Mottiman Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Hva syns dere? Bildet har hatt mye etterbehandling, som dessverre syns enkelte steder i bildet. Vet at det er utbrent mange steder, men det er gjort med hensikt(slik at jeg slipper å få kommentarer om det). Endret 27. desember 2007 av Mottiman Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Et godt bilde. Både komposisjonsmessig og estetisk. Jeg synes bildet skiller seg ut fra andre "solnedgangbilder" pga himmelen. Utrolig vakkert. Hva av etterbehandling er gjort med bildet? Hva med exif-infoen? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) det at himmelen er såpass overeksponert ødelegger dessverre EDIT: Hvorfor utbrende med vilje`? Endret 27. desember 2007 av Aak1 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Eneste jeg synes ødelegger her er det utbrente partiet på himmelen. Ellers fint. exif, til han som lurte på det; Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Orientation of image: 1File change date and time: 2007:12:27 19:31:30 Image input equipment manufacturer: Canon Image input equipment model: Canon EOS 400D DIGITAL Software used: Adobe Photoshop CS3 Windows Exposure time: 0.0025 F number: 9 Exposure program: 8 ISO speed rating: 100 Shutter speed: 8.64386 Aperture: 6.33984 Exposure bias: 0 Metering mode: 5 Flash: 16 Lens focal length: 70 Focal plane X resolution: 4433.3 Focal plane Y resolution: 4453.61 Focal plane resolution unit: 2 Custom rendered: 0 Exposure mode: 0 White balance: 0 Scene capture type: 0 Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 27. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg synes det utbrente området fungerte fint som en effekt jeg, fikk på en måte følelsen av at himmelen "eksploderte". Synes bildet var veldig bra! Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) det at himmelen er såpass overeksponert ødelegger dessverre EDIT: Hvorfor utbrende med vilje`? Syns bare det blir så kjedelig uten. Økte eksponeringene for å skape en større differanse mellom mørkt og lyst, for da å øke dramatikken i bildet. Endret 28. desember 2007 av Mottiman Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 et veldig spennende motiv med masse smådetaljer som er skjeldne i naturbilder. det er veldig synd med den overeksponerte stripen i midten. i slike situasjoner ville jeg ventet i en lang stund og tatt mange bilder helt til skyene legger seg slike at du ikke får noen overeksponering. eller så kunne du tatt bildet i flere forskjellige eksponeringer og prøvd å "reparere" det overeksponerte med layer masking, å lagt på en lavere eksponering akkurat der. eller så kan du prøve recovery på lightroom, men jeg tror ikke det vil hjelpe deg så mye, bildet vil bli undereksponert for å få fjernet det overeksponerte. tok du bildet i raw eller jpeg? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 28. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2007 HDR ville vert fint her. Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) et veldig spennende motiv med masse smådetaljer som er skjeldne i naturbilder. det er veldig synd med den overeksponerte stripen i midten. i slike situasjoner ville jeg ventet i en lang stund og tatt mange bilder helt til skyene legger seg slike at du ikke får noen overeksponering. eller så kunne du tatt bildet i flere forskjellige eksponeringer og prøvd å "reparere" det overeksponerte med layer masking, å lagt på en lavere eksponering akkurat der. eller så kan du prøve recovery på lightroom, men jeg tror ikke det vil hjelpe deg så mye, bildet vil bli undereksponert for å få fjernet det overeksponerte. tok du bildet i raw eller jpeg? Jeg ser dere irriterer dere over den hvite klatten midt i bildet. Kan sikkert fjerne den. Det skal ikke være så vanskelig. Bildet ble vel tatt i RAW hvis ikke jeg husker helt feil. Bildet er sammensatt av 2 bilder BTW. PS: Jeg har ikke peiling på kamera. Men redigerings evnene sitter en god del høyere. Endret 29. desember 2007 av Mottiman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå