x-ith Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Må ha fem 120mm vifter til kabinettet mitt, og lurer på om de Noctua NF-S12-800 er bra!? Med ti vifter i kabinettet lurer jeg på om SpeedFan er bra nok til å regulere viftehastigheten på alle viftene til å gi en jevn flow, istedet for mer lyd enn lufting. Hvordan funker SpeedFan eller andre programmer for viftestyring? Jeg trenger ikke noen egen 5.25" brønn for viftestyring, men lurer mer på om SF eller biosinnstillinger holder til å senke hastigheten på viftene, så de blåser jevnt, og ikke nødvendigvis maksimal effekt. Har dette kabinettet. Blir vannkjøling i kabinettet, men må ha backup for LAN med luftkjøling. Lurer da på om jeg vil ha en Zalman CNPS9700 til CPU, siden den kan blåse varm luft videre, istedet for mot kabinettdøren. Hvordan er det med festene for chipsetkjølere i forhold til CPU-kjølere? Med så mye vifter kan det holde med en god kjøleribbe (ikke høyere enn ti cm) for å kjøle en CPU på ett Mini-ITX kort jeg skal ha i samme kabinettet som server. Med mindre frekvens blir det mindre varme, samt load blir ikke så høy, så kanskje jeg kunne bruke noen av de bra chipsetkjølere på den CPUèn? Så lurer jeg på om jeg bør lodde på viftejustering på alle vifter, og manuellt stille hastigheten, eller om jeg får koblet alle til PSU, og styre hastigheten fra onboard software, eller i bios? Med så mange koblinger for viftene, hvordan får jeg koblet alle til PSU? Endret 27. desember 2007 av x-ith Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 jeg har en Noctua NF-S12-800, og jeg synes ikke at den er så veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå