HowCome Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Halois! Jeg fant ut via en relativt nøyaktig måling at min fettprosent ligger på rundt 11%. Høyden min er 185cm og vekt 66 kg... burde jeg beregne meg som litt overvektig, eller normal? Jeg jogger nå ca. 4 ganger i uka, og anser meg som godt over gjennomsnittet i kondisjon for å si det på den måten. Føler at jeg spiser veldig sunt også, med brødskifter, pasta, laks/fisk, poteter, ris etc.. som mat. Knekkebrød går det også mye av. Men burde jeg prøve å få lavere fettprosent uansett? Synes jeg ser slank ut, og en liten six-pack viser seg når det er skygger til stede Ønsker bare å vite litt rundt området Lenke til kommentar
H80 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Med 185 cm og 66 kg er du ikke overvektig. Hva du skal gjøre kostholds-/treningsmessig er jo veldig vanskelig å si når du ikke sier noe om hva som er målet med treningen. Ønsker du å se ut som et heroinvrak eller vil du bli bodybuilder? Lenke til kommentar
HowCome Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Alt jeg ønsker er en helt normal kropsform.. har ikke lenger noen store planer med treningen, utenom å være i god form og se normal ut Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Spør du meg høres du noe spinkel ut. 66kg fordelt på 185cm er ikke akkurat mye. Lenke til kommentar
Stunny Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Du er ganske spinkel. Viss du ser på f.eks. Ronaldo som er 184cm høg og veger 78 kg (samme som meg foressten ) så ser du at du ikkje er overvektig.. Han har muskler men er veldig rask fortsatt. Gå for det du.^^ Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Du har vel normal fettprosent vil jeg troOT: Hvor tok du den testen? var det her på nettet så ville jeg gjerne hatt en link Endret 28. desember 2013 av medlem-122769 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Du ser Sixpac når lysforholdene er korrekte og lurer på om du er overvektig? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 litt mystisk dette, du har 11 fettprosent og spør om du er overvektig. du ønsker å se normal ut og lurer på om du burde slanke deg for å ikke se unormal ut, selv om du har kun 11%fett. du faller lett imellom "normale mennesker" allerede skal jeg fortelle deg. om du heller mot en side så er det undervektig Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Er det ikke 20-33% som er "normalt"? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Noen tall (merk: Dette innlegget er kun ment for å ha noen verdier å lene seg på, men man må huske at dette tall som er vanskelig å fastslå, det avhenger av den enkelte forsker og følgelig finnes derfor mange ulike definisjoner av hva som er bra og sunnt. Derfor tar jeg inget ansvar for dem. ) [Alle tallene er for voksne personer] Anbefalinger: Menn: 10-20% Kvinner: 20-30% Overvektige: Menn: 30%++ Kvinner: 35%++ Minimimal fettprosent for å ikke risikere problemer: (NB: Jeg understreker igjen: Individuelt) Menn: Iallefall ikke under 5% Kvinner: Visse anbefalinger jeg har sett starter 'allerede' ved 14% (!) Men selv de mest ekstreme går skjeldent under 10% Om noen måtte lure så er grunnen til at kvinner har såpass mye høyere grenser brystene, som for det meste består av fett. Fett er dessuten viktig for fruktbarheten og det er derfor anbefalingene ofte er så høye. Uansett.... Fett prosent er interessant men ville ikke ha brydd meg om det, speilet er mye mer effektivt (; Endret 28. desember 2007 av Remerser Lenke til kommentar
simzERK Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hvordan måler jeg kroppsfett? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Hvordan måler jeg kroppsfett? baderomsvekt med fettprosent funksjon: dårlig nøyaktighet klype hos fysiolog e.l: ganske nøyaktig elektronisk sjekk hvor de sender signaler gjennom kroppen din: ganske nøyaktig. koster mange tusen fullbody MR scan: helt nøyaktig. koster mange tusen Endret 30. desember 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå