nordin Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei. Jeg har en gammel stasjonær PC med et ASUS A7N8X-hovedkort som har funket bra helt til i det siste. Når jeg prøver å skru på maskinen loader den fint helt til den skal inn i Windows. Da får jeg meldingen om at Windows ikke ble avsluttet korrekt og jeg får valget mellom å starte normalt, ved siste fungerende innstilling, i safemode osv. Men uansett hva jeg velger så kommer ikke maskinen inn i Windows og det som skjer er at den restarter seg og kommer inn på det samme igjen. Trodde det var noe galt med Windows og tenkte på å installere alt på nytt. Nå har jeg prøvd tre forskjellige bootable XP-CD-er, men alltid når installasjonen loader så kommer det en blåskjerm opp (der man normalt sett skal til å partisjonere og velge disker for installeringen). Den ene gangen kom det opp en blå skjerm med noen D-er og et par tall på en linje, mens den siste gangen stod det: "FIlen setupdd.sys kan ikke lastes inn. Feilkoden er 4. Installasjonen kan ikke fortsette. Trykk en tast for å avslutte". Begynner nå å innse at det er en komponent som svikter. Tyder dette på at det er harddisken eller rammen som må skiftes ut? Har hatt maskina i 5 år uten å skifte på noe mer enn skjermkortet, så det er i så fall ikke rart om jeg må bla i sjekkheftet nå. Men jeg har ingen ekstrakomponenter tilgjengelig til å teste med, slik at jeg blir avhengig av hjelp fra dere til å komme med en diagnose. Har ikke lyst til å bruke inn hundrevis av kroner på en komponent som faktisk fungerer. Setter STOR pris på hjelp! Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) http://support.microsoft.com/kb/330181 skjekk om skjermkort og andre komponenter sitter ordentlig i og at kabler ikke har løsna fra hovedkortet (og ledningene til harddisk osv) Endret 27. desember 2007 av xtreme22 Lenke til kommentar
nordin Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 http://support.microsoft.com/kb/330181 skjekk om skjermkort og andre komponenter sitter ordentlig i og at kabler ikke har løsna fra hovedkortet (og ledningene til harddisk osv) Jeg har nå dratt ut alle kablene og koblet opp på nytt igjen, og dessverre er samme problemet enda gjeldende. Har ingen erfaring med det som er inne i selve kabinettet, men tror alt skal være koblet opp korrekt nå. Ingen måte jeg kan finne ut hvilken komponent som svikter på? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 http://support.microsoft.com/kb/330181 skjekk om skjermkort og andre komponenter sitter ordentlig i og at kabler ikke har løsna fra hovedkortet (og ledningene til harddisk osv) Jeg har nå dratt ut alle kablene og koblet opp på nytt igjen, og dessverre er samme problemet enda gjeldende. Har ingen erfaring med det som er inne i selve kabinettet, men tror alt skal være koblet opp korrekt nå. Ingen måte jeg kan finne ut hvilken komponent som svikter på? Sånn har skjedd mange ganger med pc-er min, pc-en har nok dessverre kræsja. Da må du formatere, det gjør du ved å holde inne F11 når du slår på pc-en. Er ikke helt sikkert at den har kræsja, men når det har skjedd sånn med begge pc-ene her i huset så har jeg formatert dem og de fungerer like bra før. Jeg vil tror at du har slurva litt med start > slå av datamaskinen?at du har brukt kortversjonen ved å holde inne av/på knappen? Lenke til kommentar
nordin Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Sånn har skjedd mange ganger med pc-er min, pc-en har nok dessverre kræsja. Da må du formatere, det gjør du ved å holde inne F11 når du slår på pc-en. Er ikke helt sikkert at den har kræsja, men når det har skjedd sånn med begge pc-ene her i huset så har jeg formatert dem og de fungerer like bra før. Jeg vil tror at du har slurva litt med start > slå av datamaskinen?at du har brukt kortversjonen ved å holde inne av/på knappen? Problemet er at jeg har prøvd å formatere med tre forskjellige XP-CD-er, men det kommer alltid en blåskjerm og/eller en feilmelding. Det siste har du helt rett i. Det er et familiemedlems PC og jeg vet at den personen ofte skrur strømmen rett av på o/i-knappen bak enn å skru den av på den riktige måten Lenke til kommentar
nordin Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Prøvde nå med en Windows 2000 installasjonscd og fikk følgende feilmelding etter at installasjonsfilene var i ferd med å loades: *** STOP: 0x00000000A5 (0x00000011, 0x00000000) osv The ACPI BIOS in this system is not fully compliant with the ACPI specification. blabla Hva i alle dager gjør jeg nå?? Hadde jeg bare visst hva som var galt så kunne jeg bare kjøpt inn delen og byttet den ut med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå