donaldx Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg har vært på netonnett.no og bestilt meg en 26'' lcd-tv, sammen med denne tv'n tenkte jeg å bygge meg et lite surroundanlegg. Det jeg nå har er en stykk Andersson 26'' Disse Fronthøytalerne: Andersson L6 200W Denne recieveren: Andersson R1 Det var det økonomien min kunne bære akkurat nå, men jeg skal ha meg satelitthøytalere og senterhøytaler. Jeg vurderer og en subwoofer. Satelitthøytalerne jeg vurderer er: Andersson L6 Centerhøytaleren: Andersson L6 center Subwoofer: Andersson L6 subwoofer medium Det jeg da lurer på er om dere har noen bedre forslag i denne prisklassen? Eller er det smartest å holde seg til et merke, ettersom alt det andre er Andersson? takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Tror nok den forsterkeren blir i minste laget for de front høyttalerene. De er relativt tunge å drive ser det ut til. Du har 4000,- å bruke? Lenke til kommentar
donaldx Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Tror nok den forsterkeren blir i minste laget for de front høyttalerene.De er relativt tunge å drive ser det ut til. Du har 4000,- å bruke? Jeg har kjøpt de fronthøytalerne og den recievern/forsterkeren som jeg linket til, det var en pakke til ca 3500. Det jeg lurer på er om jeg burde kjøpe den senterhøytaleren og de satelitthøytalerne(surround) som jeg har linket til, eller om det finnes bedre kjøp i den prisklassen +- noen hundre. Jeg vurderer og en subwoofer, så jeg vil gjerne ha synspunkt og forslag på subwoofer som står i stil til resten av anlegget:) Jeg antok at forsterkeren var bra nok ettersom det var en pakke med forsterker + fronthøytalere. Da burde vel forsterkeren stå i stil til høytalerne? Eller må jeg kjøpe meg en bedre forsterker? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det funker nok, men du kan risikere at høyttalerene sprenges om du spiller høyt. Som du ser er høyttalerene på 86dB som gjør de ganske tunge å drive. Det står at forsterkeren er på "6x130 kvalitative Watt DIN i 4 ohm." 6*130 = 780watt. Hadde det vært så fint hadde det funket bra, men den har jo en strømforsyning som trekker 320Watt fra nettet. Da blir regnestykket noe annet. (320 * (60%)) / 6 = 32 Dvs at det yter rundt 32watt perkanal når alle er i drift. Grunnen til at jeg ganger med 60% er at det er ca 60% av den strømmen som kommer inn som går til høyttalerene, rester blir varme. Så jeg ville heller sett etter noe annet, feks denne Dynavoice pakken. Ellers så kan du starte med F6 frontene som da kommer på 990,- + frakt. Hvis du vil ha små høyttalere bak er nok ikke Dynavoice S-4 noe dumt valg. Og den centeren som er i den andre pakken. Dette sammen med en Cambridge 540r Dette blir noe over den pakken du har sett for deg, men du for nok mye bedre lyd. Dette jeg har satt opp nå er nok noe av det beste du får til under 7000,- og jeg vil si det er verdt pengene. Er ikke så gøy å se på film og se at noe sprenger og det høres ut som om noen slipper en fis... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Jeg er helt enig med GnoMiz, kjøp heller Dynvaoice F6 og en pakke med dem. Sånn til info så finnes det pakketilbud med små bakhøyttalere, og den åakken fåes også i svart. Og det finnes en pakkeløsning i svart pianolakk med bedre centerhøyttaler Det blir best om du kjører F6 både forran og bak. Problemet er at du bør ha litt kraftigere forsterker enn det du har, og hvis budsjettet er lavt kan det hende du må ty til brukt. Jeg ville anbefalt en DENON AVR-1306 eller en DENON AVR-1508 hvis du har råd. Har du enda mer penger kan du kikke litt på Cembridge sine litt penere designede forsterkere, eller kanskje til og med Harman/Kardon. Endret 28. desember 2007 av Bluum Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg tror nok Cambridge er en bedre match med Dynavoice enn Denon. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Han har allerede kjøpt fronthøyttalere og receiver. Jeg synes du bør kjøpe høyttalere av samme produsent/serie for å matche resten av anlegget. Som sub ville jeg ha sett på en av XTZ's mindre modeller. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det er klart at dersom budsjettet er veldig lavt, så kan han like godt fullføre anlegget med høyttalere fra samme produsent og serie, men har han litt ekstra penger å bruke, og kan tenke seg bedre lyd, ja så er det ingenting i veien for å drite i Abndersson og heller gå for Dynavoice. En Dynavoice F6 pakke + en XTZ 8" subwoofer koster omtrent 4200 + frakt, og recieveren kan han faktisk bruke, selv om det på sikt bør spares til en litt kraftigere reciever. Lenke til kommentar
donaldx Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Det er klart at dersom budsjettet er veldig lavt, så kan han like godt fullføre anlegget med høyttalere fra samme produsent og serie, men har han litt ekstra penger å bruke, og kan tenke seg bedre lyd, ja så er det ingenting i veien for å drite i Abndersson og heller gå for Dynavoice. En Dynavoice F6 pakke + en XTZ 8" subwoofer koster omtrent 4200 + frakt, og recieveren kan han faktisk bruke, selv om det på sikt bør spares til en litt kraftigere reciever. takk for alle svar:) Jeg burde nok undersøkt litt mer enn det jeg gjorde før jeg handlet, menmen.. Jeg tror det blir så jeg fullfører anlegget med anderson senter- og bakhøytalere, men jeg kommer tilbake når jeg trenger hjelp igjen:) Lenke til kommentar
donaldx Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 pakken skal komme med posten 2. nyttårsdag nå tror jeg, men det er en ting til jeg lurer på. Etter som jeg har forstått så er det aldri med ledninger til slike anlegg, så hvilke ledninger trenger jeg? og hvor får jeg kjøpt slike for en billig penge? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 høyttalerekabler fra biltema er faktisk ganske gode og ikke så dyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå