petter15 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Hei! Fikk meg en dvd-brenner til jul, en NEC AD 7173 som kobles til med IDE-kabel. Har to maxtor-disker som står i PC-en, på 40 og 250 gb. Windows xp home-edition ligger på 40gb-disken, som står som master på primary-kabelen. Når jeg monterte inn den nye dvd-brenneren brukte jeg den samme ide-kabelen som den gamle dvd-brenneren brukte, det er secondary-kabelen(slave) fra hovedkortet som 250gb-disken(master) også er tilkoblet på. Etter å ha montert dvd-brenneren startet jeg PC-en, der jeg får beskjed om Sec Master HDD Error. Kommer meg inn i bios der jeg ser at secondary IDE slave ikke er installert, altså der dvd-brennern skulle ha stått. Ellers er jeg ikke så kjent med bios at jeg klarer å få ut mer informasjon uten veiledning... Er det noen som har noe peiling på hva som kan være galt og hva jeg eventuelt kan gjøre for å få ting til å fungere? Endret 27. desember 2007 av petter15 Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Går ut i fra at du har satt DVD-brenneren til slave? Lenke til kommentar
petter15 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Går ut i fra at du har satt DVD-brenneren til slave? Mener jeg skal ha gjort d ja...Mulig jeg må åpne PC-en i morgen og se om dn er satt til slave Lenke til kommentar
petter15 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Da var problemet løst....Viste seg at både harddisken og dvd-brennern var satt som master, så det var bare å endre dvd-brenneren til slave så funka det. Takk til Killer 336 for hjelp =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå