Gå til innhold

Total War: for de som ikke kan vente på empire

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte kanskje noen ville se en annen type strategi spill.

jeg begynnte med dette for litt over en måned siden, man bygger hærer i den skalaen man vil ha. også kjøper man de riktige figurene og maler dem i riktige farger.

selv skal jeg bygge den britske hærn ved salamanca, i 1:20 skala, så det blir det ca. 2500 figurer.

figurene er ca. 2cm høye og koster ca. 100kr for 50 stykker, med de merkene jeg kjøper.

1stdivision001ao4.jpg

1stdivision003is8.jpg

1stdivision004sf1.jpg

1stdivision005gu9.jpg

1stdivision006fm7.jpg

1stdivision007xi7.jpg

1stdivision008rh3.jpg

det er mange størrelser å velge mellom, men 15mm(egentlig litt over 2cm) er den vanligste for historiske spill.

du kan velge nesten hvilken som helst tid. fra hellas og roma, til ww2 og vietnam og alt mellom.

reglene går etter å være så historisk korrekte som mulig med samtidig lette nok til å huske i hode.

selv skal jeg bruke noen regler som heter general de brigade. da får man en bok på 200+ sider med regler om alt fra skyting, slåssing, bevegelser osv.

har malt ca. 200 figurer på en måned nå

har bestillt noen hus og slikt for å bygge en slag mark, og ser etter andre spillere i oslo området

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er faktisk veldig gøy for de som er historie interisert, du skal gjennskape slag med alle de enhetene som var der i virkligheten, ikke noen anonyme units, alle har et navn og egent flag.

prøvde warhammer for mange år siden, men det gjorde ikke noe for meg, da det ikke har noe med ekte historie å gjøre

Lenke til kommentar
du trenger jo ikke 2500 figurer da, med de reglene jeg spiller med, general de brigade så er vanlige størrelser ca. 300-400 figurer på hver side.

og jeg har nå malt over 200 på en måned så 300 er ikke noe problem

Virker ganske interessant! :)

Historie er virkelig noko av det kjekkaste eg veit om ;)

Endret av Quote
Lenke til kommentar

første division som jeg lager nå består av:

1st Coldstream Guards

1st Third Guards

Skirmishers

24th Warwickshire

42nd Highlanders

58th Rutlandshire

79th Highlanders

Skirmishers

1st KGL

2nd KGL

5th KGL

Skirmishers

9pdr KGL Foot battery

Skirmsihers består av soldater fra 60th rifle company

360 figurer alt i alt, som representerer 7200 mann

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

The Russian force was 25,000 strong; but only their massed cavalry pushed right forward down the road to Balaklava. Part of this threat was parried by the immortal charge of Scarlett's Heavy Cavalry Brigade. The rest, a formidable mass, swept on to charge the 93rd drawn up in line, two deep. "There is no retreat from here, men," Campbell told them as he rode down the line, "you must die where you stand." And the reply of John Scott, the right-hand man, was taken up by them all: "Ay, Sir Colin. An needs be, we'll do that." They fired two volleys and the cavalry charge split in half, galloping to right and left and finally into full retreat. Some of the younger soldiers started excitedly forward for a bayonet charge, but Sir Colin called out, "93rd, 93rd, damn all that eagerness!"

post-150902-1200932538_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...