Gå til innhold

Formatere Vista - ikke enkelt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å slette alt på pcen min og instalere Vista på nytt (forkjellige grunner)

Jeg har den CD som du instalere Vista på.

Problemet er at jeg har starta opp pc, satt inn cd og ikke noe skjedde.

Prøve å finne "formater" på Vista cd etter jeg hadde startet opp, men etter ei lita stund fekk eg feilkode.

Har prøvd å trykke F12, F8 etc.

Men jeg finner ikke ut hvordan jeg formaterer?

Hvordan?

Forklar detaljert, er ikke noe spesialist på dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så skal du ikke kjøre installasjon mens du er i Windows. Du må starte fra DVD-en. Gå inn i BIOS, finn menyen for bootrekkeføge, og pass på at CD/DVD står før HDD.

Etter at du har skrevet inn produknøkkel og akseptert lisensvilkårene kommer du til et vindu hvor du får spørsmål om hvor (hvilken disk) du vil installere. Der er det et valg for avanserte opsjoner, og der finner du menyer for formatering.

Se punkt 7 i denne guiden: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_install_03.asp

Lenke til kommentar

Jeg har bygget den selv så det er egentlig ikke noe navn, Cooler Master kabinett er vel det mest skikkelige navnet. Jeg fikk til å boote cd, men jeg fikk feil meling etter jeg hadde skrevet det som koden som sto på PC-en, feilkode. Husker ikke hva.

Takk for at dere orker å hjelpe:)

Lenke til kommentar
Hei! jeg sliter forsatt med dette, har klart restarta å begynte å boote cd, men etter jeg har skrev den lange koden, kommer det like etter ein feilkode, og jeg trykker ok, men bare restarter. Vet noen hva feilen er?

Ja er tydeligvis en bug i Vista. Bare drit i å skrive inn koden og velg vista-versjonen din manuelt. Du kan skrive inn lisenskoden etter du har installert vista.

Lenke til kommentar
Hei! jeg sliter forsatt med dette, har klart restarta å begynte å boote cd, men etter jeg har skrev den lange koden, kommer det like etter ein feilkode, og jeg trykker ok, men bare restarter. Vet noen hva feilen er?

Ja er tydeligvis en bug i Vista. Bare drit i å skrive inn koden og velg vista-versjonen din manuelt. Du kan skrive inn lisenskoden etter du har installert vista.

Ja, eg bar prøvd det og. Får samme feilkode..

Vista begynner jeg å bli jævlig lei av.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...