Gå til innhold

Ny (stille) gaming pc til rundt 10 000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå sittet lenge og ergret meg over hakkende lyd og AGP kort og bestemt meg for å slå til å bruke litt penger på en ny pc.

Den skal brukes til det meste, men også gaming, så trenger raske og bra komponenter.

Jeg bruker mye linux (og XP til gaming) og vil derfor ha nvidia og intel komponenter, i og med at ati/amd PC-en jeg har nå har ikke vært spesielt medgjørlig i linux :p

Jeg vil gjerne ha muligheten til å oppgradere til 45 nm quad-core senere :)

og putte i enda et grafikkort i SLI.

Må klare å prosjektere 1080i/p uten problemer :)

Jeg vil også ha den så still som mulig (uten å bruke alt for mye penger på vifter ol)

Dette har jeg:

2x DVD brennere Dual og alt man trenger

floppy

1x60 IDE disk

250 GB SATA

70 GB raptor (SATA)

2x 300 GB USB

PCI:

- Pinnacle PCTV

- Creative SB Live!

Thermaltake Tsunami Dream (Bråker litt)

Jeg har valgt å gå for noe i denne stilen:

XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3 - 3795 kr

Gigabyte GA-P35-DS4 Hovedkort, P35, Socket-775, ATX, Silent Pipe, 1333FSB, 2xPCI-Ex16 - 1195 kr

INTEL Core2Duo E6750 2667MHz LGA775 4MB FSB1333 ATX DT boxed CPU - 1595 kr

RAM, 2-3GB DDR2 800mhz? - ca 1200 kr

Strøm forsyning 5-800 Watt? - 800 kr

Sum: 8585 kr

(Nytt kabinett? 1000 kr)

kanskje et lydkort? Har fra før Creative SB Live! 16-bit som funker greit, men etter sist HK oppdatering så hakker all direct sound lyd innemellom og hopper, men ikke når man spiller, bare alt annet av lyd (og bilde). Så derfor kunne det vært greit med nytt lydkort :)

Kom gjerne med forslag! Hva passer bra sammen? Passer dette sammen?

Det begynner å bli et par år siden jeg satt meg helt inn i dette, men dette burde kjøre Crysis med relativt bra grafikk og oppløsning.

Har en 20" LCD skjerm som jeg kjører på.

Har i alle fall 10 000 kr jeg kan bruke :)

Fyr løs!

På forhånd takk

Endret av tkthekiller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville nå heller gått for 8800gts , da det er mykje billigare og burde fungere like godt på ein 20" skjerm.

jeg går for ultimat ytelse som skal vare litt, og ikke bare holde greit til spill nå, denne lille ytelsesforskjellen er veldig stor...

Og sånn som jeg har forstått det av tester så er ett GTX kort bedre enn to GTS i sli?

Lenke til kommentar
jeg går for ultimat ytelse som skal vare litt, og ikke bare holde greit til spill nå, denne lille ytelsesforskjellen er veldig stor...

Og sånn som jeg har forstått det av tester så er ett GTX kort bedre enn to GTS i sli?

Dei einaste områda GTX versjonen er betre enn GTS, er når det er snakk om høge oppløysningar, med høg AA/AF. Og at GTX er yter bedre enn 2 GTS i sli er nok feil. Du kan jo lese litt på denne testen . men sjølvsagt, valget er ditt. Hugs at det er den nye 8800gts versjonen det er snakk om, den med G92-kjerne og 512 minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...