Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Subaru Legacy Hjul lager >_<

PcT

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte hjul lageret venstre bak.

Kjøpte et nytt hjul lager osv.

Problemet er, hovedbolten i midten er 100% stuck, helt umulig å få skrudd av (Har selvfølgelig bøyd ut den sikkerhets bøyen eller hva du skal kalle den)

Har prøvd i flere timer nå men den vil ikke bevege seg.

Noen tips?

(Gjelder en subaru legcay 90 modell 2.2GX)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du fikk ut hele splinten, sjekk hvilken vei gjengene går og bruk mye rustløser og muttertrekker evt. latmannsarm

Når bilen står på bakken, i gir og med håndbrekk på så kan du lage deg ei skikkelig latmannsarm og det vil nesten garantert løsne, hvis du skrur rett vei. Hvis ikke kan varme være tingen

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Prøver og prøver..

Splinten er borte men fy faen som den sitter da.

Etter det lille jeg har prøvd å fått lest, dog lite info på nett så er det mot klokka (vanlig reting) som man skal skru den av.

Hjelper lite at muttern er litt god rusta så 1 1/4 tommern passer akkuratt ikke, dog den sitter og går ikke rundt enda :p.

Selv med en god latmansarm og det faktumet at jeg er en stor og sterk kar er den faen meg umulig å få av >_<

Varme kan jeg vel prøve, dog har ikkenoe varmlufts pistol eller lignende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ett annet triks som jeg har brukt i slike irriterende stunder er å sette på latmannsarmen og sette bilen i revers å spenne på cluthpedalen (sjokkvis)

Lenke til kommentar
Prøver og prøver..

Splinten er borte men fy faen som den sitter da.

Etter det lille jeg har prøvd å fått lest, dog lite info på nett så er det mot klokka (vanlig reting) som man skal skru den av.

Hjelper lite at muttern er litt god rusta så 1 1/4 tommern passer akkuratt ikke, dog den sitter og går ikke rundt enda :p.

Selv med en god latmansarm og det faktumet at jeg er en stor og sterk kar er den faen meg umulig å få av >_<

Varme kan jeg vel prøve, dog har ikkenoe varmlufts pistol eller lignende.

Bruker du en muttertrekker som slår opp i 250-300 Nm så løsner den garantert!

Lenke til kommentar

Har du ikke varme så ta almar sitt triks. Er ikke alltid det løsner med muttertrekker heller. Muttertrekker og varme er bænkers.

På impreza har du en lang bolt som holder de 2 nedre bærearmene. Hvis du har sånt oppheng på legacyen din ville jeg satt bort hele jobben. Bolten ruster fast i stålhylsene som går igjennom de 2 foringene. Her kan mye gå galt under demontering for og si det sånn. Med riktig verktøy slipper du og løsne den bolten.

Veit ikke om du har noe peiling på og skru, men jeg ville vurdert og satt det bort. Du ender fort opp med at bakhjulet står bom fast når du strammer til den mutteren du sliter med nå. Det skjer ofte med de som ikke har bytta bak på disse før.

Prøvd og løsne begge veier? kan være linx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...