ShaNickolas Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg synes hele greia bare er så jævlig trist, ikke at jeg er for demokrati i alle verdens land, men dere ser nå selv hva som har skjedd etter dette. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Al-Qaida hevder de står bak attentatet.http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522311.html de hevder de står bak d meste.. Selvfølgelig. Jo mer makt det virker som de har, desto større virker trusselen og dess flere etterfølgere får de. Prøver ikke Al Qiada å islamisere verden? Blir Islam en ideologi eller religion? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Al-Qaida hevder de står bak attentatet.http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522311.html de hevder de står bak d meste.. Selvfølgelig. Jo mer makt det virker som de har, desto større virker trusselen og dess flere etterfølgere får de. Prøver ikke Al Qiada å islamisere verden? Blir Islam en ideologi eller religion? Al-Quaida kjemper vel en flott kamp mot USA og dets allierte hovedsaklig. Blant annet så er vel Osama ganske pissed på Saudi-Arabia. Bruker islam og jihad som ideologi og religiøst virkemiddel for å oppnå deres politiske målsetninger om å slå ned på USA, vesten og deres allierte. På bakgrunn av deres økonomiske og politiske innblanding og påvirkning globalt. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Al-Qaida hevder de står bak attentatet.http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522311.html de hevder de står bak d meste.. Selvfølgelig. Jo mer makt det virker som de har, desto større virker trusselen og dess flere etterfølgere får de. Prøver ikke Al Qiada å islamisere verden? Blir Islam en ideologi eller religion? Al-Quaida kjemper vel en flott kamp mot USA og dets allierte hovedsaklig. Blant annet så er vel Osama ganske pissed på Saudi-Arabia. Bruker islam og jihad som ideologi og religiøst virkemiddel for å oppnå deres politiske målsetninger om å slå ned på USA, vesten og deres allierte. På bakgrunn av deres økonomiske og politiske innblanding og påvirkning globalt. Og innføre islam som lov? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Al-Qaida hevder de står bak attentatet.http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522311.html de hevder de står bak d meste.. Selvfølgelig. Jo mer makt det virker som de har, desto større virker trusselen og dess flere etterfølgere får de. Prøver ikke Al Qiada å islamisere verden? Blir Islam en ideologi eller religion? Al-Quaida kjemper vel en flott kamp mot USA og dets allierte hovedsaklig. Blant annet så er vel Osama ganske pissed på Saudi-Arabia. Bruker islam og jihad som ideologi og religiøst virkemiddel for å oppnå deres politiske målsetninger om å slå ned på USA, vesten og deres allierte. På bakgrunn av deres økonomiske og politiske innblanding og påvirkning globalt. Og innføre islam som lov? Skal ikke påstå at jeg har innsikt i tankegangen til Osama og Al-Quaida. Så det aner jeg ikke. Men Sharialovgivning er vel med i denne pakka. Endret 28. desember 2007 av Rampage Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Nå har Al-Qaida drept sikkert 50 ganger så mange troende muslimer som ikke-troende muslimer. Bombeangrep i Yemen, Oman, Irak, Afghanistan, Pakistan, Egypt, Algeri osv. I stedet for å prøve å vinne folk over på sin sak, så vil de true folk til å være på deres lag. Det funker aldri i lengden. Men dette har vel lite med topic å gjøre. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Al-Qaida hevder de står bak attentatet.http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522311.html de hevder de står bak d meste.. Selvfølgelig. Jo mer makt det virker som de har, desto større virker trusselen og dess flere etterfølgere får de. Prøver ikke Al Qiada å islamisere verden? Blir Islam en ideologi eller religion? Al-Quaida kjemper vel en flott kamp mot USA og dets allierte hovedsaklig. Blant annet så er vel Osama ganske pissed på Saudi-Arabia. Bruker islam og jihad som ideologi og religiøst virkemiddel for å oppnå deres politiske målsetninger om å slå ned på USA, vesten og deres allierte. På bakgrunn av deres økonomiske og politiske innblanding og påvirkning globalt. Og innføre islam som lov? Skal ikke påstå at jeg har innsikt i tankegangen til Osama og Al-Quaida. Så det aner jeg ikke. Men Sharialovgivning er vel med i denne pakka. Som reflektere en religiøst motiv? En organisasjon, som er religiøst motivert, blir da Bhutto drept pga. religiøst intoleranse? Endret 28. desember 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Al-Qaida hevder de står bak attentatet.http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522311.html de hevder de står bak d meste.. Selvfølgelig. Jo mer makt det virker som de har, desto større virker trusselen og dess flere etterfølgere får de. Prøver ikke Al Qiada å islamisere verden? Blir Islam en ideologi eller religion? Al-Quaida kjemper vel en flott kamp mot USA og dets allierte hovedsaklig. Blant annet så er vel Osama ganske pissed på Saudi-Arabia. Bruker islam og jihad som ideologi og religiøst virkemiddel for å oppnå deres politiske målsetninger om å slå ned på USA, vesten og deres allierte. På bakgrunn av deres økonomiske og politiske innblanding og påvirkning globalt. Og innføre islam som lov? Skal ikke påstå at jeg har innsikt i tankegangen til Osama og Al-Quaida. Så det aner jeg ikke. Men Sharialovgivning er vel med i denne pakka. Som reflektere en religiøst motiv? En organisasjon, som er religiøst motivert, blir da Bhutto drept pga. religiøst intoleranse? Huff, la meg spørre deg. Var 9/11 religiøst motivert? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Al-Qaida hevder de står bak attentatet.http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522311.html de hevder de står bak d meste.. Selvfølgelig. Jo mer makt det virker som de har, desto større virker trusselen og dess flere etterfølgere får de. Prøver ikke Al Qiada å islamisere verden? Blir Islam en ideologi eller religion? Al-Quaida kjemper vel en flott kamp mot USA og dets allierte hovedsaklig. Blant annet så er vel Osama ganske pissed på Saudi-Arabia. Bruker islam og jihad som ideologi og religiøst virkemiddel for å oppnå deres politiske målsetninger om å slå ned på USA, vesten og deres allierte. På bakgrunn av deres økonomiske og politiske innblanding og påvirkning globalt. Og innføre islam som lov? Skal ikke påstå at jeg har innsikt i tankegangen til Osama og Al-Quaida. Så det aner jeg ikke. Men Sharialovgivning er vel med i denne pakka. Som reflektere en religiøst motiv? En organisasjon, som er religiøst motivert, blir da Bhutto drept pga. religiøst intoleranse? Huff, la meg spørre deg. Var 9/11 religiøst motivert? The fatwa also specifically condemns the U.S. for "plundering" the resources of the region, oppressing the people by supporting abusive regimes in the region, and dictating policy to legitimate leaders. It also opposes the presence of U.S. military bases and installations in the region, especially on Muslim holy land, which are used to "threaten" Muslim countries, while fomenting disunity and strife. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Huff, la meg spørre deg. Var 9/11 religiøst motivert? The fatwa also specifically condemns the U.S. for "plundering" the resources of the region, oppressing the people by supporting abusive regimes in the region, and dictating policy to legitimate leaders. It also opposes the presence of U.S. military bases and installations in the region, especially on Muslim holy land, which are used to "threaten" Muslim countries, while fomenting disunity and strife. Politikk. Det er ikke snakk om noe Islamherredømme, det er ikke snakk om noe hat av frihet, det er ikke religion. Det er snakk om politikk. Jeg kan jo nesten bare gjøre hele "motiv"delen fra wiki bold. At religion blir brukt som ett virkemiddel. Er ikke uvanlig. En hellig krig, er ett veldig effektivt politisk virkemiddel. Motive The September 11 attacks were consistent with the overall mission statement of al-Qaeda, as set out in a 1998 fatwa issued by Osama bin Laden, Ayman al-Zawahiri, Abu-Yasir Rifa'i Ahmad Taha, Shaykh Mir Hamzah, and Fazlur Rahman.[104] In the fatwa, Bin Laden directed his followers "to kill Americans anywhere".