Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prisendringer på nybil

Goliath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

burde det bli det?

de nye bilavgiftene tredde jo i kraft 1.1.07...

eneste endringen i bil-avdelingen jeg kan komme på er påbudet om fartssperre for små lastebiler over 3500 kg, på 90 km/t. det inkluderer Tahoer, suburbans, ford f-serie, dodge ram, chevrolet silverado, hummer h1,h2, og andre biler som kan registeres som liten lastebil. så kansje disse bilene synker i nypris, men de synker vertfall i bruktpris! blir vel umuligt å få solgt...

en liten morsom sak i min hjembygd er en som har fått registrert en jeep grand cherokee 4,7 (?) V8 som liten lastebil, ved ombygging til stivere fjærer o.l... fartssperre på den bilen?? :lol:

men ellers er det vel ingen endringer?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar

nja jo men tror ikke det er senking i avgifter... strider vel i mot statens prinsipper det vel :p

lurer på om ikke biler UTEN partikkelfilter skal få høyere årsavgift ;)

merkelige sånn staten, først stimulerer de til kjøp av dieselbiler, så nå snakker de om å legge på en CO2-avgift på dieselen for å få ned forurensingen.. faen meg så du får lyst å flytte til utlandet..

Lenke til kommentar

Årsavgiften på bensinbiler og dieselbiler med fabrikkmontert partikkelfilter går NED med ca 300 kr til 26xx,- (husker ikke helt eksakt på krona). Årsavgiften på dieselbiler uten fabrikkmontert partikkelfilter går opp med ca 100,- til drøye tre tusen.

Det stemmer at det er noe mer økning i avgiften på diesel enn på bensin, men det er fortsatt lavere avgifter på diesel. I tillegg lønner det seg fortsatt å kjøpe dieselbil, da disse i de aller fleste tilfeller har lavere forbruk enn tilsvarende bil med bensinmotor.

Alle som ble overrasket over disse avgiftsendringene fulgte dårlig med i fjor, dette var varslet og er dessuten ikke særlig dramatiske endringer. Jeg tror det bare er et signal om hvilken vei utviklingen vil gå.

Lenke til kommentar
Det blir prisendringer på mange kassevogner fra 01.01.08

En del biler blir mye dyrere, som f.eks MB Sprinter.

Og årsaken til dette er at varebiler fikk ett års utsettelse med det nye avgiftsregimet (pga delvis manglende tall for CO2-utslipp), slik at overgangen fra beregning på grunnlag av slagvolum til CO2-utslipp kommer først ved dette årsskiftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...