Gå til innhold

Erfaringer med uspesifisert hotell?

Demantios

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har god erfaring med det og har reist uspesifisert flere ganger, men kun med Apollo.

Det finnes mange kategorier med uspesifisert nå, alt fra uspesifisert uten toalett og dusj til uspesifisert med baseng, eller med et visst antall stjerner.

De fleste har med i den små skriften som ingen leser at du kan risikere å bli flyttet flere ganger under oppholdet, men det har jeg selv aldri opplevd. Du kan også regne med å få hoteller som selskapet ikke har med i sitt vanlige utvalg.

Om du er tilpassningsdyktig og bare passer på at uspesifisertstandarden ikke ligger under det du kan akseptere (for ekempel bad på gangen) så kan du få en fin tur til en billig penge.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd men folk jeg kjenner har alltid vært heldige. Tror det kommer an på hvilken tid på året du reiser og hvor mye som er ledige på hoteller. Reiser du om sommeren kan du risikere å bo i et bøttekott mens om vinteren kan du få en suite.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Vi gjorde det i fjor sommer, til Bulgaria. Havnet på et helt OK hotell 2 km. utenfor sentrum, så det ble en del taxi, som igjen førte til at vi ble ranet for "småpenger" (400,- NOK) av taxisjåføren. Ellers var hotellet OK, fikk litt kjeft for bråk på nattestid, og det var jo vi innstilt på ettersom vi var en guttegjeng på 18 år og gjennomsnittsalderen på hotellet lå på rundt 40+.

Lenke til kommentar
har reist uspes 4 ganger.

Grisefornøyd 1 gang

Ræva 3 ganger...

Hva gikk galt?

1. gang havnet vi på et bedritent hotell like ved en trafostasjon som bråket masse. Da var jeg ikke på festtur, men med foreldre. Vi betalte for oppgradering, havnet på et ok hotell, men ble "tvangsflyttet" derfra senere. Normalt kan de jo kreve å flytte på oss, men når vi hadde betalt for oppgradering ble det for dumt... Etter mye klaging sammen andre som ble tvangsflyttet havnet vi til slutt på et kjempebra leilighetskompleks for de siste dagene. Men vi måtte altså bo 4 forskjellige steder på en ferie... (star tour)

2. Havnet vi først et ok sted, men ble så flyttet. Lengre fra stranden, lengre fra sentrum, mindre rom. Ikke særlig fornøyd med andre ord... når man er 2 kompiser på tur for å kose seg med piker, vin og sang (og strand). (tror det var star tour, husker egentlig ikke 100%)

3. gang havnet vi på calypso eller hva enn det morsomme ungdomshotellet i agia napa heter, det var konge :D (fritidsresor, reiste altså fra sverige)

4. gang havnet vi langt oppe i ei fjellside 4-5 km fra strand og sentrum på kreta. Ellers til nød godkjent hotell, foruten standarden på badet. Normalt kunne man giddet gå noen kilometer, eller leid seg sykkel, men det var såpass bratt stigning at vi enten måtte ta taxi eller belage oss på shuttle-buss som hotellet kjørte et par ganger i døgnet. (apollo)

Tror sannsynligvis det er siste gang jeg reiste uspes, så lenge jeg ikke sliter med pengene.

Endret av bufodill
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Et enkelt spørsmål her, som sikkert de fleste vet svaret på, bare ikke meg. Når får man vite på hvilket hotell man skal, når man bestiller uspesifisert? Er det før man drar, eller er det når man lander?
Du får vite det når du kommer ut av flyplassen og finner reiselederne med en stor blokk. De kan raskt gjøre justeringer etter hva de ser kommer mot dem. Et tips er å prøve å se litt ryddig ut om man ønsker et bra hotell.
Lenke til kommentar

Jeg har reist uspesifisert til Gran Canaria 4-5 ganger i året de siste 4 årene og har alltid kommet på ok hotell. Har aldri opplevd å ikke ha dusj/wc på hotellrommet.

Min far har reist uspesifisert til Gran Canaria 4-5 ganger i året de siste 22 årene(!!) og har heller aldri opplevd å komme på et dårlig hotell uten dusj/wc.

Ingen av oss har heller opplevd å måtte flytte under oppholdet og bare en gang har vi opplevd å måtte dele rom med noen andre.

Så hvis du skal til Gran Canaria så er det ikke noe problem å reise uspesifisert. Vi har også alltid havnet sør på øya.

Vi har reist med ving, saga, startour og apollo. (Ving og Saga er nå samme selskapet)

Lenke til kommentar

Om du lurer på om uspesifert er greit for deg så bare still deg spm:

Kan jeg dele bad?

Er jeg villig til å bytte hotell?

De syns jeg er de viktigste. Kjenner mange som har reist uspesifisert, men har ikke gjort det selv. De har alle vært fornøyde, men hotellene har som regel vært for langt unna attraksjoner/ sentrum etc.

Lenke til kommentar

Du har idag mange klasser med uspesifisert hotell så du kan velge hvilken minimumsstandard du skal garanteres. Det kan være med/uten eget bad, med basseng, strand, etc. Og de gangene jeg har kommet frem har jeg bestandig fått både basseng og eget bad selv når det ikke var spesifisert i bestillingen. Bytte hotell har jeg heller aldri måtte gjøre selv om man i teorien kan risikere dette.

At alle som reiser uspesifisert må dele bad stemmer i alle fall ikke.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke store problemer med å bytte hotell, når man drar på en slik tur, skal man jo uansett ikke på noen spesiell plass... :)

Langt unna sentrum? who cares, taxi eller bus er ikke spesielt dyrt..

Kan leve med delt bad, spørs om dama er spesielt interesert i det. Etter hva jeg har hørt er dette uansett svært usansynlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...