Wackamole Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei, jeg lurer på om hvordan jeg kan hente innhold fra en div eller td tag fra en annen side (f.eks. VG.no) for og sette det inn på min side.?? Hilsen. Fredrik (kanskje litt dårlig forklart, bare spør hvis der er noe..) Lenke til kommentar
Peter Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 www.php.net/file_get_contents www.php.net/preg_match eller www.php.net/preg_match_all eller en god blanding av www.php.net/strpos www.php.net/substr osv. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Tja, det var endel der.. Men hvordan skal jeg få disse til og skjønne hvordan div eller td tag jeg skal ha? Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Si hva du skal hente ut så skal jeg lage en kode for deg Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) f.eks Jeg har 5 div tags (<div>) på en side, men så skal jeg ha innholdet i en av de divene inn på en annen side. (Hver div har sin unike id). Side1.php <div id="unik"> Her er masse innhold </div> Side2.php $fil = file_get_contents("www.et-eller-annet.com/#unik"); echo $fil; Endret 27. desember 2007 av Famen Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Kan du bare gi oss siden det ligger på? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) nei Ligger lokalt. EDIT: Kan du ikke bruke en annen eksempel side? Endret 27. desember 2007 av Famen Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hvorfor skal du da hente ut ifra en annen side? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Tenkte jeg skulle bruke det som en slags feed på siden (begge sidene dette var tenkt til, eies av meg, jeg skal ikke hente noe fra vg eller daglbladet). Ikke spør hvorfor jeg vil gjøre det sånn, (det er sikkert enklere og lage en atom eller rss feed) men hadde lyst og gjøre det litt vanskelig, (driver og lærer), og hvem vet kanskje det er andre ting jeg får bruk for det... Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Kan vi få se kildekoden på siden du henter ut ifra da? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvis det tilfeldigvis er snakk om gyldig XHTML så går det an å ta en titt på SimpleXML. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Han skulle jo ikke ha RSS eller XML. Derfor er det viktig for oss og se koden. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Kan vi få se kildekoden på siden du henter ut ifra da? Nei. Den er ikke laget enda... (men hvorfor det?) Jeg har ingen eksempler på denne siden heller... Endret 28. desember 2007 av Famen Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Han skulle jo ikke ha RSS eller XML.Derfor er det viktig for oss og se koden. Poenget var vel mer at han ikke vil lage en RSS-feed, ikke at han ikke vil jobbe med XML Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Poenget er at vi er jo ikke synske, så du får vente til siden er klar da. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 hehe .. Men hvorfor skal dere ha kildekoden?, jeg har jo forklart hva jeg er ute etter... Vis du vet noe om hvordan man gjør dette, må du si ifra!.. Jeg er ikke ute etter og få deg til og lage scriptet (Selv om det hadde vært fint), men for og lære meg selv hvordan jeg gjør det, men det er det jeg trenger hjelp til.. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 For å hente innholdet bruker du file_get_contents. Om det ikke er store mengder med data du skal filtrere ut kan du bruker explode(), ellers som Peter sa: preg_match(), preg_match_all(), strpos(),substr() Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 ja, men hvordan skal jeg få file_get_contents(); til og hente innhold bare fra en div tag? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det er der de overnevne funksjonene kommer inn, f.eks. preg_* og ved bruk av litt regEx. Forøvrig så kan du se på dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry1236025 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 ok, tusen takk!.. Skal prøve og lage noe.. ok, tusen takk!.. Skal prøve og lage noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå