presets Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Hei For å si det først så sier jeg bare dette : Jeg tar fullt og helt ansvar for mine feil om det skulle skje noe. jeg har en PC : 8800 ultra i SLI, Q6600 på stock kjøler (skal snart kjøpe en IFX-14 med 4 vifter) og et XFX 680i HK. Jeg har ntune oppe og vil gjerne klokke både vmod og hastigheter osv men vet ikke hvor mye. Ser at XFX selger ultrakort med 650mhz kjerne, er det trygt for meg å klokke dit? Se vedlegget. Hva syns dere jeg kan klokke? minnebrikker til 1066mhz? 1333mhz? CPU? 2.6ghz? 2.8ghz? Hvor finner jeg stedet jeg kan sette opp hertzen på CPU, GPU osv på ntune? Uansett.. noen som bare kan fortelle meg hvor langt dem tipper jeg omtrent kan klokke trygt? Thx sdffgb.bmp Endret 27. desember 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) 680i-brikkesettene er ganske kranglete når det gjelder klokking av Quad--så ikke forvent deg å klare mer enn 2.6 GHz stabilt. Det er foreløpig bare EVGA med sin A1-revisjon som har fått til ganske bra klokkeegenskaper for Quad-og hvis du har sjansen ville jeg byttet til dette kortet før angrefristen går ut. Når det gjelder VGA-kortene dine kommer det helt an på hvor bra kjøling du har på de, og hvor varme de blir, men Ultra-kort er vel mer en klokket versjon av GTX med ny kjøleløsning enn et nytt VGA-kort i seg selv, så ikke forvent så mye der heller. Det er egentlig bare å laste ned f eks RivaTuner og begynne å skru opp frekvensene og se hva som skjer. Bruk 3DMark til å teste stabilitet. Ellers har du langt fra et dårlig (eller billig) system, så du får nok gode framerates i bl a Crysis! (Men hvis du vil klokke Quad, er nok dessverre alle andre produsenter enn EVGA dårlige på dette brikkesettet.) Som sagt, grafikkortene overklokker du fra Windows med f eks RivaTuner (2.06). Husk å oppdater til seneste ForceWare-driver (169.25). Overklokking av prosessor foregår helst fra BIOS. Endret 28. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
presets Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Kan man få retur på hovedkortet uten noen spesiell grunn? Egentlig.. hvis jeg eventuelt sender i retur.. er det ikke smartere å gå for et 780i brikkesett? følger det med en vanlig SLI bridge med 780i? eller følger det bare med en TRI-SLI-bridge? Hvis jeg skal sende i retur må jeg gjøre det rimelig fort.. i dag er det en uke siden jeg fikk pcen.. Endret 28. desember 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Ja, fort deg å sende i retur. Du har rett til å få alle pengene tilbake uten noen spesiell grunn, men frakt må du betale selv. Kjøp heller 780i ja. Fra EVGA, har bare lest tester av dette kortet og lovte bra. Endret 28. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
presets Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Da gjør jeg det ;D Edit : Følger det med en single-sli-bridge med 780i`? så langt har jeg bare 2 8800 ultra kort så.. Endret 28. desember 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå