hamtidamti Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 skal ha ny prosessor og valget står mellom :INTEL Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB eller en INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED. hva er lurest og velge? jeg spiller for det meste bf2 counterstirke. driver litt med gimp og sånt ser på filmer og sånt alt annet har jeg nytt av. hovedkortet støtter quad prosessor Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 tror ikke noen av de spillene støtter 4 kjerner, men ville alikevel valgt q6600, for kommende spill Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Først og fremst, hva er det for en slags topic? Ingen av spillene utnytter firekjerner. Men som SirAmp sa, jeg ville gått for Q6600 pga kommende spill. Lenke til kommentar
Mapzta Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Samme pris for de uansett. Jeg har Q6600 selv, jeg er kjempefornøyd. Med Thermalright ultra120 extreme über så overklokket jeg fra 2.4ghz til 3.4hgz uten problemer. Mer har jeg ikke prøvd å overklokke den. Gå for Quad. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Noen gode clocke programmer for quad til Asus hovedkort? Får ikke til å clocke i biosen av en eller annen merkelig grunn.. :S Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Du kan jo klokke med ASUS AI Suite, men bios er foretrukket Lenke til kommentar
stalrock Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hur många spel stöttar 4:a kärnor idag? Om man tänker att 2 kärnor tiden är förbi, så med facit i hand. Hur många spel stöttade 2 kärnor under dess storhets tid? Kommer 8 kärnor vara standard innan spelen stöttar 4 ? Lite flummigt formulerat kanske .... Min poänga är att : går det inte jäkligt fort i utvecklingen nu ? Låt oss suga på karamellen ett tag innan vi måste byta hardware Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Sant nok, utviklingen går skummelt fort og når du kjøper ny hardware er det gjerne ett par hundrelapper billigere en uke eller to etter du har handlet. Og før du vet ordet av det finner du noe nytt og bedre du har lyst på, men sånn er det med dagens utvikling. Ang støtte for 4-kjerner er jeg litt usikker, regner med at nye DX10 spill som feks. Crysis, Bioshock og UT3 støtter det. Også Quake 4 med nyeste patch har støtte for multicore. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå