BadBoyBubba Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg skal kjøpe ny TV da jeg har funnet ut at den gamle 21" er litt kjip. Problemet er at jeg ikke har så god peiling på TV.... Så jeg lurte på om noen som kan anbefale en TV til rundt 6000 (Helst ikke mer). Det eneste jeg forutsetter er at det er 32" widescreen. Setter stor pris på forslag Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Skal du ha en virkelig god 32" kan du doble eller tredoble prisen.... Lenke til kommentar
BadBoyBubba Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Ja, jeg snuser vel egentlig bare på de nederste modellene... Kan være jeg må ta til takke med en 28" (stramt student budsjett). Men det er litt kjipt... stor forskjell på 28" og 32" Men takk for tipset, så meget interresant ut. Lenke til kommentar
BadBoyBubba Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Kan noen si meg hva som er best av disse: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Eller: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Merker man stor forskjell på 50mhz og 100 mhz? Den første er jo 32" men kun 50mhz. Den andre er kun 28" men med 100 mhz... Hvilken er best? Lenke til kommentar
striky Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Merker man stor forskjell på 50mhz og 100 mhz? Den første er jo 32" men kun 50mhz. Den andre er kun 28" men med 100 mhz... Hvilken er best? Ikke MHz, men Hz. Det er en vesentlig forskjell her. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Det er stor forskjell på 32" og 28". De fleste foretrekker 100Hz (ikke MHz), men dette er en smakssak. Bildene blir mye roligere å se på, men blir litt hakking hvis du ser på formel-1 og sånn (alle bildene vises 2 ganger, enkel teknologi egentlig). Med stramt budsjett: gå for 32 tommer og 50Hz! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 http://www.elprice.no/portal?target=conten...product_id=9466 Dette tv får du for du til 7000. Koster som du ser egentlig 10000, men ringer du til butikken så får du den til 7000. Det er 32" men helt flat skjerm. Ulempen er at det bare er 50Hz Litt mer info: http://193.121.210.231/JvcCons/products/Pr...try=Nor&Lang=No Lenke til kommentar
BadBoyBubba Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Det så jo meget bra ut den TVen der! Men, du må altså ringe og prute hvis jeg forstod riktig? Har heller aldri hørt om elprice... Er det noen som kjenner til denne butikken? (Ikke for å være pirkete, men det er greit å vite hva du har med å gjøre når du legger ut så mye penger i det) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Kan noen si meg hva som er best av disse: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Eller: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Merker man stor forskjell på 50mhz og 100 mhz? Den første er jo 32" men kun 50mhz. Den andre er kun 28" men med 100 mhz... Hvilken er best? Både Thomson og Samsung er store og gode produsenter, men begge apparatene er rimlige modeller. Teknisk kvalitet er god, men jeg tror bildekvaliteten er "midt på treet". Når det gjelder Panasonic som jeg foreslo og JVC som svortevik foreslo, vet jeg at bildekvaliteten (skarphet, fargegjengivelse, kontrast) er bra og omtrent likt. Forskjellen er at Panasonic har flimmerfrie bilder mens JVC har helt flatt bilderør. Lenke til kommentar
jag Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Mitt råd er: Ta en tur på din lokale Elkjøp eller Expert og se på TV`ene. Da ser du hvilket du liker best og kan vurdere de opp mot hverandre. Vanskelig å vurdere hvor bra et tv er utifra specs når det er hva du selv synes om bildet som er avgjørende. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Det så jo meget bra ut den TVen der! Men, du må altså ringe og prute hvis jeg forstod riktig? Har heller aldri hørt om elprice... Er det noen som kjenner til denne butikken? (Ikke for å være pirkete, men det er greit å vite hva du har med å gjøre når du legger ut så mye penger i det) Elprice er en skikkelig bra elektro kjede. De holder til her i Bergen med 3 lokaler. Prisene de oppgir på siden sin er veiledende. Du får altid mye bedre pris enn hva som står der. Grunnen til at de kan kjøre lavere priser er at de ikke har store lokaler hvor varene er utstilt. De har kunn små lokaler med oppheng av bilder og spesifikasjonene til varene. Slik jeg har gjort det i det siste når jeg har handlet der er å gå inn på expert eller power som ligger rett vedsiden av elprice og se på varen der. Finner jeg det jeg skal ha så går jeg over gaten til elprice og kjøper den MYE billigere der. Når det gjelder å få varene billigere så er det ikke en lang prosess med pruting. Jeg ringte de tidligere i dag for å sjekke at de faktisk leverer ut det tv til rundt 7000 før jeg la posten. Spurte enkelt og greit hva den beste prisen de kunne gi meg på det tv, to av butikkene svarte 7395 mens den siste ga meg pris på 7100. Om du sammenligner prisene du får oppgitt i butikken fra de med hva web shopper har så er de ganske like. Ta feks jvc 28" på komplett til 3453, det vil du få tilbud om til 3500 hos elprice, noe jeg vil si er utrolig bra pris på en butikk som ikke er nettbasert slik som komplett. Gi beskjed hvilket tv du velger da og hvorfor. Er i samme situasjon som deg nå, skal ha nytt tv og leter som en gal etter å finne ett tv i min prisklasse. Er ikke lett da de fleste tver virker veldig like. Lenke til kommentar
BadBoyBubba Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Takker for bra info SVortevik. Jeg har kikket en del rundt i diverse butikker og har ikke funnet noen store pris forskjeller. Det beste tilbudet til nå er ditt forslag. Har riktignok funnet lignende hos elkjøp, men da uten flatskjerm. Etter å ha kikket en del rundt har jeg funnet ut at det ser mye bedre ut med flatskjerm. Så det ser ut som jeg kommer til å slå til hos elprice. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Takker for bra info SVortevik. Jeg har kikket en del rundt i diverse butikker og har ikke funnet noen store pris forskjeller. Det beste tilbudet til nå er ditt forslag. Har riktignok funnet lignende hos elkjøp, men da uten flatskjerm. Etter å ha kikket en del rundt har jeg funnet ut at det ser mye bedre ut med flatskjerm. Så det ser ut som jeg kommer til å slå til hos elprice. Gjør nok det jeg også. Problemet mitt er at jeg ikke har råd før 15 mars, men trenger nytt tv nå. Så blir nok en billigversjon på elkjøp som jeg leverer inn etter 30 dager for så å kjøpe ett skikkelig ws tv da :smile: 30 dagers full retur rett vet du :wink: Håper bare tv er så bra som det virker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå