Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lenge virker en paracet-tablett?

V5R1X

Anbefalte innlegg

Hvor lenge virker en paracet-tablett i kroppen? Prøver å finne ut hvor lang tid det burde gå før man spiser andre tabletter (allergi-), som ifølge paracet-bruksanvisning ikke skal kombineres med nettopp paracet-tabletter. Paracet-bruksanvisningen sier ingenting om dette, og det er tilsynelatende vanskelig å finne informasjon om dette på nettet.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lenge virker en paracet-tablett i kroppen? Prøver å finne ut hvor lang tid det burde gå før man spiser andre tabletter (allergi-),

Hvilke allergi tabeletter skal ikke kombineres med paracet ?

(jeg har sett tilfeller der antihistamine blir nettopp kombinert med paracetamol)

Lenke til kommentar
Det er anbefalt, for en voksen, at max dosen er 3x500gr/dag.

Det stemmer ikke - antar du mener "mg" og ikke "gr" - tar du 3 x 500 gram Paracet, tror jeg leveren din får store problemer. Maxdosen er forøvrig 1g x 3-4. Ellers kan Paracet uproblematisk kombineres med allergitabletter. :)

Endret av jultomten
Lenke til kommentar
Det er anbefalt, for en voksen, at max dosen er 3x500gr/dag.

Det stemmer ikke - antar du mener "mg" og ikke "gr" - tar du 3 x 500 gram Paracet, tror jeg leveren din får store problemer. Maxdosen er forøvrig 1g x 3-4. Ellers kan Paracet uproblematisk kombineres med allergitabletter. :)

Wops... en liten glipp. feil rettet,

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei,

Lurte på en ting.

Jeg tok 2x 500mg paracet og 1x ibux 200mg, og fikk litt magesmerter. Det skal vel ikke være noe gale i å blande ibux og paracet?

Endret av zebe
Lenke til kommentar
Hei,

Lurte på en ting.

Jeg tok 2x 500mg paracet og 1x ibux 200mg, og fikk litt magesmerter. Det skal vel ikke være noe gale i å blande ibux og paracet?

Det kan jo hende du ikke tåler virkestoffene i Ibux (Ibuprofen), for eksempel...

Lenke til kommentar

vil ikke anbefale å ta de samtidig, hvis det var det du gjorde? Uansett, ikke ta Ibux hvis du ikke spiser mens du tar den. Magen din liker ikke det, men det står sikkert på pakka.

3-4 timer bør du vente mellom hver paracet, uansett om det er 500 mg eller 1 g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...