Gå til innhold

VGA Kabel - Bruker headset og har problemer med lyden

danielhr

Anbefalte innlegg

Hallais

Har veldig lyst på en VGA Kabel for å bruke PC monitoren til å spille Xbox 360 med, men jeg ser det at jeg ikke har de to socketsene til å plugge audiokablene inn med på skjermen.

Jeg har heller ikke høytalere. Bruker headset. Sitter jeg bom fast nå eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallais

Har veldig lyst på en VGA Kabel for å bruke PC monitoren til å spille Xbox 360 med, men jeg ser det at jeg ikke har de to socketsene til å plugge audiokablene inn med på skjermen.

Neida, det stikker ut både analoge audio kontakter (rød/hvit) og den dårlige kompositt video kontakten fra en X360 HD kabel (komponent eller VGA). Så da burde du ha alle muligheter. Det eneste du trenger er en enkel overgang fra phonobøssinger til stereo minijack.

I tillegg er det også uttak for digital 5.1 lyd (optisk Toslink) som kan kobles til en surround receiver i et hjemmkino anlegg. Kan love deg at det gir innlevelse i spill som feks COD4 !

Endret av Junkers
Lenke til kommentar
Hallais

Neida, det stikker ut både analoge audio kontakter (rød/hvit) og den dårlige kompositt video kontakten fra en X360 HD kabel (komponent eller VGA). Så da burde du ha alle muligheter. Det eneste du trenger er en enkel overgang fra phonobøssinger til stereo minijack.

I tillegg er det også uttak for digital 5.1 lyd (optisk Toslink) som kan kobles til en surround receiver i et hjemmkino anlegg. Kan love deg at det gir innlevelse i spill som feks COD4 !

Hei Junkers, takker for svar.

Er gangske så uviten når det gjelder hardware gennerelt sett. Er mulig jeg rotet litt med forklaringen min også. Jeg vet at jeg får med de to røde og hvite audio kontaktene. Problemet mitt er bare at jeg har verken hunn- og hann- sockets i skjermen siden det ikke er høytalere på den. Jeg bruker heller ikke høytalere eller noen for for subwoofer jeg kan sette de inn i. Det eneste jeg hører med er et headset som har han- kontakt.

Jeg har altså ingen anelse på hvordan det kan klenge siden det er to han- kontakter på VGA kabelen, og headsettet mit har riktignok kun 1 han- kabel.

Det er mulig jeg spør om en bedre formulert forklaring her, og i så fall beklager jeg. :) Skjønte bare ikke stort av svaret ditt. Kunnskapene mine innen hardware er ganske så små.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har skjønt deg riktig, trenger du en overgang fra rød/hvit han til en 3,5mm jack hunn. Da vil du kunne plugge headsettet ditt med han inn. Men det gir ikke mulighet til å regulere lyden, så det blir litt lavt til tider. Anbefaler deg å kjøpe noen billige høytalere fra f. eks creative til 150KR og bruke de som forsterkere

Lenke til kommentar
Og hvis jeg alternativt kjøpte meg en subwoofer og noen høytalere, hva ville jeg ha trengt å gjøre for å få lyden i gang?

Som nevnt kan du kjøpe en surround receiver (flerkanalsforsterker) og koble 360en til denne med optisk kabel (Toslink). Til receiveren kobler du så 5 høyttalere og en sub.

Hvis du er på stramt budsjett vil jeg anbefale Logitech Z5500 e.l. som gir bra 5.1 surround lyd til en rimelig penge.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...