h3nRIk Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Heisann! Har tatt backup av noen filer fra en HDD-tv opptaker, til en DVD-plate. Filene blir lagret som .vro. Vet det er en form for .mpeg, så er jo bare å skrive .mpeg bak filnavnet anyway. Greia er at det visste jeg ikke i første omgang, så jeg prøvde å åpne .vro filen i VLC. Vista har nå satt det som standard åpninsprogram, og jeg får ikke skiftet filnavnet til .mpeg på slutten. Har slettet i registeret, men vista vet fortsatt at .vro kan åpnes i vlc. Noen som vet hvordan jeg kan få skiftet til .mpeg? Tusen takk for all hjelp! Mvh. Henrik Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Hvorfor i alle dager driver du og roter i registeret? Det tror jeg er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. De siste 10 årene, har prosedyren for å vise filetternavn vært denne: Utforsker -> Verktøy -> Mappealternativer -> Ta vekk haken på 'Skjul filetternavn for kjente filtyper' I tidligere Windows-versjoner kunne man også forandre oppførselen til hver filtype under 'Mappealtenativer', men jeg har ikke funnet den under Vista enda. Sjå edit. Edit: I Vista finner du denne funksjonaliteten under Kontrollpanel -> Standardprogrammer -> 'Tilknytt en filtype eller protokoll til et program' Endret 27. desember 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
h3nRIk Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Aiai, mang en takk endrebjorsvik! Som nevnt, roting i registeret var unødvendig! Mvh. Henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå