Aceface Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 hei, jeg skal ha meg ny AMD-basert PC. Grafikkortet (ATi Radeon HD 3670) har støtte for Crossfire, og jeg tenkte at jeg kunne ha et hovedkort som støtter Crossfire når jeg først skal ha et grafikkort som gjør det Vet noen om noen gode hovedkort med Crossfire og AM2-sokkel? Maxpris 1000kr Hvis det har noe å si, så har jeg GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB-RAM, så det bra hvis hovedkortet støtter det. Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Skal bare ha et grafikkort, så det har kanskje ikke så mye å si, men gjør det noen forskjell om det bare er ett kort? Og funker det med ATi-kort hvis hovedkortet støtter SLI? Lenke til kommentar
foffle Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Crossfire er to eller flere skjermkort på samme system. Så skal du kun ha ett kort er det ingen vits med crossfire støtte i hovedkort, såfremt du ikke har planer om å sette inn ett til senere. Singel ati kort fungerer helt fint på hovedkort som støtter sli og motsatt. Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Takk for svar Lenke til kommentar
HAG Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Ville satsa på et 790X hovedkort om eg skulle satsa på AMD, de er AM2+ og er de "ferskeste" korta til AMD nå, har PCIe 2.0 - bedre båndbredde mot grafikk korta, et 790X kort kan plukkes ut i prisguiden 790X korta har to PCIe x16 slotter, vil man lenger tar man et 790FX som har fire PCIe x16, men de koster litt over en høvding nå. Satsa selv på et 790FX kort til nesten 1700,-, kommer neppe til og bruke alle fire x16 slottene til skjermkort, men andre PCIe kort fra x1 og opp til x16 passer, har et Dlink x1 nettverkskort i en av de. Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Så er dette noe bra da? https://prisguiden.no/product.php?productId=84228 Lenke til kommentar
HAG Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 MSI 790X kortet får en omtale her, det kom ut som "godt kjøp" for de som ville ha et 790 kort med "basic" egenskaper og mulighet for crossfire, de klokka en BE-2350 til 3,05GHz på det kortet. Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvorfor ikke vente på ett kort med hybrid crossfire? Nå i Januar skal det komme hovedkort basert på RS780, som gir hybrid crossfire, dvs opptil ca 50% ytelsesøkning når du bruker ett dedikert skjermkort. http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/a..._i_januar/46394 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå