geir_l Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Er endel på konserter, og tar da bilder av bandet. Mørkt i salen, men bandet er godt opplyst. Bruker kun auto-innstillinger (jeg kan ikke annet), og dette medfører at de jeg tar bilde av blir uklare hvis de beveger seg når jeg knipser. Ser at de som tar bilder med vanlig gammeldags fotoapparat får mye bedre bilder. (Jeg antar at auto-innstillingene fanger opp mørket rundt meg og stiller inn etter det, og ikke at det jeg skal ta bilde av er godt opplyst.) Så spørsmålet er, kan jeg gjøre noen manuelle innstillnger på kameraet for å få gode/bedre bilder på konserter? (Jeg må nok ha det inn med teskje hvordan innstillingene gjøres...). Kameraet er Canon Ixus 40, norsk meny. Takk! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Du kan prøve å justere opp ISO-verdien på kameraet, samt øke lukkehastigheten. Bildet vil da bli mer kornete, men du får mindre "spøkelseskygger" når folk beveger seg. Det er dessverre ikke det beste kameraet å bruke på konserter. De som har "gammeldags fotoapparat" har gjerne digitalt speilrefleks med lyssterke objektiver, og der kan ikke det lille objektivet på Ixus måle seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå