Gå til innhold

"Bekreftet" nye Nikonobjektiver: AF-S 16-85 f/3.5-5.6 VR, 24mm tilt/shift, 60mm macro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan blenderåpningen er på de forskjellige brennviddene på dette objektivet? Jeg vet at med 16mm er det 3.5 og 85mm er det 5.6. Men hva med for eksempel 24, 35, 50 og 70mm?
Det er det nok foreløpig ikke så mange som vet, men jeg vil gjette på f/3.5@24, f/4@35, f/4.5@50 og f/5.1@70 eller ganske nært der omkring, ut fra prisnivået. Men i teorien kan det være nesten hva som helst, om det hadde vært f/3.5@16, og så f/5.6 fra 24mm og ut, ville det ikke vært noen forskjell i betegnelsen...
Lenke til kommentar
Tror dere bildene fra lensbuyersguide.com (linket til over) er ekte? Synes ikke akkurat det ser imponerende ut isåfall.
De kan godt være ekte, men det kan også være fotografen er en begrensning - det aner vi ingenting om...

Har man sagt noe om når den blir å få kjøpt?
Det skal være tilgjengelig ganske snart, men akkurat når vites ikke. Antar at Nikon har de i bestilling nå, og at vi vil se dem på markedet i mars, men det er bare mine gjetninger.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ifølge dataene på disse bildene er de tatt torsdag 28. på en D300 med VR-OFF, active D-lightning-LOW, sharpening-4, og picture control-VIVID, 8bit JPEG filer i FINE, sRGB. ISO hastighet finner jeg ikke ut av..

Ikke helt enig i settings dersånn men... Med noen unntak ser det ut som d300'n er bare tatt ut av eska, objektivet slengt på og "knipsa" ivei..

Jeg tror de er bløff.

Lenke til kommentar

Bildene tatt med 16-85'n. Jeg veit objektivet er bekreftet, og ikke er et rykte..

Men det er ikke å få tak i enda..derfor sår jeg tvil om bildene er tatt med den endelige produktet, en prototype, eller om det er direkte tull... synes innstillingene var merkelige..

På en annen side, (den jeg ikke visste om igår) er at jeg har muligheten til å stikke i butikken og hente det idag :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...