Gå til innhold

Trenger tips og råd om surround anlegg

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Skal sette sammen et surround / stereo anlegg som skal brukes både som 2 kanals musikk og surround.

Har sett litt rundt på nettet, og satt opp noe foreløpig:

Høyttalerne så jeg først på dali concept serien, men leste endel reviewer om at suite serien var bedre.

Har sett på suite 1.7 foran, suite c 0.7 i senter og suite r 0.7 bak.

Jeg har også sett etter en spiller som takler sacd og dvd-a, og så først på denon dvd-2930, men den syntes jeg ble dyr.

Har derfor sett på denon dvd-1940 som takler de fleste format på en tilsynelatende ok måte.

Det er uansett ikke så¨mye å velge mellom hvis man skal ha en kombispiller som takler sacd og dvd-a.

Ser jo også nå at det kommer kombinerte hd-dvd og Blu-ray spillere både fra samsung og lg, men har ikke lest noem skikkelige tester om hvor gode de er.

reciever har jeg sett mye på yamaha sine, f.eks rx-v861, men i og med at jeg har plukket deler fra hifi klubben så har jeg sett på denon avr-2808.

Den skal takle Blu-ray og hd dvd, som jo er kjekt hvis man skulle utvide med det.

Ser også etter en brenner.

hifiklubben selger sony sin nye rdr-hxd970.

Kjenner ikke mye til den, men den har fått gode karakterer.

De dvd-brennerne jeg har brukt til nå har vært trege til å starte opp, slitt med kopisperrer og hatt endel irritasjonsmomenter.

Ser at sonyen har en bug som sletter listen med kommende opptak man setter opp, men det skal visstok vært sluppet en firmware oppdatering som fikser dette.....det er jo lov å håpe at det blir fikset.

Hvis noen har noe av dette eller har kommentarer til valgene sålangt eller forslag til andre ting så si fra! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke uttale meg så mye om høyttalerene, annet enn at jeg har hørt Concept bokhyllehøyttalere i butikk.

Men jeg har B&W DM602 og synes disse låter utrolig bra. Særlig filmlyden imponerer meg.

Den modellen jeg har selges ikke lengre, men du kan kikke på den nye serien, som skal være litt forbedret.

Så B&Ws 600-serie er å anbefale.

Prismessig ligger de rundt Dali Suite.

Font alt. 1, Front alt. 2, Senter, Bak

Før du bestemmer deg så dra til HiFi Klubben og hør på høyttalerene. Aller helst få demonstrert settet oppsatt i en hjemmekino.

Subwoofer vet jeg ikke om jeg vil anbefale fra HiFi Klubben, med mindre du er ute etter lukket sub som er veldig stram.

Jeg vil anbefale deg å kikke på XTZ subwoofere.

De har tre aktuelle modeller som koster fra 1700 til 3700 kroner i Norge.

Det er snakk om 8" 10" og 12" i enten matt svart, eller svart pianolakk.

XTZs subwoofere har fått veldig god kritikk og sammenlignes med subber til mange tusen kroner mer. De sammenlignes også litt med SVS, bare at de spiller ikke like dypt.

Spiller har jeg ikke så mye peiling på, men jeg fant NAD T535 som støtter DVD-a og SACD.

Som reciever tror jeg at NAD oppfyller dine krav ganske bra.

De fokuserer på god musikkgjengivelse, og har de fleste vesentlige funskjoner.

Mindre dilldall og mer krefter enn andre til samme pris.

Skal du bruke 6-7000 kr og klarer deg uten HDMI switching, så mener jeg at NAD T754 gir mest effekt for pengene.

Den har heller ikke automatisk romkorreksjon, men du kan stille inn manuellt.

Litt mer tungvindt, men du får igjen på andre punkter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...