Alastor Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Du siterer meg da jeg uttaler meg om problemer rundt førpris. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Ok, jeg oppfattet det mer som et generelt svar rundt deres forhold til Markedsføringsloven og Forbrukerombudets henvendelser. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Forøvrig "glipper" Elkjøp nok en gang i forhold til Markedsføringsloven på sine nettsider i dag. På forsiden til www.elkjop.no er det et banner med teksten "Hvitevarer til utrolig reduserte priser": Når man klikker på banneret kommer man til følgende side: Ikke på noe som helst tidspunkt blir det opplyst om hvor mye prisene er redusert eller hva de er redusert fra. Dette er igjen i direkte strid med Markedsføringsloven. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Er enig med deg kjekulf, det siste innlegget ditt er ikke særlig heldig for Elkjøp. Kan det kalles en glipp med tanke på medieoppstyret som har vært på Elkjøp, så er det ikke langt unna at også voldtekt karakteriseres som en glipp. Hehe, neida det var litt satt på spissen. Nå skal det sies at Elkjøp ikke er den eneste jeg har sett på nettet som reklamerer slik uten å oppgi førpriser. Ikke alle DMene jeg har fått i posten i det siste er like flinke til å følge regelverket heller. Det er klart det er et bransjeproblem, men jeg tror ikke det er så svart/hvitt. Mye av det Forbrukerombudet mener kan være firkantet og vanskelig å følge i praksis. Ikke det at det unnskylder de som ikke klarer å følge loven, men det er nok en forklaring. Virker som om du er ganske opptatt av urettferdighet kjekulf, og jeg fant en artikkel på DinSide om Apple som overpriser produktene sine. Personlig ble jeg nesten mer opprørt over det enn det vi snakker om her. 6530 kroner skal de ha for 4 GB minne, som man kan kjøpe andre steder for 700 kroner. Alle vet at det koster litt mer hos spesialistene, men 5500 kroner mer? Hehe, kaller du ikke det skandaløst så vet ikke jeg. Litt OT, men men.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (jeg er forresten ansatt i en elkjøpbutikk, for de som ikke har fått det med seg ) Finnes det noen? Lenke til kommentar
glosi Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Forøvrig "glipper" Elkjøp nok en gang i forhold til Markedsføringsloven på sine nettsider i dag. På forsiden til www.elkjop.no er det et banner med teksten "Hvitevarer til utrolig reduserte priser": Når man klikker på banneret kommer man til følgende side: Ikke på noe som helst tidspunkt blir det opplyst om hvor mye prisene er redusert eller hva de er redusert fra. Dette er igjen i direkte strid med Markedsføringsloven. Ikke for å forsvare noe som helst, men dette fant jeg også ganske kjapt i dag. Siba: ingen førpriser på denne nettsiden. Spaceworld: Denne plakaten hang det 20 stk av på utsiden av butikken, men inne var det ikke en eneste førpris der heller. Det var bare for å vise at Elkjøp ikke er de eneste som glipper litt her. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Du må gjerne påpeke at andre er like ille som Elkjøp når det gjelder forholdet til Markedsføringsloven men det er nok ikke slik at Elkjøp sin adferd blir mer akseptabel av at andre gjør det samme, ihvertfall ikke i mine øyne. Når Elkjøp-ansatte forsøker å forsvare sin arbeidsgiver på denne måten i stedet for å akseptere og gjøre noe med sine egne rutiner er det for meg bare latterlig. Fei for deres egen dør, og overlat til andre å feie for sin. "Det var han som begynte" og "han gjorde det også" er unnskyldninger man burde lagt fra seg lenge før man tok steget ut i arbeidslivet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Vår dør er forøvrig feiet for for øyeblikket, og ser ut til at den holder seg ren framover også. Når det gjelder elkjop.no . Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Du må gjerne påpeke at andre er like ille som Elkjøp når det gjelder forholdet til Markedsføringsloven men det er nok ikke slik at Elkjøp sin adferd blir mer akseptabel av at andre gjør det samme, ihvertfall ikke i mine øyne. Men likevel bygger det opp om teorien mange har at det finnes en god del "Elkjøpmotstandere" her som skal ta Elkjøp uansett og ikke bryr seg om andre butikker/kjede men så fort det er noe med Elkjøp roper de "ulv". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå