Rampage Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Al-Qaida hevder de står bak attentatet.http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522311.html Nå liker jo grupper å ta på seg ansvaret for det meste, for å fremstå som mektigere og sterkere, mye mulig at det er tilfellet. Men altfor tidlig å si. Kan godt ha vært en hvilkensomhelst radikal ekstremist eller andre krefter som står bak. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Får lyst til å drepe folk som bruker vold istedenfor ord! Ser du ikke selv hvor HYSTERISK selvmotsigende den setningen er? DU får lyst å DREPE noen som bruker vold istedetfor ord? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Får lyst til å drepe folk som bruker vold istedenfor ord! Ser du ikke selv hvor HYSTERISK selvmotsigende den setningen er? DU får lyst å DREPE noen som bruker vold istedetfor ord? Det var poenget (Dog noe meningsløst poeng når jeg tenker meg om) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Al-Qaida hevder de står bak attentatet.http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/27/522311.html Nå liker jo grupper å ta på seg ansvaret for det meste, for å fremstå som mektigere og sterkere, mye mulig at det er tilfellet. Men altfor tidlig å si. Kan godt ha vært en hvilkensomhelst radikal ekstremist eller andre krefter som står bak. Jeg tror det var KGB Anyway, Bush & Co. har gitt inntrykk av at de støttet Benazir Bhutto's tilbakekomst. Rart i grunn siden Pervez Musharraf har vært en lydig puddel for USA's påfunn og utenrikspolitikk. Eller har han glefset mot Bush senere tid og gjort seg upopulær? Det at Bush støttet Benazir Bhutto (tiltross for rullebladet) kan kanskje tolkes som at de hadde henne i sin hule hånd på en eller annen måte? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Nå skal man ikke tro på alt som havner i media, mye er overdrevet og basert på ufullstendig informasjon. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Inntil vidare er nok den beste styreforma eit slik underutvikla land kan ha den noværande med ein relativt moderat diktator. Vi kan snakke fint om demokrati, men alle land er ikkje mogne for det. Det er trass alt ein lang prosess og tradisjon som ligg bak vårt styresett i dag. Musharraf bør halde på makta og sørge for at alle får ei moderne utdanning så er kanskje landet klart for demokrati om ein generasjon. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Bhutto var skeptisk til myndighetene og var redd for konspirasjon for å ta livet hennes: "The ruling party is an artificial, political party created in the headquarters of the Inter-Services Intelligence (Pakistan's equivalent of the CIA) during the General Elections of 2002. Its core support comes from the political partners of the military dictator of the '80s, General Zia al-Haq, who empowered the most radical elements within the Afghan Mujahedeen who went on to morph into al-Qaeda, Taliban and the Pakistani militants of today." " -Jeg ble spurt av myndighetene om å kjøre i biler uten sotede ruter - som beskyttet meg fra å bli gjenkjent av terrorister - og å la være å ha private, bevæpnede vakter. Jeg begynte å kjenne nettet stramme seg rundt meg da politibeskyttelsen utenfor huset mitt ble redusert, samtidig som jeg ble fortalt at andre attentater ble planlagt, skriver hun. - Vi kan bare undre oss, at dersom det ikke er noe å skjule, hvorfor ble da etterforskere fra FBI og Scotland Yard nektet å bistå i etterforskningen, sier hun og viser til at dette har vært vanlig i lignende saker tidligere. " http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=191974 http://edition.cnn.com/2007/WORLD/asiapcf/...utto/index.html Endret 27. desember 2007 av Rampage Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 La de drepe hverandre...Tydelig at de ikke har mer vett i hue enn og kunne drepe hverandre.....Har faktisk mistet troen på at muslimer er gode i hue...Det er nå faktisk de sjøl som har skapt det slik at folk har fullstendig mistet troen på at de i det hele tatt har en minste respekt for ett menneskeliv.... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Verden mistet en veldig intellektuelt person, pga. en totalt verdiløst religion. Sosialistene kan sikkert føre en debatt med bin Laden om dette.. Endret 28. desember 2007 av Vaio Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvordan ser India på dette her? De er vel litt mer bekymret enn de fleste. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 India er på ingen måte homogent, men de er vel uansett redd for å få et nytt Afghanistan til nabo. Frykten består vel stort sett i økt utenlandsk support til muslimske terrorister i India. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvordan ser India på dette her? De er vel litt mer bekymret enn de fleste. De er veldig skeptiske til situasjonen og håper egentlig på at det skal roe seg igjen. En virkelig ustabil politsk atommakt som nabo er selvfølgelig ikke ønskelig. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Verden mistet en veldig intellektuelt person, pga. en totalt verdiløst religion. Dette var tragisk ja.. uten tvil..... Men å si at det er en total verdiløs religion er vel å dra den litt langt vel?? erm.. da må vi nesten inkludere et par andre like "verdiløse" religioner da... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) erm.. da må vi nesten inkludere et par andre like "verdiløse" religioner da... Go ahead, Som en Atheist, kunne jeg ikke brydd meg mindre om alle religionene ble inkludert. Denne tragedien, kom pga. e'n religion. Endret 28. desember 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 erm.. da må vi nesten inkludere et par andre like "verdiløse" religioner da... Go ahead, Som en Atheist, kunne jeg ikke brydd meg mindre om alle religionene ble inkludert. Denne tragedien, kom pga. e'n religion. Denne tragedien kom pga. politisk motstand (pro-vest, pro-demokrati), kultur (enkelte som ikke takler kvinner med makt, mannsdominerat hiarki) og religion (virkemiddel, anti-vestlig). Særlig det med å være tolerante ovenfor andre står tydligvis svakt. Og som en ateist som snakker om "verdiløse religioner". Så er det lett å se at det ikke bare er religion som står for konflikt. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Særlig det med å være tolerante ovenfor andre står tydligvis svakt. Les denne setningen i Bhuttos grav. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Særlig det med å være tolerante ovenfor andre står tydligvis svakt. Les denne setningen i Bhuttos grav. Gjør hva? Du som plaprer i vei om verdiløse religioner var ett eksempel på toleranse og forståelse. Noe det er nok mangel på. Ikke nødvendigvis religioner som baner vei for dette. Som ateist, så er du jo prakteksempelet. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvordan ser India på dette her? De er vel litt mer bekymret enn de fleste. De er veldig skeptiske til situasjonen og håper egentlig på at det skal roe seg igjen. En virkelig ustabil politsk atommakt som nabo er selvfølgelig ikke ønskelig. Nei, spesielt ikke når de krangler som et gammelt ektepar over alt og ingenting. Tror folk undervurderer hvor farlig situasjonen er. Husk at India også har atomvåpen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hvordan ser India på dette her? De er vel litt mer bekymret enn de fleste. De er veldig skeptiske til situasjonen og håper egentlig på at det skal roe seg igjen. En virkelig ustabil politsk atommakt som nabo er selvfølgelig ikke ønskelig. Nei, spesielt ikke når de krangler som et gammelt ektepar over alt og ingenting. Tror folk undervurderer hvor farlig situasjonen er. Husk at India også har atomvåpen. Det er jo nettopp derfor situasjonen er såpass ustabil. Det er to atommakter som har hatt mye konflikter opp igjennom. Og når den ene parten får sine demokratiske forkjempere drept og man sitter igjen med en diktator. Så er det ikke mye trygghet å ta på. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Russland, Kina og USA bør alvorlig vurdere å gå inn i Pakistan for å hente ut atomvåpene, og så heller garantere forsvar til Pakistan til situasjoen roer seg. Jeg er ser for meg at uroen sprer seg, og eskalerer. Landet eksploderer i opptøyer, og ekstremistene ser sitt snitt til å ta makten i landet. Ekstremistene sitter plutselig på atomvåpen, og kan gjøre flere ting med disse. De kan bruke de, de kan selge de, eller de kan true naboer. Uansett, India vil ikke sitte og se på dette, så en konflikt er plutselig igang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå