PcT Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg må bytte hjul lageret venstre bak. Kjøpte et nytt hjul lager osv. Problemet er, hovedbolten i midten er 100% stuck, helt umulig å få skrudd av (Har selvfølgelig bøyd ut den sikkerhets bøyen eller hva du skal kalle den) Har prøvd i flere timer nå men den vil ikke bevege seg. Noen tips? (Gjelder en subaru legcay 90 modell 2.2GX) Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Regner med det er mutter som er sikret med splint. Ett tips kan være å bruke slagtrekker, luft men nå kan en også få elektriske,både 12v og 230V. Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Sjekk om du fikk ut hele splinten, sjekk hvilken vei gjengene går og bruk mye rustløser og muttertrekker evt. latmannsarm Når bilen står på bakken, i gir og med håndbrekk på så kan du lage deg ei skikkelig latmannsarm og det vil nesten garantert løsne, hvis du skrur rett vei. Hvis ikke kan varme være tingen Endret 27. desember 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Den muttern der trenger du enormt med kraft på. En skikkelig skralle med et solid rør kan trenges. Den bøylen er en splint. Nærmere sagt en saksesplint. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Det følger med 3 simmeringer. Husk og sett dem riktig. Pleier og bytte begge bakjulslagra samtidig. De pleier og komme samtidig... ca hver 100 000km. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Vekk med splint - Fyr på med gassbluss Bank til fandenskapet kommer fra hverandre. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Prøver og prøver.. Splinten er borte men fy faen som den sitter da. Etter det lille jeg har prøvd å fått lest, dog lite info på nett så er det mot klokka (vanlig reting) som man skal skru den av. Hjelper lite at muttern er litt god rusta så 1 1/4 tommern passer akkuratt ikke, dog den sitter og går ikke rundt enda . Selv med en god latmansarm og det faktumet at jeg er en stor og sterk kar er den faen meg umulig å få av >_< Varme kan jeg vel prøve, dog har ikkenoe varmlufts pistol eller lignende. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg brukte 1,5 meter jernrør tredd utenpå en latmannsarm, for å få løs min navmutter. Ytterst på røret la jeg min egen kroppstyngde. Da jeg begynte å gynge løsnet den, men jeg var alvorlig bekymret for verktøyet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det er helt på det rene, at en europris skralle ikke holder her. Her trengs det skikkelig verktøy og piper, ellers vil både mutter, og verktøy gå til helvete og gi en enda værre jobb. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Det virker som 32 mm passer ikke helt. Dog målte den til akkuratt 1.25 tommer, 32mm er 1.26 tommer. Skal se om jeg kan få tak i en skikkelig langt rør, varme den opp, og en 100% presist 1.25 tommer så dra til Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Ett annet triks som jeg har brukt i slike irriterende stunder er å sette på latmannsarmen og sette bilen i revers å spenne på cluthpedalen (sjokkvis) Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Prøver og prøver.. Splinten er borte men fy faen som den sitter da. Etter det lille jeg har prøvd å fått lest, dog lite info på nett så er det mot klokka (vanlig reting) som man skal skru den av. Hjelper lite at muttern er litt god rusta så 1 1/4 tommern passer akkuratt ikke, dog den sitter og går ikke rundt enda . Selv med en god latmansarm og det faktumet at jeg er en stor og sterk kar er den faen meg umulig å få av >_< Varme kan jeg vel prøve, dog har ikkenoe varmlufts pistol eller lignende. Bruker du en muttertrekker som slår opp i 250-300 Nm så løsner den garantert! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Har du ikke varme så ta almar sitt triks. Er ikke alltid det løsner med muttertrekker heller. Muttertrekker og varme er bænkers. På impreza har du en lang bolt som holder de 2 nedre bærearmene. Hvis du har sånt oppheng på legacyen din ville jeg satt bort hele jobben. Bolten ruster fast i stålhylsene som går igjennom de 2 foringene. Her kan mye gå galt under demontering for og si det sånn. Med riktig verktøy slipper du og løsne den bolten. Veit ikke om du har noe peiling på og skru, men jeg ville vurdert og satt det bort. Du ender fort opp med at bakhjulet står bom fast når du strammer til den mutteren du sliter med nå. Det skjer ofte med de som ikke har bytta bak på disse før. Prøvd og løsne begge veier? kan være linx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå