auduuun Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Noen som har lagt merke til at prisen på ram stiger like raskt som den sank? Hva skyldes det?? ..og så jeg som hadde tenkt å få råd til ram snart.. Audun. Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Har sett "tendenser" til prisstigning ja, 256mb ddr koster 886kr på itbutikken. i uke 40 2001 kostet samme brikke ca 300-400kr Lenke til kommentar
simes Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Prisstigning på ram og andre masseproduserte datadeler skyldes ofte at et stort selskap (f.eks compaq) har kjøpt opp masse brikker og dermed må man begynne å produsere igjen. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei! Eg trur at økingen på ram når det gjelder pris er at produsenter har hatt vanskelig for å oppretthalde etterspørselen og greier ikkje å produsere så mangen ram brikker i forhold til etterspurnaden.. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Det var eit lite jordskjelv i Taiwan for ikkje så lenge sidan (2 mnd. omtrent), og dette har ofte innvirkning på RAM-prisane, sidan MYKJE RAM vert produsert. Me såg ein slik prisstigning for nokre år sidan, då ein eller anna smarting sa noko slikt som "eg forventar at RAM-prisane vert firedobla i løpet av månaden"... Og gjett om den vart det då, sjølv om ingen produksjonsfabrikkar tok nevneverdig skade.. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå