Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

asdasdsada

Oran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sosiale antenner er noe folk har eller ikke har, men det betyr ikke at de ikke blir svekker om du ikke holder det ved like så det er vel bare å trene litt så går det av, av seg selv etter hvert.

Melder en seg ut av samfunnet så blir det ofte vanskelig å komme inn igjen, men ikke umulig.

Skaff deg en jobb, bli god i den og tjen litt penger så hjelper det på en god del.

Snakker forresten av erfaring.

Lenke til kommentar
Sosiale antenner er noe folk har eller ikke har, men det betyr ikke at de ikke blir svekker om du ikke holder det ved like så det er vel bare å trene litt så går det av, av seg selv etter hvert.

Melder en seg ut av samfunnet så blir det ofte vanskelig å komme inn igjen, men ikke umulig.

Skaff deg en jobb, bli god i den og tjen litt penger så hjelper det på en god del.

Snakker forresten av erfaring.

"skaff deg en jobb, bli god i den og tjen litt penger så hjelper det på en god del"

wow, du traff meg midt i hjertet. Jeg skal være ærlig jeg har visst dette hele tiden, gadd ikke å si det for å se hvor flinke folk er her. wow må jeg bare si.

Problemet her er at jeg er for slapp for å lete etter jobb. Skjer med det, huh? ^^

Lenke til kommentar

Hehe, jeg var også veeeldig slapp :)

Har egentlig ikke noe godt forslag til det med slapphet, men har noen teorier som kanskje kan hjelpe.

Det jeg tror er grunnen til at du er så slapp er fordi du har meldt deg litt ut og tenker kanskje noe i denne dur:

"Selv om jeg ikke bidrar her i verden så går den likevel like fort rundt."

Dette er en tanke som skaper depresjoner, ikke noe som du nødvendigvis merker fordi det har sakte, men sikkert gått nedover. Denne depresjonen vil hjernen arbeide hardt med for å kunne holde deg oppegående. Du tenker kanskje; "ahh, dette er livet. Sitte på rompa og få ting i fanget". Dette er en drøm for veldig mange, men det er lett å se at det ikke er slik i virkligheten.

Hvis du tar en knippe mennesker som (ofte) jobber minimalt og likevel får mer enn nok penger, f.eks kjendiser (musikk, film osv). Hvor mange av de går ikke på f.eks tunge narkotiske stoff? Kanskje er det for å flykte fra virkeligheten.

Hvis en da setter de opp mot de hardarbeidende og de som virkelig føler at de bidrar og oppnår noe. Hvor mange prosenter vil der gå på tunge narkotiske stoff?

Tror en viktig del av menneskesinnet er å føle at en har en stødig progresjon mot noe. Dette kan være så mangt, en jente som du ikke kan sammenligne med noen annen på noen som helst slags måte (det tyngste og beste stoffet av alt - kjærlighet). Kanskje vil en oppnå total selvstendighet fra alt og alle. Bil, hus, kone og barn en kan være stolt av. Det er så mangt som driver folk og holder de oppegående.

Men hvis en ikke har disse målene, hva er da meningen? Dette er tanken som ligger i ubevistheten og gnager, gjør deg slapp fordi du hele tiden må bearbeide det hele selv om du ikke tenker over det.

Så mitt råd er sett deg mål og gjør ditt beste for å oppnå de. Hvis du gjør dette og føler framgang vil også slappheten forsvinne for hjernen kan slappe av når du faktisk slapper av.

Så derfor sa jeg at du skulle få deg en jobb og bli god i den. Et mål som kanskje er det letteste å oppnå, men allikevel gir deg en god liten dytt mot større mål.

Men nå er det sendt, jeg er trøtt og målet mitt nå er å ordne det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...