DementedAlbino Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 10.0.0.2? Lurer også på hvordan jeg får ny ip fra ngt. Holder på å teste noe her men får beskjed at det er max 5 ganger pr døgn pr ip så trenger virkelig å bli gitt en ny. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 - Høyreklikk My Network Places -Velg properties - Høyreklikk + properties på nettverkstilkoblingen - Velg properties - Velg properties for TCP/IP - Endre IP-adressen Fornye IP: I commandprompt, skriv ipconfig /release -> ipconfig /renew Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Fornye IP: I commandprompt, skriv ipconfig /release -> ipconfig /renew HAr testet det uten hell. Skal prøve det andre nå å se om jeg får den lokale ipen tilbake til 10.0.0.2. Takker for svar. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 - Høyreklikk My Network Places-Velg properties - Høyreklikk + properties på nettverkstilkoblingen - Velg properties - Velg properties for TCP/IP - Endre IP-adressen Fornye IP: I commandprompt, skriv ipconfig /release -> ipconfig /renew Hva skal jeg oppgi på netverksmaske, gateway og DNS serverne? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hva skal jeg oppgi på netverksmaske, gateway og DNS serverne? Bruk det samme som du finner ved kommandoen ipconfig /all Lenke til kommentar
arcade Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Problemet ditt har ikke noe med din interne IP-adresse å gjøre (10.0.0.x), men den offisielle IP'en som NGT tildeler deg. For å få endret denne IP'en må du prøve å ta en omstart på ruteren (ta ut strømmen et par minutter), slik at den får tildelt ny adresse fra NGT. Arcade Lenke til kommentar
adyton Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Tror NGT har fast ip. TeamSpeak serveren jeg bruker, som står på en NGT linje har alltid samme ip, uansett hvor mye den har vært koblet fra.. Lenke til kommentar
arcade Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Tror NGT har fast ip. TeamSpeak serveren jeg bruker, som står på en NGT linje har alltid samme ip, uansett hvor mye den har vært koblet fra.. NGT tilbyr fast IP (koster 100,- pr.mnd ekstra), men om man ikke har dette, så har man dynamisk IP og den vil som oftest skiftes når man tar en restart på ruteren, evt. venter til DHCP leasen går ut. Arcade Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 NGT forandrer IP'en ca hver 3. måned... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Problemet ditt har ikke noe med din interne IP-adresse å gjøre (10.0.0.x), men den offisielle IP'en som NGT tildeler deg. For å få endret denne IP'en må du prøve å ta en omstart på ruteren (ta ut strømmen et par minutter), slik at den får tildelt ny adresse fra NGT. Arcade Skal endre den interne ip fordi alt av brannmuren i ruteren er konfugurert mot 10.0.0.2... Vet ikke om det har noe å si egentlig, men var eneste grunnen jeg kunne tenke ut som var årsak til at masse porter nå var lukket som jeg tidligere har åpnet. Kan jo være tilfeldig at det virket etterpå. Har ikke fast ip, men ngt bytter den ut meget sjeldent. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Du kan jo bare forandre konfigurasjonen i routeren da, hvis du ikke klarer å endre IP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå