Gå til innhold

Forskjell på Samsung 226BW skjermer?

Deem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Sitter også å ser etter ny skjerm, og tror jeg har bestemt meg for en Samsung SM 2232BW, men også her er det litt forskjeller i modelbetegnelsene.

Noen som vet hva som er forskjellen på

LS22PEBSFV/EDC

og

LS22PEBSFV

Edit: Noen som vet om det følger med kabel i pakken, eller om det er noe man må kjøpe i tillegg? Kabelen jeg bruker nå sitter fast i den gamle skjermen :confused:

Endret av trulsd
Lenke til kommentar
Hei.

Sitter også å ser etter ny skjerm, og tror jeg har bestemt meg for en Samsung SM 2232BW, men også her er det litt forskjeller i modelbetegnelsene.

Noen som vet hva som er forskjellen på

LS22PEBSFV/EDC

og

LS22PEBSFV

Edit: Noen som vet om det følger med kabel i pakken, eller om det er noe man må kjøpe i tillegg? Kabelen jeg bruker nå sitter fast i den gamle skjermen :confused:

Jeg lurer også på hva som er forskjellen på disse to. Som dere ser har Amentio begge inne, til forskjellig pris:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...24;c:36167;r:pg

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...13;c:36167;r:pg

Hmm, nå er faktisk prisforskjellen minimal. Jeg mener bestemt at den dyrere modellen lå på mellom 2600 og 2700 da jeg sjakka i går ...

Lenke til kommentar
Mange / alle butikkene som selger Samsung SyncMaster 226BW har to forskjellige modeller i sitt sortiment:

En med serienr.

LS22MEHSFV/EDC som ofte er litt billigere enn denne:

LS22MEWSFV/EDC

I prisguiden så står sistnevnte oppført som produktet sitt serienr.

Er det noen forskjell på disse skjermene?

Kan være det har noe med at 226BW er det lagd tre forskjellige versjoner av. Ikke store forskjellene, eneste er forskjell på menyen.

Lenke til kommentar
Jeg synes å ha sett at det finnes en Deluxe versjon av 226BW, sikkert på at det ikke er denne du mener?

Deluxe versjonen av 226BW heter 226CW ;)

Det at det er forskjellige betegnelser på skjermene kommer nok av at nettbutikken får skjermene fra forskjellige grossister og må dermed vite forskjell på disse to. Skjermene er nok helt like.

Lenke til kommentar
I vår forrige stortest med fem 22-tommere var det Samsung som stakk av med seieren. Modellen var 225BW, og den gjorde det langt bedre enn konkurrentene i testen. Nå har vi fått tak i etterfølgeren 226BW, som også har høstet mye skryt.

Dessverre har ikke skjermen bare fått ros. Meningene om skjermen er delt i to, hvor den ene gruppen elsker den, og den andre hater den inderlig. Grunnen til dette ser ut til å ligge i at det er flere ulike versjoner av skjermen, med flere ulike paneler. Det ene panelet er produsert av Samsung og ser ut til å være utgått. Et annet lages av AUO, en annen stor panelprodusent. Det finnes også et tredje panel, og de to siste er de som er i salg pr i dag.

Vi har tatt inn skjermen til test, og det er en versjon med Samsung-panel som testes denne gangen. Det er denne som tilsynelatende har fått mest skryt, selv om det er mange tester som ikke oppgir hvilket panel som faktisk er testet.

http://www.hardware.no/tester/skjerm/samsu...ter_226bw/39652

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er paneltype IKKE sammenheng med serienr. Ellers hadde det jo ikke vært vanskelig å differensiere disse fra hverandre. I dag er det rene lotteriet, og kan bare sjekkes skikkelig ved å skru opp selve skjermen. Alt dette er beskrevet i flere andre tråder her på forumet.

Jeg tror de forskjelige serienr bare er Amentio sine leverandører som opererer med forskjellige navn på samme produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...