jonasto Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hvordan er den 17" LCD skjermen som går for 3995 på www.psdata.no nå? Er hyundai et greit merke når det gjelder skjermer? Eller bør dem kun holde seg til biler? Lenke til kommentar
Y-Com Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Vel, du bør egentlig holde deg unna LCD til under 10.000 kr, ... de slører altfor mye alle sammen, av min snevre erfaring da så klart. Det kommer ann på hva du skal bruke den til, 3D spill på en billig LCD skjerm er ... ikke ålreit, alt blir bare grøt. Prøv å se om du finner en til hvertfall rundt 6000kr, hvis pungen strekker til. Klart, smak og behag er jo en faktor, og i dette tilfellet er jeg veldig subjektiv. Det ovenforstående er helt og holdent mitt syn på saken og bør ikke forveksles med noe som helst generellt syn på saken 8) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Vel, du bør egentlig holde deg unna LCD til under 10.000 kr, ... de slører altfor mye alle sammen, av min snevre erfaring da så klart. Det kommer ann på hva du skal bruke den til, 3D spill på en billig LCD skjerm er ... ikke ålreit, alt blir bare grøt. har den billigste til hyundai (2300 spenn) og unreal 2 og unreal t 2003 går som smurt... samme gjelder need for speed og video (noe lys i kantene er min eneste klage) ellers knuser den min hansol 710D (crt), den er mye mer behaglig å se på rett og slett det er min personlige mening Lenke til kommentar
Y-Com Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 wow, 2300kr, den skjermen var billig. lys i kantene? jeg hadde flippa hvis skjermen min var sånn.. men hey, det er jo meg da. Jeg synes generellt sett at LCD er for dårlig, har ikke sett en LCD skjerm som ikke slører.. og sløring det er ondskap. :o klart, ikke hør på meg.. jeg er en paranoid perfeksjonist Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 mener du at geometrien og skarpheten på crt skjermer er god nok siden du er perfeksjonist? lysere mot kantene ser jeg kun når jeg ser på film på skjermen (mørke scener eller sorte striper oppe og nede på filmen), plager meg ikke Lenke til kommentar
Y-Com Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg mener at smidigheten i bildet på en crt skjerm er nok til veie opp for at dyrere LCD skjermer har ett klarere og behagligere STILL-bilde. ganske enkelt. Og jeg har en sånn ting mot å akseptere små feil eller irriterende ting som lysere kanter, .. sløring og slikt. :wink: Lenke til kommentar
striky Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Vel, du bør egentlig holde deg unna LCD til under 10.000 kr, ... de slører altfor mye alle sammen Er du gal mann. Moderne LCD-skjermer har ikke noe problem med etterslep, og du får en helt utmerket skjerm til 4-5000. Lenke til kommentar
Y-Com Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Feil etter min mening, det er ikke bra nok for meg. Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 altså,disse svarene hadde jo ikke noe som helst med spm jeg stilte! Lenke til kommentar
Y-Com Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Heh, sant nok, ... kjøp den skjermen du.. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Skjermen ser bra ut den. 500 : 1 Kontrast forhold, sier meg at dette er en god skjerm. Var innom Hyundai sine sider men fant ingenting om responstid. Vil ikke kjøpe en LCD med lavere en 25 ms. Så, er det noen der ute som vet responstiden? Ser på Hardware sine sider at Hyundai ImageQuest L70A skal ha 25 ms repsonstid. PS Data skjermen er jo en bedre skjerm, så den har nok ikke lavere enn 25 ms (håper jeg...) Lenke til kommentar
jonasto Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 det sies at den har 21 ms Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 21 ms på responstid det hørres nesten for godt til å være sant... Jeg kommer til å sitte på gjerdet litt til før jeg går til innkjøp av LCD skjerm. Prisene sank ganske mye iløpet av 2002, og vil nok sikkert gjøre det samme i 2003, før de stabiliserer seg. Men, hva vet jeg! Uansett, så tror jeg ikke at Hyundaien er en dårlig skjerm. Skal heller ikke se bort ifra at jeg kjøper den jeg og. 4000 kr er jo ikke så mye penger... :wink: Lenke til kommentar
RPA Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Ingen flere som har erfaringer med Hyundai Q17s ? Enn Acer skjermen som også koster 3995kr på Psdata, hvordan er den i forhold til Hyundai? Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Ehh nå fikk jeg veldig lyst på LCD skjerm ja.. begynner å bli litt lei min 4-5 år gamle hansol 900p, og særlig behagelig bilde kan jeg ikke hevde at den har.. btw, noen som vet om hz på en lcd er det samme som ved en crt skjerm? altså, ser at den skjermen det linkes til har 75hz ved 1280x1024, noe som jeg synes er ubehagelig med crt skjermer. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 hz på crt og lcd kan ikke sammenlignes da de fungerer totalt ulikt. dersom du har et bilde på lcd oppdateres kun de pixlene som må skiftes, mens resten står stille. På en crt skjerm oppdateres alt hele tiden derfor best med høy hz. Har en samsung 191T og er knallfornøyd med denne. Hadde eizo l365 før og det og en kjempeskjerm. Liker ikke crt skjermer lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå