Gå til innhold

Skeiv "main stud" på tremolo system.

anibanani

Anbefalte innlegg

Hei,

lurer på en ting her, fikk en ny Ibanez RG350 med Edge III Tremolo system på. Brukte flere timer i går på å lære meg dette tremolo systemet og hvordan jeg skulle justere den inn riktig osv. Så når jeg studerte gitaren litt nøyere i dag så jeg noe som virket litt rart:

post-71000-1198725849_thumb.jpg

post-71000-1198725895_thumb.jpg

Vet ikke hva jeg skal kalle den delen på norsk (main stud står det i instruksjonsboka), men det virker altså som at main stud'en sitter skeivt. På venstre side ved 6. strengen stikker den opp ca 1,5-2mm opp fra gitaren, og på høyre side stikker den så vidt under. Er dette normalt? :confused:

Forøvrig låter gitaren helt herlig og er en drøm å spille på! :)

Håper noen kan hjelpe!

Endret av anibanani
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
De går vel opp og ned ettersom du stemmer med de svarte skruene der.

de svarte skru knotten bakerst. ikke de som er i senter av bildet, brukes til finjustering etter man har stemt og låst igjen ved hodet.

de andre som er midten av bildet holder strengene fast.

men det er ikke det han snakker om, han mener hele tremolo systemet er skjevt..

er ikke helt sikker om det skal være slik, men tror ikke det.

gå til en gitar tech og ta en full service, fikse intonering i gitt stemming du bruker og tremolo systemet, ser også kanskje ut som den er litt feil justert. for stram og høyt oppe

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
De går vel opp og ned ettersom du stemmer med de svarte skruene der.

de svarte skru knotten bakerst.

Jepp.

Eg kunne godt ha fått markert bildene med noen piler, nøyaktig hva han mener, for eg ser ikkje noe merkverdig feil. I forhold til mitt system.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

De svarte skruene i senter av bildet brukes bare til å feste strengene, og de bak til å finstemme gitaren. Men som NIrD sa, så snakker jeg om hele tremolo system blokka som jeg lurer på om er skeiv. Stemte gitaren ned 1 hakk, kan det ha noe med det å gjøre?

post-71000-1199094755.jpg

post-71000-1199094717.jpg

Hvis dere ser på pilene ser dere at tremolo systemet stikker litt opp fra gitaren på det nederste bildet, mens på det øverste bildet ligger det så vidt under gitaren.

Spør et nytt spørsmål om noe annet mens jeg er i farta jeg, når man stemmer ned gitaren, må gitaren intoneres på nytt da?

Endret av anibanani
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Spør et nytt spørsmål om noe annet mens jeg er i farta jeg, når man stemmer ned gitaren, må gitaren intoneres på nytt da?

ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...