Nemesis90 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Heisann, sitter på en nybygd pc, ca 1-2 uker gammel.. er en q6600 2.4ghz, atm @ 3.4ghz. den lå før på rundt 30 grader i full load! gikk alldrig over 35c. mens nå kommer den opp i godt over 40-50 grader bare med litt småprogramer kjørende i windows.. har en thermalright 120 exstreme, med en vifte som etter det jeg vet blåser vekk, alltså mot dvd spilleren.. vurdere og flytte denne, men vet ikke om det har så mye og si.. har en 120 mm bak som drar ut varm luft + en 240 mm på toppen av kabinettet som drar ut, Alltså et antec nine hundred kabinett er hva jeg har^^ gradene er vel kanskje ikke noe og uroe meg for.. men ja, jeg bare spør for det^^ Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Heisann, sitter på en nybygd pc, ca 1-2 uker gammel.. er en q6600 2.4ghz, atm @ 3.4ghz. den lå før på rundt 30 grader i full load! gikk alldrig over 35c. mens nå kommer den opp i godt over 40-50 grader bare med litt småprogramer kjørende i windows.har en thermalright 120 exstreme, med en vifte som etter det jeg vet blåser vekk, alltså mot dvd spilleren.. vurdere og flytte denne, men vet ikke om det har så mye og si.. har en 120 mm bak som drar ut varm luft + en 240 mm på toppen av kabinettet som drar ut, Alltså et antec nine hundred kabinett er hva jeg har^^ gradene er vel kanskje ikke noe og uroe meg for.. men ja, jeg bare spør for det^^ Du trenger ikke å bli urolig før den nærmer seg 60 grader under load. Men det er jo merkelig at temperaturen har gått opp hvis du ikke har endret på noe. Kanskje romtemperaturen er øket? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Du sier du har en vifte på kjøleren som blåser mot dvd spilleren. Jeg ville satt denne til å blåse andre veien slik at alle viftene blåser samme vei. Da blir det bedre gjennomtrekk i kabinettet. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hva slags program bruker du til å lese av temp? Aldri i verden om en Q6600 på 3.4ghz går på 30 grader under load (med mindre du har maskina di ute da) Normal load temp med ditt oppsett vil være i fra 50-65 grader alt ettersom romtemp og luftflyt i kassa. Og ja, du bør snu vifta di, den bør absolutt blåse ut. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 vel greia er, når den var stock på 2.4ghz, gikk den alldrig over 35 grader i load, alltså crysis/halflife 2 gaming i rundt 5 timer i strekk. Men etter jeg klokket den opp ca 1ghz, da begynte varmen og komme.. men ja, høyeste jeg så den på var vel rundt 52 grader i load ok jeg skal prøve og snu vifta og se om det hjelper litt, men tviler egentlig pga har nokk av vifter som blåser ut.. men får se:) bruker everest ultimate edition, core temp og nvidia monitor.. de viser litt forskjellig hele gjengen egentlig Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Temperaturen din er fremdeles veldig langt under terskelveridne for det som begynner å bli bekymringsfullt, og ligger enda vel innenfor det normale. Men hold et øye på den likevel, bare i tilfelle den blir betydelig værre med tid. om den kryper oppover mot 60 på load så er det tegn på at noe er galt når du før hadde don på såpass mye lavere under load. Da kan det være at kjøleren din har flyttet seg litt eller noe sånt og laget dårligere kontakt. -Stigma Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 vel greia er, når den var stock på 2.4ghz, gikk den alldrig over 35 grader i load, alltså crysis/halflife 2 gaming i rundt 5 timer i strekk. Men etter jeg klokket den opp ca 1ghz, da begynte varmen og komme.. men ja, høyeste jeg så den på var vel rundt 52 grader i load Coretemp er vanligvis den mest riktige. Du belaster prosessoren langt fra maks med de fleste spill. Prøv å kjøre Prime95 (versjon 25.5) på small FFT test ei stund - da vil du se makstemp. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 yes, greia er bare at jeg ikke helt vet hvordan prime95 fungerer, mulig og forklare? Og, jeg tokk på en del kjølepasta da jeg monterte ny cpu kjøler, alltså tokk en liten dråpe på kjøler flaten + cpu flaten. CPU kjøleren sitter sånn halveis litt skjevt.. men det er nesten umulig og se.. så jeg tror ikke dette har stor betydning, er heller ikke så lysten på og prøve og flytte på den igjen.. det var et helvette og få den inn i pcen, pga den er såpass stor og kabinettet er ganske trangt. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hent ned versjon 25.5 av Prime, søk på Google da den ikke er "offisiell". Installer, start prime95 og velg "small fft" - det er det øverste valget. Prime95 vil da automatisk stresse alle kjerner og du vil se en helt annen temp enn du gjør ved normal bruk etter få minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå