Gå til innhold

8800 GTX - for svak PSU?

Pacmac

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte GeForce 8800GTX i idag og opplever litt problemer etter at jeg har installert det. Har søkt en del rundt, men klarer ikke å finne noen løsning.

Min maskin er:

Intel Core Duo 2.13 GHz

Asus P5N32 SLI SE Deluxe

Crucial DDR2 PC4200 2048MB CL4

Hiper HPU-4M580

Problemet er at maskinen fryser etter 5-10 min belastning av skjermkortet. Jeg har prøvd å avinstallerer både nForce og Forceware driverer, i tillegg til å resette CMOS for å gjøre en clean start. Har også omorganisert inne i kabinettet for å få to strømledninger til skjermkortet (men lurer på om det her det kan være noe tull).

Allikevel fryser systemet mitt når jeg kjører nVidias stystemtest når jeg velger GPU på testkontrollpanelet.

I tillegg viser Windows kun 8800 GTS og ikke GTX, som jeg har. Hvorfor?

Tror dere at PSU rett og slett kan være for svak?

Hilsen

Patrick

Endret av Pacmac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg kjøpte GeForce 8800GTX i idag og opplever litt problemer etter at jeg har installert det. Har søkt en del rundt, men klarer ikke å finne noen løsning.

Min maskin er:

Intel Core Duo 2.13 GHz

Asus P5N32 SLI SE Deluxe

Hiper HPU-4M580

Problemet er at maskinen fryser etter 5-10 min belastning av skjermkortet. Jeg har prøvd å avinstallerer både nForce og Forceware driverer, i tillegg til å resette CMOS for å gjøre en clean start. Har også omorganisert inne i kabinettet for å få to strømledninger til skjermkortet (men lurer på om det her det kan være noe tull).

Allikevel fryser systemet mitt når jeg kjører nVidias stystemtest når jeg velger GPU på testkontrollpanelet.

Hilsen

Patrick

Hvor mange disker er det i maskinen din ? Mener å ha lest ett sted at GTX kortene trenger minimumm 450 watt power. Men ville vel hatt mer jeg da. JEg har samme kortet på 650w å har ingen problemer

Endret av Scruffyhead
Lenke til kommentar

Har 1 disk, men må koble veldig klønete for å få denne inn i kabelrotet..

Minimumsreq. på 450 W står på esken. På labelen på PSU'en står det at for 12v er MAX output current 380W, men sammenlagt er hele på 560W. Vil bare tro at jeg muligens makser kapasiteten til psu'en nå.

Hvordan er maskinen din ellers?

Endret av Pacmac
Lenke til kommentar

Jeg har selv kjørt gtx med 4 disker og e6600 på en 480w fra chieftech. Fungerte utmerket. Så 580w skal ikke være noe problem.

Men Windows viser gts og ikke gtx :s ? Sikker på at du har fått riktig kort?

edit: Har du installert nyeste drivere fra nVidia sider? Den på på CD-en er ofte utdatert. En annen ting du kan prøve er og ta ut ALT annet av PCen. Ekstra disker, lydkort, alt annet enn systemdisk, skjermkort og ram egentlig. Så ser du om det funker da.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Jeg har selv kjørt gtx med 4 disker og e6600 på en 480w fra chieftech. Fungerte utmerket. Så 580w skal ikke være noe problem.

Men Windows viser gts og ikke gtx :s ? Sikker på at du har fått riktig kort?

edit: Har du installert nyeste drivere fra nVidia sider? Den på på CD-en er ofte utdatert. En annen ting du kan prøve er og ta ut ALT annet av PCen. Ekstra disker, lydkort, alt annet enn systemdisk, skjermkort og ram egentlig. Så ser du om det funker da.

Den gts/gtx greia var nok bare driverrelatert. Prøvde en gammal driver 97.44, det funker litt lenger enn sist, men endte opp dårlig.

Jeg har nå prøvd å avinstallere alt av lyddrivere for å se om dette interferer med noe. Men skal prøve som du sier Habitats.

Lenke til kommentar
Hver gang man får ny HW så skal man aldri benytte drivere på CD-en med mindre det er siste utvei. BIOS kan også lage endel problemer. Har også opplevd at USB drivere kan skape MYE problemer.

Nå fikk jeg plutselig

"windows display driver stopped working"

Lenke til kommentar
Hei

Min maskin er:

Intel Core Duo 2.13 GHz

Asus P5N32 SLI SE Deluxe

Hiper HPU-4M580

Hilsen

Patrick

Hvor mange disker er det i maskinen din ? Mener å ha lest ett sted at GTX kortene trenger minimumm 450 watt power. Men ville vel hatt mer jeg da. JEg har samme kortet på 650w å har ingen problemer

Jeg har lest at de trenger minst 550 watt? noe jeg leste da jeg kjøpte ny pc på komplett:P

Lenke til kommentar

Har nå vært på Datakjeden og levert inn gtx for testing der. Fikk et gts tilbake. Gått litt ned i kvalitet, men hvis det funker er jo det flott :) Til nå gjennomførte den i allefall nvidias stabilitetstest strålende. Temperaturene lå også en god del lavere enn gtx. 55 grader under stress på gts med tilsvarende 80 grader på gtx'en.

Patrick

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...