Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan endrer jeg den lokale ipadressen fra 10.0.0.3 til...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Høyreklikk My Network Places

-Velg properties

- Høyreklikk + properties på nettverkstilkoblingen

- Velg properties

- Velg properties for TCP/IP

- Endre IP-adressen

Fornye IP:

I commandprompt, skriv ipconfig /release -> ipconfig /renew

Lenke til kommentar

Problemet ditt har ikke noe med din interne IP-adresse å gjøre (10.0.0.x), men den offisielle IP'en som NGT tildeler deg. For å få endret denne IP'en må du prøve å ta en omstart på ruteren (ta ut strømmen et par minutter), slik at den får tildelt ny adresse fra NGT.

Arcade

Lenke til kommentar
Tror NGT har fast ip. TeamSpeak serveren jeg bruker, som står på en NGT linje har alltid samme ip, uansett hvor mye den har vært koblet fra..

NGT tilbyr fast IP (koster 100,- pr.mnd ekstra), men om man ikke har dette, så har man dynamisk IP og den vil som oftest skiftes når man tar en restart på ruteren, evt. venter til DHCP leasen går ut.

Arcade

Lenke til kommentar
Problemet ditt har ikke noe med din interne IP-adresse å gjøre (10.0.0.x), men den offisielle IP'en som NGT tildeler deg. For å få endret denne IP'en må du prøve å ta en omstart på ruteren (ta ut strømmen et par minutter), slik at den får tildelt ny adresse fra NGT.

Arcade

Skal endre den interne ip fordi alt av brannmuren i ruteren er konfugurert mot 10.0.0.2... Vet ikke om det har noe å si egentlig, men var eneste grunnen jeg kunne tenke ut som var årsak til at masse porter nå var lukket som jeg tidligere har åpnet. Kan jo være tilfeldig at det virket etterpå.

Har ikke fast ip, men ngt bytter den ut meget sjeldent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...