Bytex Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Jeg trenger en bootdisk der jeg kan komme ut i MSDOS og fjerne ei plagsom DLL-fil (en malware-greie som kræsjer alle programmer hele tiden). Denne er aktiv fra windows startes, så jeg blir ikke kvitt den derfra. Skadedyret er identifisert, så ingen synsing trengs ang. dette. Med XP-bootdisken får jeg ikke tilgang til harddisken (siden den baserer seg på WinME bootdisk som bare støtter FAT). www.Bootdisks.com eksisterer ikke lengre tydeligvis. Har søkt masse i google også. Men felles for alle er at man ikke har tilgang til NTFS-disk fra DOS. Er det en bootdisk til en eller annen windows-versjon som kan lese NTFS-harddisk i DOS jeg kan laste ned og legge over på diskett? Har prøvd å unloade dll-fila med regsvr32 /u i cmd, men får bare feilmelding. Prøver jeg å slette den får jeg access is denied. Har også vært i safemode men dll-fila fucker opp systemet med det samme windows booter uansett (Windows Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.), så jeg får ikke fjerna den der heller. Endret 27. desember 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 http://www.ultimatebootcd.com/ ? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Neh, kan ikke bruke nedlasta cd'r fordi dette vraket av en hjemmepc ikke har brenner. Men jeg fant vel ut av det selv. Gikk i cmd, skrev taskmgr (samme som ctrl+alt+del) og avsluttet explorer.exe-prosessen. Da ble skjermen helt svart bortsett fra cmd-vinduet. Da fikk jeg lov å slette dll-fila. Så nå er rasket borte. Den het sproxy.dll og er en kjent malware-sak, men ingen spy/adware-programmer fant den. Alltid morro å komme hjem til jul og finne 20 malware og spyware-program på denne PC-en. Og antivirus som ikke var updated på 159 dager. Og brannmur skrudd av fordi lillebror "ikke fikk til å laste ned noe". Mhmmm. Endret 27. desember 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Vel som du kan se på siden, kan du skrive filen til en minnepinne og boote fra den om du har et noelunde moderne hovedkort. Det er en nyttig sak å ha i nærheten skulle uhellet være ute. Her er en liten hurtigguide for de som er interesserte Endret 27. desember 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Det heter da www.bootdisk.com og der finner du vel det meste? http://www.bootdisk.com/ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Har du prøvd? den sida loader ikke her. Eksisterer ikke mere. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 http://www.bootdisk.com/ funker som en kule her. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Kan si det fungerer her også. Her er det noe muffins eller småkjeks hos deg Bytex Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Plager meg egentlig ikke for problemet er løst for lenge siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå