Laffuz Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Heisann Har lenge vurdert å kjøpe meg en digital mottaker, så jeg får inn de vanlige kanalene, NRK1, Tv2, NRK 2... og de der. Problemet er at jeg finner ingen dekodere sånn at jeg bare kan kjøpe en dekoder, plugge den i mellom antenna og tv-en og begynne å se på, UTEN abonnement, eller noe betaling i måneden... Jeg blir gal av alle disse politikerene, som sier at man kan kjøpe en sånn til 1500 kr. ca. men jeg har ikke funnet noe enda. Blir kjempeglad for svar alså... På forhånd : TAKK! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Hvis det er bakkenett du skal ha så har vel alle de vanlige (Elkjip, Exfjert, Lefsdal osv.) enten Grundig dekoderen eller Sagem dekoderen. Du får kjøpt de uten abbonement, det blir bare ikke annonsert Elkjip tror jeg skal ha 995,- for Sagem dekoderen uten abbonement. Edit: For å få TV2 må du bestille kort fra RiksTV, men jeg mener å vite at dette kortet er gratis. NRK1/2/3 sendes ukryptert. -C- Endret 27. desember 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
reiras Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Her er det Elkjøp har på nett. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...YcAAAEOxtVowzJR Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Kan man bruke en av de nevnte dekoderene ovenfor til f. eks Get sitt digitale bakenett abbonement? Eller må man ha Get sin dekoder? (som ikke er digital engang, da den ikke har HDMI) Endret 27. desember 2007 av andrull Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Get har ikke bakkenett. De har kabelnett, og det er digitalt. Det er kun ut ifra boksen at det ikke er digitalt. Og nei, man kan kun bruke Get's bokser på Get's nett. -C- Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 kom over en sånn boks i sverige og kjøpe den! 200 kr Men problemet er at jeg får ikke inn noen kanaler :S Noen som vet hem frekvens nrk ligger på ? Lenke til kommentar
brumlebass1 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) kom over en sånn boks i sverige og kjøpe den! 200 kr Men problemet er at jeg får ikke inn noen kanaler :S Noen som vet hem frekvens nrk ligger på ? Bakkenettdekodere kjøpt i Sverige fungerer for det svenske bakkenettet, ikke det norske. Svenskene komprimerer i mpeg2. Her til lands brukes mpeg4. Ved kanalsøk kan det likevel hende at kanallista fra din tv-sender legger seg inn i svenskemottakeren hvis du har OK signal, men ikke alltid. Kommer nok an på boksen. Men lyd og bilde får du ikke... Du forteller ikke hvor i landet du bor, og da er det ikke mulig å fortelle deg frekvensen for NRK. På Norkring sin nettside finner du imidlertid ei excel-fil med frekvensene som er/skal brukes rundt om i kongeriket: Link: Frekvensliste bakkenett Mvh Bjørn Endret 28. desember 2007 av brumlebass1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå