magnuje2 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei, for å gjøre en lang historie kort sitter jeg nå med et 400D hus og en sigma 55-200 mm. Skulle gjerne hatt noe i 18-50 sonen uten å betale så mye for det. Jeg er helt amatør og synes jeg har brukt nok penger på kamera en stund, under 2k er passelig. Ser jeg har mange alternativer: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS 1424,- Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC 885,- Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro 2470,- Synspunkter? Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Har du kit-objektivet? Hvis ikke ville jeg kjøpt et slikt "kit" objektiv brukt og ventet til jeg hadde 3 000 kr å bruke på et Tamron/Sigma EX 18-50 F2.8 objektiv. De objektivene du viser til er vel neppe stort skarpere enn et vanlig kitobjektiv. Derfor lite å "vokse" på. Lenke til kommentar
magnuje2 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Har du kit-objektivet? Hvis ikke ville jeg kjøpt et slikt "kit" objektiv brukt og ventet til jeg hadde 3 000 kr å bruke på et Tamron/Sigma EX 18-50 F2.8 objektiv. De objektivene du viser til er vel neppe stort skarpere enn et vanlig kitobjektiv. Derfor lite å "vokse" på. Har ikke kit objektivet. Reklamerte på mitt kamera, fikk nytt men de var utsolgt for kit objektivet. Derfor fikk jeg huset og et 55-200 mm istedet. Får vel bare finne et brukt kit objektiv til salgs da Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei... Nå er jeg ikke den rette personen til å uttale meg om Canon objektiver og slikt. Men jeg har lest litt rundt her. Den nye Canon 18-55 MED IS (viktig) skal visst være riktig så dugende har det blitt sagt i en del innlegg. Så om du drøyer litt til med å hoppe på 'kit' objektivet, så kan det være noen kommer med 'rett' navn på 'rett' objektiv til 'rett' pris Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Har du kit-objektivet? Hvis ikke ville jeg kjøpt et slikt "kit" objektiv brukt og ventet til jeg hadde 3 000 kr å bruke på et Tamron/Sigma EX 18-50 F2.8 objektiv. De objektivene du viser til er vel neppe stort skarpere enn et vanlig kitobjektiv. Derfor lite å "vokse" på. Har ikke kit objektivet. Reklamerte på mitt kamera, fikk nytt men de var utsolgt for kit objektivet. Derfor fikk jeg huset og et 55-200 mm istedet. Får vel bare finne et brukt kit objektiv til salgs da De to første zoomene er overraskende skarpe objektiver, og det tredje alternativet er ikke tapt bak en vogn det heller. Likevel synes jeg at de to første er bedre tilbud, fordi sistnevnte kun koster 500 mindre enn det ikke mindre enn imponerende (i forhold til pris) Tamron 17-50. Derfor er mine forslag et av de to første, eller å legge 500 ekstra i pot'en og kjøpe en Tamron 17-50. Som de fleste vet så leverer jeg skarpe bilder i bildekritikken med min Sigma 18-50, selv i senter på full åpning. Jeg har ikke noe mindre tro på Canons nye med IS, og hadde nok valgt den i dag. Man skal likevel ikke avskrive Sigma'en, siden den er flere hundre kroner billigere på tross av bedre byggkvalitet og mer utstyr i pakken. Har du pengene så er du smågal hvis du velger en av disse foran den fra Tamron, men penger spart er mer penger til god rødvin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå