Gå til innhold

Defekt minneslot, erstatningskort for defekt Asus P5N-E SLI?

bjørn roger

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et Asus P5N-E SLI hvor minneslot nr 1 ikke virker.

Hvis det blir snakk om å få et annet kort som erstatning, hvilket bør jeg da velge?

Ser det har kommet et 750i chipset nå. eller bør jeg heller velge et Intelbasert?

Har en E6600.

Eller bør jeg bare ta et nytt makan?

bjørn roger

Endret av bjørn roger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde/har samme hovedkort som jeg fikk erstattet hos Komplett grunnet at minnet kun opererte i single mode. Komplett sendte et nytt av samme type og jeg fikk beholde det gamle. Ved oppgradering av minne fra 2 til 4 minnebrikker fikk jeg samme problem som du beskriver på det nye kortet, hvor et minnespor ikke virket. Løsningen var å resette bios i hardware (ved å flytte en jumper på HK) og alt virket normalt igjen. Det er altså ikke sikkert at hovedkortet har noen feil, og jeg anbefaler deg derfor å prøve dette før du evt. fremmer reklamasjon.

Lenke til kommentar

Takk for det Alias.

Har prøvd det du sa uten hell.

Resat bios flere ganger. Alle brikkene virker fint i alle slottene utenom slot nr en.

Selv ikke en brikke i slot en virker. KJører nå med tre brikker i slot 2, 3 og 4 men det ser ut til å kjøre i singel nå.

Har resatt flere ganger, tatt ut batteri også.

Er vel et defekt kort.

Lenke til kommentar

Nforce = trøbbel. Hvis du ikke skal kjøre SLI så bytt det i ett Intel P35 kort hvis du får - det er behagelige saker etter å ha kjempet med ett Nforce hovedkort.

Nforce hovedkort er et nødvendig onde hvis man skal kjøre SLI - ellers styr LANGT unna!

Lenke til kommentar
Nforce = trøbbel. Hvis du ikke skal kjøre SLI så bytt det i ett Intel P35 kort hvis du får - det er behagelige saker etter å ha kjempet med ett Nforce hovedkort.

Nforce hovedkort er et nødvendig onde hvis man skal kjøre SLI - ellers styr LANGT unna!

Herregud å du skal rakke ned på nForce kortene da :S Jeg er helt enig i at dersom man skal klokke, så burde man heller velge intel chipset, men herregud. nForce kortene er ikke så ille ellers som du skal ha det til.

Lenke til kommentar
Herregud å du skal rakke ned på nForce kortene da :S Jeg er helt enig i at dersom man skal klokke, så burde man heller velge intel chipset, men herregud. nForce kortene er ikke så ille ellers som du skal ha det til.

Jo de er så ille - selvfølgelig har ikke ALLE problemer, men det er en ganske stor prosentandel som sliter med diverse Nforce kort , jeg har kjempet med to, og hjulpet mange andre.

Det er bare det at Intel 965/P35/X38 chipset er SÅ mye bedre og greiere å ha med å gjøre - det er et par som deler min oppfatning vil jeg tro ;-)

Lenke til kommentar

Jo de er så ille - selvfølgelig har ikke ALLE problemer, men det er en ganske stor prosentandel som sliter med diverse Nforce kort , jeg har kjempet med to, og hjulpet mange andre.

Det er bare det at Intel 965/P35/X38 chipset er SÅ mye bedre og greiere å ha med å gjøre - det er et par som deler min oppfatning vil jeg tro ;-)

Greit at du ikke liker nForce kort. Samme som at jeg HATER ATI skjermkort. Men du trenger jo ikke å sitte å rakke så jæv*** ned på dem hele tiden. Ganske mange her som faktisk er fornøyd med nForce kortene. Så selv om du ikke er det, så trenger du ikke sitte å bare slenge dritt. Da har du bare fritidsproblemer.

EDIT: Ja, mente nForce.

Endret av Snuggis
Lenke til kommentar
Greit at du ikke liker intel kort. Samme som at jeg HATER ATI skjermkort. Men du trenger jo ikke å sitte å rakke så jæv*** ned på dem hele tiden. Ganske mange her som faktisk er fornøyd med nForce kortene. Så selv om du ikke er det, så trenger du ikke sitte å bare slenge dritt. Da har du bare fritidsproblemer.

