Gå til innhold

Hvor burde jeg kjøpe? Handle hos psdata lokalt, eller netshop/komplett på nettet?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om jeg burde handle på psdata i Arendal som ligger 25 minutter unna der vi bor. Med tanke på reparasjon er vel det bedre enn å sende dataen inn?

Men er det dyrt på psdata? Kan de lage like billig eller billigere oppsett enn Netshop og Komplett?

Har de god service? Har de fått inn GeForce 8800 GT 512MB ?

så hva burde jeg gjøre? handlde på nettet hos komplett/netshop eller lokalt på psdata? altså hente dataen!

Endret av Simenrf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva Psdata har på lager er det nok bare de selv som kan svare på men du kan enkelt sjekke det på deres nettsider. Når det gjelder oppsett forøvrig er det umulig å svare på uten å ha helt konkrete varer du er ute etter. Det er generelt liten prisforskjell på de butikkene du nevnte og det enkleste er om du selv setter opp hva du ønsker og sammenlikner hva det kommer på i de ulike butikkene.

Forøvrig kan du bruke webshopguiden til å se hvilke erfaringer folk har med de ulike butikkene:

https://prisguiden.no/shop_list_all.php

Du kan også bla litt bakover i trådene i dette forumet for å få flere erfaringer og meninger.

Lenke til kommentar
så hva burde jeg gjøre? handlde på nettet hos komplett/netshop eller lokalt på psdata? altså hente dataen!

Prismessig er det jo egentlig bare en ting å gjøre: Sett sammen handlekurv hos de enkelte og se hva som lønner seg.

Personlig har jeg svært gode erfaringer med psdata. Både når det gjelder service/ retur, og når det gjelder å gi litt rabatt på handlekurver av litt omfang. Sett sammen en ønsket handlekurv og spør om de ikke kan gi deg litt rabatt på den, det pleier å gi resultater :)

Folk har ulike erfaringer med ulike butikker. Selv bruker jeg gjerne noen hundrelapper mer på butikker hvor jeg vet jeg får god service også ved problemer. PS.no er en av disse (komplett.no også, for den saks skyld). Det faktum at du slipper noen hundre i frakt, bør jo også telle positivt. Så får du selv se hvordan priser slår ut for deg.

Lenke til kommentar

Jeg har handlet hos PSData (heter vel ps.no nå) siden de startet nettbutikk og min erfaring er at de er best på support av samtlige nettbutikker. Når det er sagt så har jeg bare positiv erfaring med begge de andre du nevner også, men når du har muligheten så er det vel en fordel å handle lokalt.

Lenke til kommentar

Prismessig er det jo egentlig bare en ting å gjøre: Sett sammen handlekurv hos de enkelte og se hva som lønner seg.

Personlig har jeg svært gode erfaringer med psdata. Både når det gjelder service/ retur, og når det gjelder å gi litt rabatt på handlekurver av litt omfang. Sett sammen en ønsket handlekurv og spør om de ikke kan gi deg litt rabatt på den, det pleier å gi resultater :)

Folk har ulike erfaringer med ulike butikker. Selv bruker jeg gjerne noen hundrelapper mer på butikker hvor jeg vet jeg får god service også ved problemer. PS.no er en av disse (komplett.no også, for den saks skyld). Det faktum at du slipper noen hundre i frakt, bør jo også telle positivt. Så får du selv se hvordan priser slår ut for deg.

Skal du bygge pcen selv eller få ps.no \ komplett.no til å bygge den for deg?

Ved svaralternativ 2, ville jeg gått for ps.no

Det er lokalt og har mange flinke medarbeidere.

Om du velger komplett.no når dem skal bygge dem for deg, kan du ofte ende opp med å vente 1-2 uker før du får pcen igjen, kanskje mer.

Ved handel i en lokal butikk, kan du ofte få den kjappere i og med at du leverer og henter pcen fra lokalte, og presenterer problemet muntlig.

Men, om du er ute etter pris så er vel komplett.no å anbefale, samtidig som de har vel som regel de produktene du ønsker på lager allerede.

Lykke til, god jul og godt nyttår!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...