kan det! Du kan bytte ut alle delene i Xboxen din om du vil. Du kan bare ikke bruke den på Xbox Live etterpå :)

Blir nesten det samme som å si at du må gjerne bytte felger og senke bilen din, men du får ikke kjøre E6 med den. :p

Er lov til å ha neonlys på bilen også, men du kan ikke sette de på :p

Man kan også kjøpe hasjfrø, men man kan ikke plante de :p

Lenke til kommentar
Jeg skjønner dem godt!

Har du bytta ut viftene i konsollen, er vel det en overhengende fare for at du også har gjort andre ting med konsollen.. Tenker at MS har vanskelig for å "se" hva du egentlig har gjort med konsollen.. men de "ser" gjerne at noe er modifisert.. og som betingelsene for LIVE sier.. Mod = ban.. så synes de kan slutte å sutre eller holde seg offline..

Enig - siden det her dreier seg om en 12v fan mod. Det innebærer at han må ha åpnet konsollet, og det igjen kan bety at han har endret firmware i samme slengen (fordi det - ironisk nok - er vanskeligere for MS å oppdage den moden enn å oppdage 12v modden. :) )

Men jeg har sett noen eksterne vifter også, svære dingser som man bare fester på baksiden av konsollet. (man fester dem i strøminntaket på xboxen, og så finnes det et nytt strøminntak på selve vifta, slik at man har et nytt sted hvor strømmen kan komme inn.) Har hørt at de ikke skal ha spesielt mye for seg men det er sikkert noen som har kjøpt sånne for det. Disse viftene kan man feste uten å åpne konsollet, uten å bryte garantiseglet. Hvis noen blir bannet på grunn av en sånn vifte så synes jeg det er ille, men 12v moden er det greit at de banner folk for, i og med LIVE avtalen man godkjenner når man starter abonnementet.

Lenke til kommentar

Min er banned fra Live, bare å vente på at noen smartinger finner et crack til dette vel...

Lenke til kommentar
Du kan det! Du kan bytte ut alle delene i Xboxen din om du vil. Du kan bare ikke bruke den på Xbox Live etterpå :)

Blir nesten det samme som å si at du må gjerne bytte felger og senke bilen din, men du får ikke kjøre E6 med den. :p

For å si det på en annen måte:

Du kan gjøre hva f du vil med bilen din. Men blir den ikke (EU) godkjent kan du holde deg unna offentlige veier.

Lenke til kommentar
Microsoft har full rett til å nekte deg å få tilgang til en tjeneste når de uttrykkelig har satt vilkår for den tjenesten og du ikke følger disse vilkårene.

Hvorvidt det er fornuftig eller moralsk riktig å nekte noen tilgang fordi de har satt inn en annen vifte er et helt annet spørsmål.

...Det er en av grunnene til at linux er installert på denne maskinen og at jeg aldri vil kjøpe en konsoll fra det selskapet.

Så hva gjør du inne på et microsoft konsoll forum om du ikke eier noen av delene?

Lenke til kommentar
Min er banned fra Live, bare å vente på at noen smartinger finner et crack til dette vel...

Hvis du mener å få et bannet konsoll tilbake på LIVE igjen så er det allerede noen som har gjort det ja.

Krever bl.a. bruk av utstyr som muliggjør lesing og skriving til XBOX360 NAND for å bytte ut alle key-sets med tilsvarende keys fra et ikke-bannet konsoll(Infectus modchip gjør dette) I tillegg må det gjøres et timing attack og en oppgradering til en kjerne som kan hackes. Ikke akkurat noe for nybegynnere. ;)

Han har bl.a. lagt ut en video av dette på Youtube, i tillegg til å skrive litt på diverse forum om hvordan han fikk det til.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Så hva gjør du inne på et microsoft konsoll forum om du ikke eier noen av delene?

Fordi juss og avtalerett interesserer meg. Spesielt EULAene til Microsoft.

Kommentaren din blir nesten som å spørre en person som kjører lada hva han gjør på et formel1-forum bare omvendt.

Lenke til kommentar

Xbox 360 konsollen din sammarbeider med Microsoft hele tiden når du er koblet opp mot Xbox Live, konsollen er også "på en måte" seriekoblet. Siden jeg ikke jobber for Microsoft så kan jeg ikke si noe sikkert, men etter fra det jeg har hørt og lest, så blir konsollen din kontrollert hver gang du kobler deg opp mot Xbox Live. Er noe modifisert inne i konsollen din, så blir du rapportert. Og dette vil da, mest sansynelig resultere til at du blir bannet.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...