Jeg liker Intel kort jo... Regner med du mener Nforce.....

Jeg rakker ikke ned, sier det som det er - selv om du ikke har noen problemer med ditt hovedkort så finnes det ganske så mange som har....

Men for å sitere en visesanger/dikter som levde i nærheten: "Den beste bilen i væla er den je har nå..."

Blir ofte sånn.

PS! Jeg synes de nye ATI/AMD skjermkortene er ganske så bra jeg.... Det er værre med prosessorene deres om dagen.....

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
sitter selv med ett P5N-E SLI som ikke ville ha minne over 667, uansett hva jeg satte inn.. leverte det inn til Komplett og fikk ett i en annen revisjon og da var alt såre vel.. nå spiller det som bare det...

Sånne problemer hadde/har mange 650/680 hovedkort, i 680i´s tilfelle er det vel nesten bare EVGA som har fått det til med sin A1 revisjon.

Glemte å nevne at jeg også har et Asus P5N-E SLI, og hadde et Striker, men det har jeg heldigvis blitt kvitt. Striker kortet er det nest værste jeg har tatt i - bare slått av Abit AB9 Pro (Intel 965) før de fikk til en halvvettug bios

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Jeg leverte mitt EVGA 680i A1 inn til rep i går og får et ASUS P5N-E SLI i morgen. Etter jeg har lest denne tråden lurer jeg nå på om jeg i det hele tatt skal åpne pakka :!:

Den revisjonen av P5N-E som sendes ut nå er ikke av de værste, men å gå fra ett EVGA 680i A1 til P5N-E SLI er dårlig butikk uansett

Lenke til kommentar
Jeg leverte mitt EVGA 680i A1 inn til rep i går og får et ASUS P5N-E SLI i morgen. Etter jeg har lest denne tråden lurer jeg nå på om jeg i det hele tatt skal åpne pakka :!:

Den revisjonen av P5N-E som sendes ut nå er ikke av de værste, men å gå fra ett EVGA 680i A1 til P5N-E SLI er dårlig butikk uansett

en slik swap hadde jeg ikke godtatt... P5N-E SLI er i beste fall ett middels kort med haugevis av bugs...

Lenke til kommentar

en slik swap hadde jeg ikke godtatt... P5N-E SLI er i beste fall ett middels kort med haugevis av bugs...

Jeg har ikke fått Asus-kortet i erstatning. Jeg kjøpte det bare for å ha noe imens jeg venter på hva som skjer med 680i-kortet :)

Lenke til kommentar

Du kan trygt åpne pakken, kortet er ikke så ille som mange vil ha det til. Jeg har dette kortet og klokker uten de helt store problemene til 3.6GHz på luft. Hadde jeg lagt litt penger i et bedre minne skulle jeg nådd lenger. Jeg har ingen problemer med det bortsett fra at det blir ganske varmt, men ikke værre enn at maskinen fungerer feilfritt og 100 % stabil.

Lenke til kommentar

Du kan trygt åpne pakken, kortet er ikke så ille som mange vil ha det til. Jeg har dette kortet og klokker uten de helt store problemene til 3.6GHz på luft. Hadde jeg lagt litt penger i et bedre minne skulle jeg nådd lenger. Jeg har ingen problemer med det bortsett fra at det blir ganske varmt, men ikke værre enn at maskinen fungerer feilfritt og 100 % stabil.

Det var da godt å høre :)

Lenke til kommentar

det er stabilt hvis man får en feilkorrigert versjon.. hvis ikke kan kortet være ett sant helvete å feilsøke på.

jeg kjøpte mitt for å få 1333mhz fsbstøtte til min C2D6750. det hele endte med at jeg få Komplett til å flashe bios for kortet støttet ikke cpuen overhodet. så kom minneproblemene. så kom marerittet med to EVGA 8800gt, da viste det seg at sli kortet på hovedkortet var en håpløs revisjon..

så problemfritt er det IKKE..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...