Gå til innhold

BK: Lysefjorden tatt fra terassen

Mottiman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg synes ødelegger her er det utbrente partiet på himmelen. Ellers fint.

exif, til han som lurte på det;

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Orientation of image: 1

File change date and time: 2007:12:27 19:31:30

Image input equipment manufacturer: Canon

Image input equipment model: Canon EOS 400D DIGITAL

Software used: Adobe Photoshop CS3 Windows

Exposure time: 0.0025

F number: 9

Exposure program: 8

ISO speed rating: 100

Shutter speed: 8.64386

Aperture: 6.33984

Exposure bias: 0

Metering mode: 5

Flash: 16

Lens focal length: 70

Focal plane X resolution: 4433.3

Focal plane Y resolution: 4453.61

Focal plane resolution unit: 2

Custom rendered: 0

Exposure mode: 0

White balance: 0

Scene capture type: 0

Lenke til kommentar
det at himmelen er såpass overeksponert ødelegger dessverre

EDIT: Hvorfor utbrende med vilje`?

Syns bare det blir så kjedelig uten. Økte eksponeringene for å skape en større differanse mellom mørkt og lyst, for da å øke dramatikken i bildet.

Endret av Mottiman
Lenke til kommentar

et veldig spennende motiv med masse smådetaljer som er skjeldne i naturbilder. det er veldig synd med den overeksponerte stripen i midten. i slike situasjoner ville jeg ventet i en lang stund og tatt mange bilder helt til skyene legger seg slike at du ikke får noen overeksponering. eller så kunne du tatt bildet i flere forskjellige eksponeringer og prøvd å "reparere" det overeksponerte med layer masking, å lagt på en lavere eksponering akkurat der. eller så kan du prøve recovery på lightroom, men jeg tror ikke det vil hjelpe deg så mye, bildet vil bli undereksponert for å få fjernet det overeksponerte.

tok du bildet i raw eller jpeg?

Lenke til kommentar
et veldig spennende motiv med masse smådetaljer som er skjeldne i naturbilder. det er veldig synd med den overeksponerte stripen i midten. i slike situasjoner ville jeg ventet i en lang stund og tatt mange bilder helt til skyene legger seg slike at du ikke får noen overeksponering. eller så kunne du tatt bildet i flere forskjellige eksponeringer og prøvd å "reparere" det overeksponerte med layer masking, å lagt på en lavere eksponering akkurat der. eller så kan du prøve recovery på lightroom, men jeg tror ikke det vil hjelpe deg så mye, bildet vil bli undereksponert for å få fjernet det overeksponerte.

tok du bildet i raw eller jpeg?

Jeg ser dere irriterer dere over den hvite klatten midt i bildet. Kan sikkert fjerne den. Det skal ikke være så vanskelig. Bildet ble vel tatt i RAW hvis ikke jeg husker helt feil. Bildet er sammensatt av 2 bilder BTW.

PS: Jeg har ikke peiling på kamera. Men redigerings evnene sitter en god del høyere.

Endret av Mottiman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...