Howard Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Phenom-serien til tross; AMD har ingen planer om å gravlegge Athlon-navnet enda. Les mer Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Jeg trodde at Athlon navnet skulle fases ut fortere enn det det har gjort jeg da Endret 27. desember 2007 av SuXz0r Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Som du ser av artikkelen, så er det jo ikke faset ut. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 6400+ BE Denne var ny for meg.... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 6400+ BE Denne var ny for meg.... BE står for black edition (som vil si fri multiplier oppover). 6400+ er den siste i rekken (3,2 GHz) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Rent markedsføringmessig hadde det vel vært smartere av AMD å også la de nye dualcore cpu'ene få Phenom-navnet, dvs. ikke forbeholdt det kun til tri-core/quad-core. Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 BE står for black edition (som vil si fri multiplier oppover). Meg bekjent så er det bare 5000+ BE som har fri multiplier oppover. 6400+ BE har kun nedover. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Ah... forvirrende, da man har egen BE serie for lav-effekt..... Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Fra artikkelen: "I løpet av kommende kvartal vil AMD ikke lenger ta i mot ordre på en rekke Athlon 64 X2-modeller, bl.a. 6400+ BE, 6000+ og 5600+ med flere." Dette var dårlig nytt. Jeg synes AMD burde begynne å fjerne fra den lavere enden av produktspekteret, ikke omvendt slik de ser ut til å gjøre nå. Spesielt med tanke på at Phenom ikke er så fristende for mange, da bør de beholde noen av de sterkeste X2-prosessorene sine. På meg virker det som om AMD vil beholde de svakere X2-prosessorene p.g.a. billigmarkedet i asia og 3. verden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Fra artikkelen: "I løpet av kommende kvartal vil AMD ikke lenger ta i mot ordre på en rekke Athlon 64 X2-modeller, bl.a. 6400+ BE, 6000+ og 5600+ med flere." Dette var dårlig nytt. Jeg synes AMD burde begynne å fjerne fra den lavere enden av produktspekteret, ikke omvendt slik de ser ut til å gjøre nå. Spesielt med tanke på at Phenom ikke er så fristende for mange, da bør de beholde noen av de sterkeste X2-prosessorene sine. På meg virker det som om AMD vil beholde de svakere X2-prosessorene p.g.a. billigmarkedet i asia og 3. verden. Ja og siden Asia utgjør største delen av verden vil jeg tro det er et klokt valg. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Kanskje for AMD på kort sikt, men ikke for oss forbrukere som bor i Norge. Jeg tror AMD vil tape på lang sikt hvis de satser på å bli en lavprisleverandør. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Jeg tror ikke AMD satser spesielt på å bli en lavprisleverandør. De har alltid kriget på pris og ligget lavt i pris. En annen vinkel er at jeg tror de satser på å bli en volumleverandør og det er faktisk eneste måten AMD kan komme seg skikkelig på bena igjen. "Fusion" prosjektet tror jeg blir AMD's viktigste kort på hånden fremover og jo raskere de får dette til å fungere godt og utgitt jo raskere vil vi se AMD vokse. AMD må komme inn på storvolum markeder selv om det er et billigsjikt. De må også komme sterkere inn i OEM Desktop og Laptop markedet hvor volumet er stort. Fusion vil åpne mange nye dører her. Dette vil gagne oss forbrukere da AMD også vil få råd og kapasitet til å utvikle og lage bedre high-end produkter slik eks. Intel gjør selv om de er store. Pengene er i volum markedet, deretter kan man ta seg luksusen å knive om de rikeste forbrukerne. Endret 29. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Synes AMD burde satset hardere på integrert grafikk. mATX hovedkort med HD2400PRO/2600PRO (med onboard eget minne?) hadde gitt dem et boost. Skjønner ikke hvorfor dette ikke gjøres, når man klarer å presse de inn bærbare burde dette være en smal sak. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Synes AMD burde satset hardere på integrert grafikk. mATX hovedkort med HD2400PRO/2600PRO (med onboard eget minne?) hadde gitt dem et boost. Er det ikke 2400 (evt. 2600?) integrert grafikk-chipset som kommer på noen av de nye RX/RD 780/740 hovedkortene? Eget onboard-minne tror jeg skulle komme med AM3 (og opp til HK-produsent å bestemme mengde ram) Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det hadde vært kjipt med onboard ram, for da blir det mindre muligheter for oss selvbyggere. At man ikke kan kjøpe et billig hk, og masse god ram ved siden av, så må man kjøpe heftig hk med god ram, til dobbel pris. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det hadde vært kjipt med onboard ram, for da blir det mindre muligheter for oss selvbyggere. At man ikke kan kjøpe et billig hk, og masse god ram ved siden av, så må man kjøpe heftig hk med god ram, til dobbel pris. Skjønner ikke helt hva du tenker på her? Slik som m-atx med integrert grafikk (IGP) nå fungerer, så spiser jo integrert grafikk av system-minnet (typisk 128mb, 256mb, 512mb). Setter produsenten i stedet inn en egen dedikert minne/ram brikke for Onboard grafikken, så er det jo bare en fordel for oss forbrukere, dvs. det "stjeler" ikke lengre av ram-brikkene man putter i maskinen. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Sånn ja, tenkte på sånn som asus har gjort(tror jeg), hvor de bytter ut ddr ingangene med brikker som de mener er gode. Slik at utvidelses mulighetene forsvinner. onboard vram er jo fett det:D Kunne vært fint med et mobility hd 38xx med egen ram på hk:D Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Tror at AMD kan lage gode produkter til bærbare. Med hybrid crossfireX løsning der en bærbar kan yte godt, når det er behov for det. Tror en slik løsning vil gi AMD gode slagstall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå