skipsen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei Eg tenkte eg skulle kjøpe eit nytt kamera, har nikon d70s fra før av. Eg har sett på både Nikon d80 og D200, og valget står vel egentlig mellom dei to. Men lurte litt på kva som er forskjellen på dei to når det gjelder bildekvalitet, støyegenskaper og sånne ting? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Spranget fra D70s til D80 er ikke så veldig stort, opp til D200 er det helt klart mer merkbart - men når man allikevel skal opp i den klassen så ville jeg nok vurdert og brukt noe extra penger på D300, da dette er så mye bedre som det er.. Det koster en del mer, men er nok verdt pengene. Så spar litt til (D70s'en holder en stund til ennå den Ola) og kjøpt D300 Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Brukt D200 er et alternativ... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 D200 er da heller ikke så dyrt heller nå, etter at D300 kom på markedet. Siden du med din D70 fikk absolutt akseptabel optikk så trenger du ikke bruke penger på det foreløpig. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Brukt D200 er et alternativ... Brukte D200 fallbys jo på foto.no om dagen, så jeg ville definitivt vurdert det. Ifht. bildekvalitet er det nok ikke den helt store forskjellen mellom D80 og D200 (de er begge betydelig bedre enn D70, men det er først og fremst på dynamikken du merker det - ikke støy), men det er klart at D200 er en helt annen verden hva betjening angår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå