Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd ble fullstendig borte etter kabinett-bytte: S (Prøvd med eget lydkort også)

Anbefalte innlegg

Bytta kabinett her om dagen, fikk til alt og sånt, men finner ikke igjen det stedet der den ledningen til lyden i front av kabinettet skal.. Trengs den for å kunne få spilt lyd på lydkort eller utgangene på hovedkortet?

Har ikke hatt lyd i det hele tatt! eller, var såvidt jeg hørte musikken da jeg hadde anlegget på fullt.

Men en ting jeg ikke skjønner er at det ikke er lyd på utgangene på hovedkortet, og heller ikke på lydkortet jeg satt inn i går for å prøve: S

Kan noen hjelpe meg her?

Takker for raske svar: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Praktisk med en link til ditt hovedkort!

Lyden blir borte så lenge det ikkje er tilkobla "front-uttak" eller det er satt to jumpere på kontakten på hovedkortet. Når jumperene mangler og det ikke er kobla ledninger opp til uttaka "tror" lydkortet at det er kobla microfon og headsett til i fronten og all lyd går dit - nå "ingenplass" siden det ikkje er noenting i den andre enden.

Lenke til kommentar
Så jeg trenger egentlig bare å sette en jumper på kontakta eller plugge inn lyd-kontakta?

JA, setter du inn kontakten til "fronthøytalerene" eller to jumpere på de rette pinnene, kommer lyden tilbake, ECS har visst modem på linjene sine, manualen tar ca. en skoletime og laste ned :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...