Kasper_ Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Heisann.. Lurte på om det var noen andre som har hatt problemer med dette? Da jeg kjøpte pumpa, bestillte jeg en EH104TVT tank sammen med den .. Det ble jo et sant h..vete ,, den lille lufta som ligger i lokket når du lukker tanken, blir jo sugt rett inn i pumpa og rundt i systemet. Storm i et vannglass kaller jeg det. Så jeg var på Europris og fant meg en plastboks som jeg senket pumpa ned i. Men selv om jeg ikke har noe luft i systemet, så bråker den fremdeles. Noen som har noe tips ? evt vet om en bedre pumpe jeg bør bruke.. Eller kan det være en ide å skifte til større tank ? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Heisann.. Lurte på om det var noen andre som har hatt problemer med dette? Ja jeg hører de sier så.. Se nedover her og tilbake noen sider. Det ser ut som flere sliter med det samme. Lenke til kommentar
Kasper_ Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Fint du gjør meg oppmerksom på det , men jeg har fremdeles ikke kunnet finne noe svar på problemet allikevel. Lenke til kommentar
nenzeo Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Eheim pupen min "bråket" også når jeg fikk den ,men så festet jeg den med 10mm skruer fast i NoiseControl støydempingsmatten (som ligger i bunnen av kabinettet 8) ) etter d bråker den ikke i det hele tatt! Jeg hadde også samme problem med vanntanken, men den fylte jeg med å helle vann ikke i tanken ,men i den øverste koblingen i vann kjølingen :wink: ( 0,1%bobler som forsvinner i vanntenken etter noen minutter!) Lenke til kommentar
khan_ Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg hadde også problemer med at eheim 1248 bråkte noe enormt. Jeg kom til den konklusjon at det er en slit med å få ut luft, og at det er sååå mye enklere å lage en tank selv og senke pumpa ned. Hvis du har i vatter vetter el, så pass på at du ikke har for tykk blanding. Ta blir det for mye motstand til pumpa = bråk. Lenke til kommentar
Kasper_ Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Takker for tipset , men pumpa er nedsenket i tank. Tror jeg må ta en liten tur innom en akvariebutikk og kjøpe ny innmat til den. Var en tur i går og kikka litt og kjente på motoren/magneten og akslingen på en ny i butikken , og det virket som om det var betydelig mindre "slark" på den enn på min. Tror det er dette som skaper støyen. Lenke til kommentar
zlav Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 dekk hele pumpa til med noise matter hører ikke fanken bruk matte under skruene og slik som nenzeo Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Eheim Mod og "innpakning" hjelper sterkt! Lenke til kommentar
Kasper_ Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Vell... Eg fekk orden på det ... Var på en Akvarieforretnigng og handla ny pumpe .. En RENA Flow 400 BF .. Svakere pumpe.. mye mindre enn 1048'en .. men jeg hører den ikke .. Så får det bare være at jeg fikk en CPU som ble 3 grader varmere.. Seriøst gutter .. Det må være en myte at den Eheim pumpa er så stillegående.. I tillegg til bråket jeg sleit med , så kunne jeg høre motorduren veldig godt. Det klarer jeg ikke å høre på den nye.. Det er rett og slett ikkenoe lyd. Ikke før du har øret inttil kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå