Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Overnatting hos hverandre, argumenter.

Gjest Guest_Superman_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Superman_*

Hei folkens.

Nå trenger jeg noen alvorlige tips her til hvordan jeg og fruen (helt nytt forhold) skal få lov til å ligge over hos hverandre. Jeg har selv spurt mine foreldre om det, men fikk blankt nei, da jenta var for ung og de syns ikke det var forsvarlig. Jeg er forresten 17år og jenta mi er 16.

Jenta får lov til å ha overnattingsbesøk, men problemet er at ikke jeg får det. Selvfølgelig kan vi bare ligge over hos hun og så kan jeg si at jeg ligger over hos en kompis, men hun vil jo også ligge over til meg.

Så, jeg trenger noen seriøse argumenter og tips på hvordan jeg kan få foreldrene mine til å godta et overnattingsbesøk fra min kjære. Noen som har noe? ;)

mvh. superman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett foreldrene dine ned og så sier du:

Æ VIL PUL I MI EGA SÆNG! Ho e da ferr faen mæ låvli!

Funker ikke det så kan du jo bare si at det er snakk om et års forskjell og at dere begge er lovlige og vet hva dere gjør. Og hvis du er av de litt mere dristige så kan du jo også si at hun er akkurat like ung når dere sover/sexer hos henne eller kompiser.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Superman_*

Haha, jeg må nok pynte litt på ditt forslag P-in-P :wee:

Vel, jeg har jo regnet med at det er dette med sex som kommer inn i bildet, siden de blånekter at jenta skal få ligge over. Jeg kan jo prøve, men jeg regner med å få tilbake ''Skal ikke skje i mitt hus ihvertfall'' Og jeg er like langt igjen..

Ja, jeg har veldig strenge og sære foreldre.

Lenke til kommentar
Jeg hadde rett og slett sagt det at de ikke hadde kunnet stoppe oss fra å ha sex om vi absolutt ville så hvorfor ikke la oss gjøre det i en varm seng?

Enig. Si at dere kommer til å gjøre det uansett om dere, så det er ingen grunn til å nekte det i eget hus.

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på denne tankegangen fra foreldre i det hele tatt. Det som kan gjøres på kvelden kan også gjøres på dagen,verre er det ikke. Men noen foreldre føler vel at de ikke vil oppmuntre til sånt om jenta skulle bli gravid.

I verste fall lar du det ligge litt og spør igjen når dere har vært sammen en stund. Kan godt hende de er lettere å ha med da. Eller har du hatt samme problemet før?

Lenke til kommentar

Siden forholdet er såpass ferskt, kan dere vel ta overnattingen hjemme med henne inntil videre? Så kan hun komme på besøk til deg når foreldrene dine er hjemme, så kan du hjelpe å bygge opp et godt forhold mellom kjæresten din og foreldrene dine. Gjør du det, tenker jeg du vil få lov å ha henne på overnatting etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Superman_*
Prøv å komme i en situajon hvor du ikke kan komme deg hjem, og har nødt til å sove over hos henne. Evt. motsatt da.

Det skal jeg definitivt prøve på engang. De kan jo ikke nekte henne å ligge over hvis hun har ''glemt'' nøklene sine og foreldrene er ''bortreist'' ;)

Men du skjønner jo selvfølgelig at man ikke kan gjenta dette veldig ofte ^^

Skjønner meg ikke på denne tankegangen fra foreldre i det hele tatt. Det som kan gjøres på kvelden kan også gjøres på dagen,verre er det ikke. Men noen foreldre føler vel at de ikke vil oppmuntre til sånt om jenta skulle bli gravid.

I verste fall lar du det ligge litt og spør igjen når dere har vært sammen en stund. Kan godt hende de er lettere å ha med da. Eller har du hatt samme problemet før?

Helt enig, skjønner meg ikke på dem jeg heller. Problemet har aldri kommet opp før, så denne problemstillingen er ny for meg. Har aldri hatt kjæreste før ^^

Lenke til kommentar
Prøv å komme i en situajon hvor du ikke kan komme deg hjem, og har nødt til å sove over hos henne. Evt. motsatt da.

Det skal jeg definitivt prøve på engang. De kan jo ikke nekte henne å ligge over hvis hun har ''glemt'' nøklene sine og foreldrene er ''bortreist'' ;)

Hehe, ja, men så lenge dere ikke lager noen høye lyder første gangen, så "Gikk det jo bra sistgang"

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Superman_*
Siden forholdet er såpass ferskt, kan dere vel ta overnattingen hjemme med henne inntil videre? Så kan hun komme på besøk til deg når foreldrene dine er hjemme, så kan du hjelpe å bygge opp et godt forhold mellom kjæresten din og foreldrene dine. Gjør du det, tenker jeg du vil få lov å ha henne på overnatting etter hvert. :)

Tror dette er det beste forslaget inntil videre. Går nok for dette, da jeg helst vil unngå å diskutere sexlivet mitt med foreldrene mine. ^^

Hehe, ja, men så lenge dere ikke lager noen høye lyder første gangen, så "Gikk det jo bra sistgang"

Vel, joda, skal prøve å få henne til å være stille ^^ :whistle:

Grattis da :) Som sagt får du se om det blir lettere ettersom tiden går.

Takk skal du ha ;)

Lenke til kommentar

Sønn: Uhm, "...." kommer seg ikke hjem fordi "....................................." så jeg lurte på uhm æææ hun kunne såve her i natt..?

Mamma: Ja, stakkars "...." skal re opp sofaen jeg!

Sønn: øøøø uhmm..... jah...

20 min senere er det noen som lister seg stille gjennom huset :wee:

Lenke til kommentar

Det ligger sjeldent noe logisk bak når foreldre er vanskelige på slikt, og følgelig kan det være vanskelig å overbevise de med logiske argumenter. Jeg tror personlig at dette er en form for fornektelselse for at barna deres har vokst opp og brått blitt voksne som ligger bak.

Når jeg var 16 hadde jeg et 7 måneder langt forhold til ei på samme alder, og vi fikk ikke lov til å overnatte hos hverandre med mindre det lå noe praktisk til grunn. Men nå er min søster 16 og hun overnatter støtt og stadig med kjæresten... De samme logiske argumentene ligger jo der, men på det emosjonelle planet er det anderledes fordi de har opplevd det før.

Lenke til kommentar

Haha, dette minner jeg om meg selv. Første gangen jeg besøkte madammen som kjæreste.

Hun bor tre timer unna. Mamma og pappa sa ja til at jeg tok en tidlig buss opp, og en sen buss ned. (altså frem og tilbake samme dag) selvsagt rakk jeg ikke bussen hjem igjen. Når jeg ringte hjem og sa dette, svarte pappa med; "Intent problem, jeg kommer og henter deg!".

Etter mye snakking frem og tilbake, endte det med at han ville ha damen på tråden, får å høre med henne at det var greit. "Min sønn skal ikke gjøre noen.. ulovligheter?", hun svarte pent nei, han sa "ok", og la på.

Sære foreldre? Ja.

Det var enda vanskeligere første gangen hun skulle overnatte hos meg, noen uker senere. Mamma og pappa var i Bergen, og damen hadde en danseopptreden i nærheten av der jeg bor, så derfor overnattet hun av.. 'praktiske årsaker'.

Først var alt bare konge. Mamma og pappa var hyggelige, sa ja med en gang. Like etterpå ble ringte broderen "jada, bare kom opp på middag på lørdag. Neinei, dere har ikke noe valg!".

Det var først etterpå at jeg fikk vite av min bror, at mamma hadde prøvd å overtale han, og hans kone til å overnatte i huset sammen med meg og damen, for å være 'anstand'. Han hadde jo blånektet, så kompromisset mellom de ble at han tvang oss opp til en 5t lang middag. Haha.

Tror moralen er at blånekting kan funke, samt saklige argumenter ^^

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...