Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

HTPC kabinett med samme format som stereokomponenter? HJELP!

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har erfaringer med eller vet om et passende HTPC kabinett som er stuevennlig nok til å ha noenlunde samme format som "vanlig" stereoutstyr? Ideelt sett har det specs a' la dette:

Format som en mellomting mellom receiver og DVD spiller

Plass til MicroATX hovedkort

Er høyt nok til at det aksepterer ekspansjonskort, i minste i "low profile" utførelse

Har et godt utseende

Ikke er for dypt! Mange kabinetter har alle kvalitetene ovenfor, men er 42-44 cm dype! Det er altfor mye... Maks 38-40 cm tenker jeg...

Gjerne med plass til Imon VFD e.l., men ikke noe must...

Det nærmeste jeg har kommet er Aopens EPC Barebone, men dessverre tar ikke hovedkortet core duo CPU, bare de gamle P4 og PD/Celeron modellene som er for svake for mitt bruk og lager varme som en liten ovn... Og å bruke et annet hovedkort er en større mekkeoperasjon enn jeg ønsker meg, da det er brukt endel "sære" løsninger fra Aopens side...

Takk for all hjelp på forhånd! Det er flott om du inkluderer link til kabinett/butikk eller produsent ved svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lekkert kabinett som jeg har sett på... Blir kanskje dette, men jeg vil gjerne ha plass til å sette inn iallfall et lavprofil skjermkort. Det er minimum! Selvsagt er det også OK å få inn et trådløst kort, men det går jo an å bruke USB som du sier. Takk for svar!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et GIGABYTE Gigabyte GA-G33M-S2H, G33, Socket-775, m-ATX, HDMI/DVI, DDR2, VGA, PCI-Ex16 (GA-G33M-S2H) som skal være basis i HTPC'en. har også en Pentium Dual Core 2200 og et Radeon 2600 XT skjermkort. Alt med tanke på lavest mulig støy og pris i forhold til bruken. Brukte en del tid på å velge ut hovedkortet; dette er det absolutt best utstyrte hovedkortet jeg har støtt på, iallfall til prisen. Og supportsiden til Gigabyte (nedlasting av drivere) fungerer faktisk bedre enn de fleste jeg har prøvd! Forøvrig er viftereguleringen til HK'et Fant forøvrig ut at den "enkle" dual core prosessoren til Intel er vel så god på oppgaven å spolle av HD- materiale som andre cpu'er til dobbelt så høy pris! Trenger jeg mer senere støtter HK'et de nyeste cpu'ene fra Intel, så det burde være OK i etpar år iallfall.. Har forøvrig satt opp alt midlertidig i et annet kabinett og alt fungerer glimrende etter hensikten. CPU overklokket 10%, spiller av 1080P video i Matroska containerformat med CCCP codek pack (anbefales, men kun hvis du IKKE har installert noen kodeker fra før. Min var en ren install, så det funket, men ellers blir det lett krøll). CCCP gir deg FFDSHOW og spiller absolutt alle filformater i media player/media center, så den er verd å prøve! CPU har for øvrig 55-65% belastning ved 1080P video, 35-55% ved 720P. Har for øvrig også sett på mcubed, men prisen er jo hinsides!

Takk for kabinettipset! Skal gi tilbakemelding hvis jeg ender opp med det! Faktisk eneste jeg har sett som ser ut til å dekke alle kravene mine, så....

God helg!

Hehe.. skrivefeil... Skulle være Forøvrig er viftereguleringen til HK'et sgs trinnløs og svært rask/intelligent =STILLE :grin:

Lenke til kommentar
Finns många olika chassin som har den storleken. du kan titta på Origen nya chassin men även zalman, silverstone, Mcube/Hfx men du har även Oamura som kommer till Norge snart. Där har du ett grymt chassi

Takk for svar. Har sjekket Silverstone, men de har ingen chassi der du både har de målene jeg ønsker OG plass til skjermkort.. Bare enten eller... Samme med Zalman. Mcubed har noe, men prisen..... Origens chassi er veldig tøffe, men igjen størrelsen og prisen... Skal prøve å kikke på Oamura - har ikke hørt om de før!

Lenke til kommentar
Finns många olika chassin som har den storleken. du kan titta på Origen nya chassin men även zalman, silverstone, Mcube/Hfx men du har även Oamura som kommer till Norge snart. Där har du ett grymt chassi

Takk for svar. Har sjekket Silverstone, men de har ingen chassi der du både har de målene jeg ønsker OG plass til skjermkort.. Bare enten eller... Samme med Zalman. Mcubed har noe, men prisen..... Origens chassi er veldig tøffe, men igjen størrelsen og prisen... Skal prøve å kikke på Oamura - har ikke hørt om de før!

här har du länken till omaura http://www.omaura.com/index.html

Vad har du för krav och vad får det kosta?

Lenke til kommentar

Omaura kabinettene virket veldig OK. Så OK at jeg nok går for et "8". Nå er utfordringen å finne noen som selger de... På hjemmesiden deres er Netshop oppført som forhandler, men omaura er ikke i deres katalog, så jeg får vel ta en telefon... Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Omaura kabinettene virket veldig OK. Så OK at jeg nok går for et "8". Nå er utfordringen å finne noen som selger de... På hjemmesiden deres er Netshop oppført som forhandler, men omaura er ikke i deres katalog, så jeg får vel ta en telefon... Takk for tipset!

Stämmer att dom har dem. Men vet ej om dom har fått in allt i lager än.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...