StigJakobsen Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hei, TVen min gikk til himmeln idag, så dette vil være et godt tidspunkt å kjøpe et lenge etterlengtet TV-Kort. Siden jeg fra høsten av blir å bo på liten hybel ei stund, vil det ikke være plass til TV, så jeg tar TV-Kort med engang. Er det noen som har noen erfaringer med TV-Kort? Hvordan er mulighetene med dem, og hvordan er kvaliteten man får ut fra dem? Er det mulig å koble Playstation2 til dem (viktig viktig )? Hvor langt kommer jeg meg til å få et godt TV-Kort som jeg kan koble PS2 til, for under 2000kr? Jeg så litt på WinTV Theatre til 1200kr på databutikken. Men er ikke sikker på om jeg kan koble PS2 til den. Jeg vil være takknemlig for all respons som blir gitt, siden dette er ukjent område for meg. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har jo en test av et terratec kort her på HW http://www.hardware.no/tester/annet/terrat...tec_cinergy400/ Selger det på Komplett. Dette kortet har både S-Video og composite inngang i tilegg til TV Tuner, så jeg kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle funke på PS Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Joda, har sett den testen. Har også sett testen til dens "storebror", men jeg vil fortsatt høre deres synspunkt og erfaringer med TV-Kort. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 pinnacle har god kvalitet på bildet, ellers har jeg hørt at nye msi tv kort de har på komplett er blant de beste. uansett, sjekk ut http://www.tv-cards.com/ Lenke til kommentar
Tian Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Joda, har sett den testen. Har også sett testen til dens "storebror", men jeg vil fortsatt høre deres synspunkt og erfaringer med TV-Kort. Jeg har god erfaring med ATI sine All In Wonder kort som har masser av muligheter, de koster endel men er og gode kort til spilling og samt opptak fra TV til hardisk. Komplett har slike kort på lager Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg hadde et Pinnacle PCTV/Pro kort. Funka veldig bra når det funka. Men kunne være helt extremt kranglete å få ordeltlig til noen ganger. (IRQ-konflikter). Har garantert kommet nyere, billigere og bedre TV-kort nå da.. Tenkte bare å nevne tilfelle noen vurderer PCTV. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg hadde et Pinnacle PCTV/Pro kort. Funka veldig bra når det funka. Men kunne være helt extremt kranglete å få ordeltlig til noen ganger. (IRQ-konflikter). Har garantert kommet nyere, billigere og bedre TV-kort nå da.. Tenkte bare å nevne tilfelle noen vurderer PCTV. pinnacle-korta er dinosaur-gamle, men det har heller ikke skjedd så mye på den fronten siden de kom ut, som sagt, msi kortet har ny chip. resta er stort sett det samme Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hvis du har en videomaskin eller noe sånt fra før av, eller skal ha det, så kan man jo bruke det som tv-tuner. Det man trenger da er vel bare et skjermkort med video-in, og dem er det mange fra før av. Billig blir det også, og du får med deg VHS på kjøpet..., ikke at man trenger det, for DVD er jo greit. Hmm... kommet noen "billige" DVD spillere med tv-tuner? Bare sett et par over 10k... Lenke til kommentar
snics Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg hadde et Pinnacle PCTV/Pro kort. Funka veldig bra når det funka. Men kunne være helt extremt kranglete å få ordeltlig til noen ganger. (IRQ-konflikter). sliter veldig med dette akkurat nå! har du noen løsningsforslag på dette?!? Lenke til kommentar
Zpurs Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei! Jeg har et TerraTec Tv-kort PCI, Cinergy 600 TV i min PC, og er kjempefornøyd! Det er en gunstig pris (NOK 814.00 inkl. mva), og det er jo litt kult å følge med på to fotballkamper samtidig på¨skjermen... :o Har også god erfaring med "timern" sånn at jeg tar opp det jeg ikke rekker, med nydelig kvalitet.... anbefales.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei Jeg har god erfaring med Hercules smartTV stereo. Har ikke hatt det så lenge (ca en uke). Der jeg har det nå, på mitt eget rom har jeg bare en vanlig tv anttenne og dårlige tv signaler. Lyden er helt klar men bildet er ikke så fint mye "snø". Hadde det nede i stua og prøvde det der og der var det helt supper kvalitet bedre en det er på tven faktisk. Jeg kjøpte det på pcutstyr.no men det fås også på bland annet Komplett Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Blir kvaliteten bra om man kobler PS2 til slike TV-kort? Blir det hakking? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Den tar jo inn videosignalene så det skulle ikke bli det om du har en maskin som går innenfor de spesifikasjonene som står på pakken til kortet. Jeg slenger meg på pinnaclesynsoounktene. Hadde ett selv og det krasjet og ingen ting fungerte. Etter endeløse timer i telefon leverte jeg kortet tilbake. Vet at hauppage lager gode kort, les noen tester av dem også Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Blir kvaliteten bra om man kobler PS2 til slike TV-kort? Blir det hakking? Vet det finnes (ihvertfall eksterne) løsninger med innebygget mpeg2 eller lignende komprimering. Bør vel unngå disse til spill, da det lett kan bli snakk om et sekund eller to i forsinkelse, om komprimeringen tar litt tid. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Noen som vet om terratec kortet finnes i en ekstern versjon også? Slipper man ikke støy fra pcen osv. hvis man har eksternt, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå