Gå til innhold

Skal bygge pc 11k, brukes til skolearbeid, gaming, osv, osv

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bygge med en pc! Det har jeg aldri gjort før, så hvis noen har noen tips, mottas dette med takk! Ja, så er det handlevogn!

Jeg har satt sammen en på ca 11k. Jeg har ikke mer penger enn det som er brukt, så hvis du har noen tips som kan gjøre dette billigere kom med det! Pcen skal brukes til skolearbeid, gaming osv osv. Maskinen skal IKKE overklokkes!

Fredes Pc

Vennlig hilsen Frede(det navnet har du sikkert aldri hørt før!)

Endret av wasd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bygge med en pc! Det har jeg aldri gjort før, så hvis noen har noen tips, mottas dette med takk! Ja, så er det handlevogn!

Jeg har satt sammen en på netshop siden det er der jeg skal kjøpe det(da kan jeg hente det selv). Jeg har ikke mer penger enn det som er brukt, så hvis du har noen tips som kan gjøre dette billigere kom med det! Pcen skal brukes til skolearbeid, gaming osv osv.

Vennlig hilsen Frede(det navnet har du sikkert aldri hørt før!)

Opps, glemte handlevogna! gi meg 10 min så kommer den!

Les guider! Finner flere av dem her på hardware.no, om det meste. Kabler, hovedkort, ram, harddisk, strømforsyning, skjermkort m/mere. Lykke til!

Lenke til kommentar
Den har jeg lest ja! men eer det noen fare for at noen ting kan bli ødelagt under byggingen?

Og er alt kompitabelt?

Det er lett å bygge pc. Les guiden og spør her på forumet om det er noe du er usikker på. Om det er kompatibelt? Etter en rask kikk så mener jeg det ser helt greit ut.

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål!

Jeg har noen forhåpninger om at denne pcen skal vare noen år... og det er jo mye billigre hvis jeg går for et Amd oppsett!

Så... Hvis pcen skal vare lengst, og kjøre de spille som kommer neste år, burde jeg da gå for et Amd oppsett med 3,2 ghz black edition eller intel qore quad 2,4 ghz? Skal bruke litt mindre penger på et Amd oppsett, eller smelle til med et intel?

Endret av wasd
Lenke til kommentar
Nytt spørsmål!

Jeg har noen forhåpninger om at denne pcen skal vare noen år... og det er jo mye billigre hvis jeg går for et Amd oppsett!

Så... Hvis pcen skal vare lengst, og kjøre de spille som kommer neste år, burde jeg da gå for et Amd oppsett med 3,2 ghz black edition eller intel qore quad 2,4 ghz? Skal bruke litt mindre penger på et Amd oppsett, eller smelle til med et intel?

Hvis du skal ha en PC som skal vare en del år, så vil jeg tro at quaden er mer fremtidsretta. Fordi det vil komme flere spill med støtte for cpuer med fire kjerner etter hvert.

NB! Nå kommer det mye nytt til neste år som det kanskje er verdt å vente på:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=846724

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...