[105] He also outlined his objections to American foreign policy towards Israel, as well as U.S. aggression against the Iraqi people, the ensuing sanctions against Iraq, as well as the continued presence of American troops in Saudi Arabia after the Persian Gulf War. The fatwa also specifically condemns the U.S. for "plundering" the resources of the region, oppressing the people by supporting abusive regimes in the region, and dictating policy to legitimate leaders. It also opposes the presence of U.S. military bases and installations in the region, especially on Muslim holy land, which are used to "threaten" Muslim countries, while fomenting disunity and strife. By a similar token, it decries the continued refusal to address the occupation of Palestine.[106] The fatwa uses Islamic texts to exhort violent action against American military and citizenry until the alleged grievances are reversed, stating "ulema have throughout Islamic history unanimously agreed that the jihad is an individual duty if the enemy destroys the Muslim countries." The 9/11 Commission Report determined that the animosity towards the United States felt by Khalid Shaikh Mohammed, the "principal architect" of the 9/11 attacks, stemmed "not from his experiences there as a student, but rather from his violent disagreement with U.S. foreign policy favoring Israel."[108] The same motivation was shared by the two pilots who flew into the WTC: Mohamed Atta was described by Ralph Bodenstein—who traveled, worked and talked with him—as "most imbued actually about... U.S. protection of these Israeli politics in the region." "When someone asked why he and Atta never laughed, Shehhi retorted,"How can you laugh when people are dying in Palestine?"[48] Mohammed Atta is described in Lawrence Wright's account to have committed himself to martyrdom in immediate response to the Israeli strikes at the beginning of Operation Grapes of Wrath.[109] Abdulaziz al-Omari, a hijacker aboard Flight 11 with Mohammed Atta, said in his video will, "My work is a message those who heard me and to all those who saw me at the same time it is a message to the infidels that you should leave the Arabian peninsula defeated and stop giving a hand of help to the coward Jews in Palestine."[110] Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Religiøst motivert vs Politisk motivert. Al Giada er et assosiasjon på religion og Islam. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Religiøst motivert vs Politisk motivert. Al Giada er et assosiasjon på religion og Islam. Al-Quaida er en politisk terrororganisasjon som bruker religion og religiøse virkemidler for å oppnå sine politiske mål og motiver. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 ISI fikk blinkskudd på forsøk nummer to. Ikke galt det? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det ser mer og mer slik ut ja. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 I sitt "politiske testamente" utså Benhazir sin 19-år gamle sønn til å overta som ny leder for partiet. Hva skal man si om det? Jeg "nekter å tro" at det i et parti med flere millioner tilhengere, ikke fantes bedre kandidater enn denne 19-årige Oxford-studerende jyplingen. Hvor var valg-komiteen? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Tradisjon og Bhuttonavnet PPP er tross alt. Det var faren til Benazir som startet partiet og da blir det naturlig for Bhuttoarvinger å ta over. Kanskje ikke det mest effektive administrasjonsmessig, er vel sikkert flere topper i partiet som vet hva de gjør. Ellers er det mest effektivt i forhold til å påvirke befolkningen og støttespillerne til PPP. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Er vel sannheten det Rampage. Er Bhutto navnet som sveiser folk i sammen, sånn sett var det nok et klokt valg, tatt forholdene i betraktning. La oss håpe at det er siste gang man er nødt til å "arve" lederververvet, dvs. at neste lederskifte en eller annen gang i fremtiden vil skje under fredelige og normale omstendigheter. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Dette er så trist. Siden jeg er pakistaner så husker jeg at familien min stemte på henne under valget. Kan ikke tro hun er død:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå