JPTvete Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Noen bilder fra siste bryllup jeg fotograferte i: Om dere kan komme med noen konstruktivt så vil jeg høre det. Kritikk uten konstruktivitet ønskes ikke. Mvh Ståle Tvete Endret 27. desember 2007 av Snakenor Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Sitter bare å ser på øyet på brura på det siste bildet, på min skjerm er det en grå flekk over øyet. forsvinner når jeg vrir på skjermen(rart). Gøy med orginale brudebilder. Ellers er ikke jeg konstruktiv. Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Følgende må tas med en stor klype salt fordi jeg står i startgropen med nykjøpt DSLR, og ikke har den helt store erfaringen rent teknisk. Imidlertid har jeg drevet en del med video, og er gift og var gjennom en lang prosess da vi tok våre bilder med valg av fotograf, poseringer, valg av bilde for førstørring osv. Det som slår meg er at dette ble veldig hvitt, for mye etter min smak men dette har du sikkert gjort bevisst. Jeg føler at for mange detaljer forsvinner i det hvite og at alt går for mye i hverandre. Føler at det er overeksponert, men jeg er ingen tekniker enda, så det er kanskje feil begrep å bruke. Paret ble også veldig brunrøde i håret og noe voksaktige i huden synes jeg. Har de rødlig hår begge to eller har du bevisst lagt dette i brunt? Dette har du helt sikkert gjort bevisst, men jeg personlig likte det ikke helt. Jeg synes også det generelt er vanskelig å "få tak" i ansiktene deres. Akkurat som om de ikke kommer skikkelig frem. Siste negative (konstruktive?) kommentar er at jeg sitter med en følelse av at det ser noe digitalt ut, men det kan ha noe med at bildene er komprimert her. Ellers synes jeg komposisjonen var bra og poseringene morsomme. Mye bevegelse som jeg personlig synes gjør seg bra på slike bilder. Også fin bevegelse i de rolige bildene slik at de ikke er "stivnet". Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Følgende må tas med en stor klype salt fordi jeg står i startgropen med nykjøpt DSLR, og ikke har den helt store erfaringen rent teknisk. Imidlertid har jeg drevet en del med video, og er gift og var gjennom en lang prosess da vi tok våre bilder med valg av fotograf, poseringer, valg av bilde for førstørring osv. Det som slår meg er at dette ble veldig hvitt, for mye etter min smak men dette har du sikkert gjort bevisst. Jeg føler at for mange detaljer forsvinner i det hvite og at alt går for mye i hverandre. Føler at det er overeksponert, men jeg er ingen tekniker enda, så det er kanskje feil begrep å bruke. Paret ble også veldig brunrøde i håret og noe voksaktige i huden synes jeg. Har de rødlig hår begge to eller har du bevisst lagt dette i brunt? Dette har du helt sikkert gjort bevisst, men jeg personlig likte det ikke helt. Jeg synes også det generelt er vanskelig å "få tak" i ansiktene deres. Akkurat som om de ikke kommer skikkelig frem. Siste negative (konstruktive?) kommentar er at jeg sitter med en følelse av at det ser noe digitalt ut, men det kan ha noe med at bildene er komprimert her. Ellers synes jeg komposisjonen var bra og poseringene morsomme. Mye bevegelse som jeg personlig synes gjør seg bra på slike bilder. Også fin bevegelse i de rolige bildene slik at de ikke er "stivnet". Ja på disse bildene er det mye hvitt, men dette er nå ikke alle bildene. Dette er noen av bildene som paret har valgt ut til sitt Album som jeg lager for de. Alle album bildene kan sees her: http://lystegning.com/christel/index.html Det er ikke overeksponert og ingenting er utbrent om det ikke er gjort med vilje. De fleste bildene er i Sepia, og i tillegg til det er det dratt litt i spakene fordi disse skal printes og lamineres... noe forsvinner jo i den prosessen. *Gjesp* nå er det natta her... Lenke til kommentar
andreash Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Det eneste jeg kan sette fingeren på er at et par av bildene har noe uheldig direkte blitzlys som i pannen til brudgommen. Ellers så synes jeg bildene var flotte. Litt utradisjonelle, og det synes jeg bare er positivt. Viser også at brudefotografering ikke er noe for de som nettopp har fått DSLR og får en forespørsel fra venner og bekjente En skal ha tungen rett i munnen og vite hva man gjør. Noe du gjør Ståle Andreas Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Bilde 1: Jeg hadde likt å ha begge personene i utsnittet, at ikke brudgommen ble delt Bilde 2: Flott bilde, ingenting å si på dette. Bilde 3: Et ok bilde, ingenting fototeknisk gale synes jeg, men han har ikke et ansiktsuttrykk jeg kunne tenkt meg å ha på mitt bryllupsbilde Bilde 4: Fin komposisjon, men synes det er rart at ingen her har nevnt skyggen som dekker hele ansiktet hans. Dette ødelegger bildet for meg. Bilde 5: Artig bilde, men det blir for lite ansikter, føler at personene ikke kommer godt nok frem. Bilde 6: Litt det samme som for bilde 3, men denne gangen for henne. I tillegg synes jeg ansiktet hennes kunne være bedre opplyst. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 Synes bildene ble litt kalde, huden deres er jo rett og slett grå. Kanskje litt varmere hvitbalanse? Men foruten dette synes jeg bildene ble helt fantasktisk. God lyssetting og positur Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) jeg likte veldig godt det første bildet. konseptet var veldig smart. fikk meg til å tenke "brulyppet er over, nå starter livet deres sammen etterpå". dessverre var det litt ute av fokus, som gjorde at det ikke var noe skarpt punkt i hele bildet. EDIT: men det kan hende du gjorde det med vilje, det er kanskje også med på å forsterke den følelsen jeg nevnte Endret 28. desember 2007 av abbarve Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Likte bilde nr.2 best. Reint, pent og harmonisk bilde med fine linjer og ikkje minst hendene på brudeparet. Å få hender til å sjå naturleg ut er vanvittig vanskeleg, noko ein ser tydeleg på nr.4. Flott stemning, og ikkje minst bra jobba med hendene. Kjempefint. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 Du skal ha for spenstige påfunn og å gå litt utenfor stien her. Regner med det er brudeparet selv som har ønsket seg bruntone, så kommenterer ikke noe på fargene her. Det som fort skjer når mange av bildene er såpass spenstige/aktive, er at kontakten med kameraet forsvinner. Det er jo parets store dag og selvfølgelig skal fotografen jo fremheve kontakten DEM imellom, og den er jo tilstede på mange av bildene. Men jeg savner litt mer bilder hvor "vi er sammen og lykkelige" og viser det for kamera/den som ser på. Det går igjen på de du har plukka ut her og de som de har valgt i albumet. Det kan såklart bare være min subjektive smak som slår inn (når jeg kikker over litt mer nøye så tror jeg ikke jeg finner ett eneste sånt bilde). Har jo ikke sett de andre bildene, kanskje du hadde noen fler "klassiske" bilder der, som de selv valgte vekk? Teknisk er det nok inenting å utsette, bortsett fra den ganske store refleksjonen i panna til brudgommen. Veldig mye hender på bilde fire, det burde vært beddre ryddet i. Litt for mye pølsefingre og klør Absolutt ikke dårlig, men jeg håper du får kritikken du er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå