Gå til innhold

Kjøpt inn ny Xbox 360 m/nytt chipset! OBS!

Zorlee

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil gjerne gi takk til noen forumposter som gjorde meg obs på at en bør være sikker på at en får den nye Xbox 360 m/ HDMI og nytt chipset (Falcon) hvis en kjøper Xbox 360 den dag i dag.

Det tok meg et par timer med kjøring fram og tilbake mellom ulike elektrobutikker for å finne en av de nye 360ene. Jeg fant ut at det var nytt chipset fordi det står "175 W" istedet for "203 W" ved strekkoden.

Jeg vil bare gjøre folk veldig obs på ekspiditørenes kunnskap om dette.

Minst 3 ekspiditører sa til meg at disse nye Xboxene ikke var lansert/ikke finns. "Du er nødt til å kjøpe Xbox 360 Elite for å få HDMI" var responsen fra alle de store elektrobutikkene, inkludert Elkjøp, Expert og Lefdal.

Tenkte meg da at det gjerne var logisk at de har de gamle Xboxene, pga at de har store innkjøp, og har et lager å tømme før de bestiller inn de nye.

Derfor gikk jeg til en liten Spaceworld butikk, og voila - Nyeste versjon av Xbox 360 sto i butikken!

Det er meget kos med Xbox 360 må jeg si, mange av dere kan ta æren for at jeg kjøpte den. Nå skal jeg ned å spille litt Mass Effect.

Ha en fin romjul alle sammen! :)

Vh

Zorlee

Endret av Zorlee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan forstå det veldig godt! :)

Jeg ble bare så forbauset over frekkheten til ekspeditiørene jeg. At de lyger meg opp i ansiktet pga. mangel på kunnskap, eller at de må selge ut de gamle versjonene.

Jaja, jeg var i alle fall så heldig å lese et par posts om dette før jeg stakk ut og kjøpte! =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

er vel ingen hemlighet at det er store kunnskaps mangler ute og går i de store kjedene på spill og data generelt dessverre. ser det bare på expert her hvor jeg bor. spurte etter en optisk toslink kabel til 360 slik at jeg kunne koble til anlegget. det de kom med var standar kompositt lyd kabler....

Lenke til kommentar

Det jeg vet om spill, xbox etc., er det jeg har lært selv, gjennom forumet, og det at jeg har tingene selv. Jeg jobber på Expert, og der er det ingen opplæring i det hele tatt for ekstrahjelper. Så hvis noen spør meg om ting og tang på f.eks. PS3 (som jeg ikke eier), har jeg vanskelig for å svare riktig.. Det er jo også sånn at selgerne ofte har sitt "felt", enten hvitevarer, brunevarer, data, mobil, etc.. Derfor kan det også hende at selgeren ikke har greie på dette i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Det jeg vet om spill, xbox etc., er det jeg har lært selv, gjennom forumet, og det at jeg har tingene selv. Jeg jobber på Expert, og der er det ingen opplæring i det hele tatt for ekstrahjelper. Så hvis noen spør meg om ting og tang på f.eks. PS3 (som jeg ikke eier), har jeg vanskelig for å svare riktig.. Det er jo også sånn at selgerne ofte har sitt "felt", enten hvitevarer, brunevarer, data, mobil, etc.. Derfor kan det også hende at selgeren ikke har greie på dette i det hele tatt..

Ja, og personlig har jeg stor forståelse for dette. Jeg har selv jobbet i to bokhandlere, og kan ikke si jeg tok alle boktitlene på strak arm for å si det sånn.

Det eneste jeg reagerte på var at de hevdet selv at de hadde 100% rett, og sa at denne nye versjonen ikke fantes. Dette synes jeg er virkelig frekt, spørr du meg. Jeg hadde ikke brydd meg om de hadde vært ydmyke og innrømmet at de ikke helt vet om de har ny versjon eller ikke, men at de står fast på helt feil fakta synes jeg er skummelt, med tanke på andre som kjøper ting der.

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår er det bedre nedkjøling på det nye chipsettet, og det bruker noe mindre strøm, noe som fører til mer kjølende effekt.

Hmm, er ikke 100% sikker på dette her, noen andre får legge fakta på bordet. Men det er i alle fall bedre nedkjølningseffekt på de nye versjonene, som kan forhindre RROD.

De tekniske detaljene kan noen andre dele med oss! =)

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting å sammenligne med, for jeg har ikke prøvd å spille på en maskin med launch chipsettet. Beklager, hehe!

Den bråker nå noe, men jeg har ikke irritert meg over den. Jeg er derimot vandt med 1. gen PS2, så jeg er ikke særlig vanskelig på det området, hehe!

Eneste jeg legger merke til er at den piper bittelitt under voiceacting i Mass Effect, men whatevs - tar bare lyden høyere, haha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...